Loading...
dk

Venner vil nu købe Tesla. What to buy :-). | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Mar 16 '17
Jeg har endelig overbevist et hold venner om at købe Tesla.
De er lige blever pensionister. Sidst i 60erne.
Kørselsbehov ca 20.000 om året.
Ja ja. Som Teslaejer ved jeg godt det nok bliver mere, når man får Tesla :-).

De snakker om at købe fritidshus i Spanien og kører derned, så Autopilot er vel et must :-).

Vi snakker brugte med god garanti tilbage.
Har kig på 70d, 85d eller s90.

Kom frisk med forslag vejledning og smid pm, hvis du har noget til salg :-).

Lige et spørgsmål. Vil der være nogen dagligdags rækkeviddeforskel på en 85d og en s90.
mbk
mbk Mar 16 '17

Bedste bil til prisen lige pt. er imho denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3207972

Der er ret langt op til næste med autopilot.

Den har ikke ret meget garanti tilbage, hvis man ser bort fra de resterende 5.5 år i batteri og drive-train. Jeg ved ikke om man kan købe en udviddet garanti i DK. I USA koster 4år/80.000km 4000USD, men der er også nogle andre betingelser, såsom at betale et gebyr per defekt. Jeg kan ikke lige google mig til hvordan det forholder sig i DK og EU. Men selvom du køber en brugt vogn fra d. 31/12/2015 med 0 km, så er der stadig 'kun' 2.75 års garanti, og batteri på batteri og drivetrain er 5.75 år uanset km-stand.

Anden mulighed er preowned hos Tesla, der får man da en ny 4år/80.000 km, men tilsvarende vogn koster også ret meget mere..

P85DK
P85DK Mar 16 '17

Hej Peter

Har en bekendt som sælger en P85DL med ALT (som i ALT) i udstyr i hvid med næsten fuld garanti tilbage. 'Need to go' bil.

Om ikke andet, så vil jeg foreslå at din ven tager en snak med ham, så ved han hvor meget han kan få for pengene.

Twinauto
Twinauto Mar 17 '17

der er også denne 90'er -

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/90-5d/3158107

kender den ikke, faldt bare over den, god pris

webercarbmann
webercarbmann Mar 17 '17

Både 70Dèren og 90èren som der er linket til, er fornuftigt prissat. Jeg ville købe 70D....  Er ikke så bange for at komme udenfor garanti.  

Eller måske 90´eren hvis man kunne bytte batteriet rundt mellem to biler. Så ville jeg ende med en S70 og en S90D.  Vh Peter

PeterE
PeterE Mar 17 '17

Hvis de skal køre de små 4000km til Malaga, så vil jeg som første prioritet gå efter et stort batteri og derved rækkevidde, og bruge mindre på performance. Også AP og nextgen sæder til komfort på så lange ture. Vinterpakke? Nej vel. 4WD? Ja, men det er nok bare mig. 

HJJ
HJJ Mar 18 '17

Da der er superchargers hele vejen, vil det nok blive samme sted der oplades,

(der skal jo strækkes ben lidt oftere i vores alder)

sidste er dog Cullar, men derfra kan man nå Malaga (hvis det er der de skal)

Iflg. Tesla´s 2017 kort kommer der  2 til, den ene Malaga.

Jeg ville tage 70éren og bruge de 199.000 på noget andet.

Smag og behag er jo forskellig.

De må gerne få en prøvetur i min.

Niels
Niels Mar 21 '17
har lige taget tur/retur til frankrig i weekenden (2800 km)
som andre skriver skal du prioritere et stort batteri (85-100) hvis der regnes med lange stræk ned gennem europa.
ikke kun rækkeviden er længere, men også lade hastighed på SC er højere med større batteri.
AP er godt/nødvendigt, men jeg oplevede at specielt i tyskland var den software restricted. i dk og frankrig var der ikke samme restriktioner i hvornår den kunne bruges ( bemærk i øvrigt at ap/acc kun kan bruges under 150 km/t)

at det er samme stop er ikke nødvendigvist helt sandt, og med stort batteri kan man tager hver strækning med højere hastighed frem for at lunte af sted med 90 km/t.
ved at lade 5-10 min mere kan man køre med 160 km/t frem for 110 km/t. - over 300 km er de 10 min hentet ind.

awd, performance, hifi m.m. er ikke så væssentlige men nice to have.
(har selv p85d)
fmm1000
fmm1000 Mar 22 '17
Det endte med en S70. De mente godt de kunne leve med længere ladetid og langsommere kørsel og så spare 100.000 :-). Vi ladede den til 100 pct og den sagde 360 km. Vi var ude at se på en P85, som ladede til 375 ved 100 pct. Det slog hovedet på sømmet. De er ligeglade med performance, og når der kun er 15 km i forskel, så var valget let :-).
SuneH
SuneH Mar 22 '17

Stensikkert de bliver glade for den :-)

HJJ
HJJ Mar 22 '17
Ja godt valg.