Bedste bil til prisen lige pt. er imho denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3207972
Der er ret langt op til næste med autopilot.
Den har ikke ret meget garanti tilbage, hvis man ser bort fra de resterende 5.5 år i batteri og drive-train. Jeg ved ikke om man kan købe en udviddet garanti i DK. I USA koster 4år/80.000km 4000USD, men der er også nogle andre betingelser, såsom at betale et gebyr per defekt. Jeg kan ikke lige google mig til hvordan det forholder sig i DK og EU. Men selvom du køber en brugt vogn fra d. 31/12/2015 med 0 km, så er der stadig 'kun' 2.75 års garanti, og batteri på batteri og drivetrain er 5.75 år uanset km-stand.
Anden mulighed er preowned hos Tesla, der får man da en ny 4år/80.000 km, men tilsvarende vogn koster også ret meget mere..
Hej Peter
Har en bekendt som sælger en P85DL med ALT (som i ALT) i udstyr i hvid med næsten fuld garanti tilbage. 'Need to go' bil.
Om ikke andet, så vil jeg foreslå at din ven tager en snak med ham, så ved han hvor meget han kan få for pengene.
der er også denne 90'er -
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/90-5d/3158107
kender den ikke, faldt bare over den, god pris
Både 70Dèren og 90èren som der er linket til, er fornuftigt prissat. Jeg ville købe 70D.... Er ikke så bange for at komme udenfor garanti.
Eller måske 90´eren hvis man kunne bytte batteriet rundt mellem to biler. Så ville jeg ende med en S70 og en S90D. Vh Peter
Hvis de skal køre de små 4000km til Malaga, så vil jeg som første prioritet gå efter et stort batteri og derved rækkevidde, og bruge mindre på performance. Også AP og nextgen sæder til komfort på så lange ture. Vinterpakke? Nej vel. 4WD? Ja, men det er nok bare mig.
Da der er superchargers hele vejen, vil det nok blive samme sted der oplades,
(der skal jo strækkes ben lidt oftere i vores alder)
sidste er dog Cullar, men derfra kan man nå Malaga (hvis det er der de skal)
Iflg. Tesla´s 2017 kort kommer der 2 til, den ene Malaga.
Jeg ville tage 70éren og bruge de 199.000 på noget andet.
Smag og behag er jo forskellig.
De må gerne få en prøvetur i min.