Loading...
dk

AP2 | Tesla Forum

SuneH
SuneH Mar 30 '17

Så kom opdateringen til AP2 bilerne (som der vist ikke er nogen af i DK?).

Lidt detaljer kan læses her:

https://electrek.co/2017/03/30/tesla-autopilot-2-0-camera-8-1-update/

Jeg er noget overrasket over at simple ting, som fx automatisk viskerfunktion og automatisk blænd op/ned, stadig ikke er implementeret. Mest overraskende er dog, at Automatic Emergency Braking (AEB) heller ikke virker i AP2 bilerne, heller ikke efter den seneste opdatering.

Dvs, folk som har købt en AP2 bil, kører rundt i noget, som sikkerhedsmæssigt ikke engang er på niveau med en VW Up el. lign. Man skal godt nok være en tålmodig - og risikovillig - type for at betale SÅ meget for en bil med en frygtelig masse indbygget hardware, som bare ikke er "slået til" endnu.

Tænk hvis der sker en ulykke som kunne være forhindret af AEB og det kommer frem i pressen, at det er fordi Tesla ikke har kunnet få deres software til at virke.

Virker som om bruddet med MobileEye var forhastet og ikke gennemtænkt. Lad os håbe det ikke ender med at koste menneskeliv.

KimT
KimT Mar 30 '17

I bundt og grund er det er jo ikke den store forskel på dem som købte deres bil i okt. '14 og betalt 25K for AP1, og ventede 1 år på at den blev aktiveret.

Jeg kan helt ærlig ikke huske hvor meget bilen kunne med FW 6.X - jeg havde kun haft bilen i ca. 6 uger inden 7.0/AP kom.

Lars72
Lars72 Mar 30 '17
der var ikke nogen autopilot på det tidspunkt eller laneassist.
Mener heller ikke adaptive fartpilot var aktiveret før q1 15.
Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Mar 30 '17
henrik_dk
henrik_dk Mar 30 '17

Jeg mener, at AP1 var del af en Tech pakke, der også indeholdte bla. kurvelys, lys i dørhåndtag og motoriseret bagklap. Mener at der var flere ting, men kan ikke huske dem.

Så valget var ikke så svært, da jeg bestilte min P85D i januar 2015. Jeg valgte tech pakken, men ikke pga. AP1, da jeg ikke ville bruge det. Har også kun brugt det nogle få gange indtil videre.

Prisen for Tech pakke med AP1 var 40.625 kr inkl. moms i Januar 2015

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Mar 30 '17
Kiefer
Kiefer Mar 31 '17

Sune: Jo der er nogle stykker, jeg snakkede med en i Åbenrå for en måneds tid siden der havde en Model X købt lige for nytår 2016 for at undgå de 40% afgift.

Den var med AP2, men som han sagde, intet virkede jo... :-)

/Martin

Flemming
Flemming Mar 31 '17

Hej Sune og Kiefer.

Der er en 10 - 15 stk. model X i Danmark med AP2 incl min egen. ved levering var det kun aktiv nødbremsning der fungere.. Ved den sidste opdatering blev kameraerne til advarsel om der var køretøjer i den blinde vinkel aktiveret.

Så med lidt tålmodighed forventer jeg de mangler der er p.t. løbende vil blive igangsat ved nye opdateringer. Det der irriterer mig mest lige nu er, at den ikke selv aflæser hastighedskiltene og udelukkekende bruger Googles angivelse som er meget fejlbehæftet, især på landveje hvor skærmen siger at du må kører f.eks. 80 kmt og vejskiltene viser 60 kmt. Skiltelæsninger viker 100 % på min Mercedes B elektrik.