Hey.
Jeg lufter bare lige nogen tanker her, og enhver korrektion eller feedback til min udregning er meget velkommen.
Forleden skulle jeg til Kbh. og hjem igen. Bor i Kalundborg. Fuld opladning til 100% i min 70D. De 100% er = 357 Tesla kilometer, som er regnet ud fra 200 Wh/km, korrekt?
Da dagen så var gået kunne jeg gøre status over mine kilometer kørt, udfra hvad Linkmytelsa sagde. Bilen stod nu på 93 km i Tesla, så iflg. Tesla selv, havde jeg kørt 264 km ialt. (357 - 93 = 264)
Linkmytesla fakta er dog at jeg havde kørt 213 kilometer, forbrugt 45.79 kWh = 214 Watt per kørt kilometer.
Iflg. Tesla selv havde jeg kørt 264 kilometer, forbrugt 52.8 kWh = 200 Watt per kørt kilometer.
Har jeg ikke 7 Kilowatt i forskel her? Det syntes jeg faktisk er ret meget der forsvinder ud i ingenting og bare opsluges af almindeligt energiforbrug, som ikke er medregnet i kørslen - og hvad er egentlig ikke medregnet? Der er selvfølgelig forhold som temperaturer, dækforhold, rullemodstand, luftmodstand, osv. men er det det?