Loading...
dk

Rækkevidde issue: Tesla selv vs. LinkMyTesla fakta. | Tesla Forum

Lannister
Lannister Apr 1 '17

Hey.

Jeg lufter bare lige nogen tanker her, og enhver korrektion eller feedback til min udregning er meget velkommen.

Forleden skulle jeg til Kbh. og hjem igen. Bor i Kalundborg. Fuld opladning til 100% i min 70D. De 100% er = 357 Tesla kilometer, som er regnet ud fra 200 Wh/km, korrekt?

Da dagen så var gået kunne jeg gøre status over mine kilometer kørt, udfra hvad Linkmytelsa sagde. Bilen stod nu på 93 km i Tesla, så iflg. Tesla selv, havde jeg kørt 264 km ialt. (357 - 93 = 264)

Linkmytesla fakta er dog at jeg havde kørt 213 kilometer, forbrugt 45.79 kWh = 214 Watt per kørt kilometer.

Iflg. Tesla selv havde jeg kørt 264 kilometer, forbrugt 52.8 kWh = 200 Watt per kørt kilometer.

Har jeg ikke 7 Kilowatt i forskel her? Det syntes jeg faktisk er ret meget der forsvinder ud i ingenting og bare opsluges af almindeligt energiforbrug, som ikke er medregnet i kørslen - og hvad er egentlig ikke medregnet? Der er selvfølgelig forhold som temperaturer, dækforhold, rullemodstand, luftmodstand, osv. men er det det?

CanEl
CanEl Apr 1 '17

jeg ved ikke hvordan Linkmytesla beregner, men tesla regner ikke opvarmning med når bilen er parkeret.

energien kommer jo fra batteriet, og mangler til at køre km. 

kan det give mening?

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Apr 1 '17
jensk2
jensk2 Apr 1 '17

Jeg har samme erfaring. Min 70D melder dog, at når jeg har ladet 15,46kWh er min rækkevidde øget med 50,5 miles lig 81 km, så den anvender 190 Wh/km til denne delta beregning. Jeg har kun en gang i bilens levetid ladet til 100% og dernæst kørt 300 km ned til 5% (på jysk motorvej, derfor den korte range). LinkMytesla oplyste at mit forbrug var 60kWh, hvilket er mindst 6kWh mindre end reduktionen i batteriets opladning. Ud fra delta beregningen af opladning, mener min bil at mit batteri kan rumme 69-70kWhkWh, iflg rækkevidde beregningen kan det rumme 67 kWh..

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 1 '17