Loading...
dk

Billigste forsikring - anno 2017 | Tesla Forum

Gizu
Gizu Apr 12 '17

Hej med jer,

Jeg får min 85D leveret efter påsken, og vil høre om hvilket selskab I kan anbefale?
Global forsikring var hidtil de billigste, men de forsikrer ikke længere (kasko).

Jeg er 29 år (fylder 30 til sommer) og bor centralt i København.

Den foreløbige undersøgelse har give følgende resultater (bekræftet over tlf):

Alka: 30.000 kr plus krav om det ene og det andet.
Købstedernes: 15.000 kr plus krav om helkunde.

Det skal siges at jeg er elitebilist uden nogle skader (pt. hos købstedernes)
Jeg har forsøgt mig ad med comparo.dk - og vil nu ringe rundt men synes alle er lidt dyrere og der er langt fra de priser man så hos globalforsikring.dk (havde tidligere forsikret en Q7 til nypris 1.2 mio, for kun 8000kr/årligt) 

Er der andre gode alternativer som globalforsikring? Gode fif? Kigger lidt på FDM eller fagforening Prosa som udløser rabat... 

Mvh
Gizu

Forummets indlæg er redigeret af Gizu Apr 12 '17
KimT
KimT Apr 12 '17

Du kan prøve hos https://www.kfforsikring.dk

Problemet er at forsikringsselskaberne nok har fundet ud af at en Tesla koster flere penge at rep. end andre biler, så de priser du vil få oplyst her i forum'et af andre bruger nok ikke holder mere.

AndersHoj
AndersHoj Apr 12 '17
Jeg har pt et tilbud på cirka 7800,- inklusiv vejhjælp og en selvrisiko på cirka 3000,- hos Runa for en 70D
MOS
MOS Apr 12 '17

Jeg har min Model S 85D forsikret hos IDA Forsikring til 5.744,-. Prisen inkluderer ansvar/kasko, glasforsikring og alle afgifter, gebyrer m.m. Man skal dog være medlem af Ingeniørforeningen.

ElPeter
ElPeter Apr 12 '17

@MOS: Jeg prøvede at få en pris på nettet fra IDA forsikring, men fik at vide at Tesla var for dyr/kraftig. Måske jeg skulle give dem en opringning...

Jeg har Tryg gruppe til ca. 8.000, men med 20.000 i selvrisiko, ellers er den betydeligt dyrere.

mbk
mbk Apr 12 '17
Citat fra ElPeter

@MOS: Jeg prøvede at få en pris på nettet fra IDA forsikring, men fik at vide at Tesla var for dyr/kraftig. Måske jeg skulle give dem en opringning...

Jeg har Tryg gruppe til ca. 8.000, men med 20.000 i selvrisiko, ellers er den betydeligt dyrere.

Du kan bare skrive en e-mail til dem, mener de skal have købspris, model oplysninger og nummerplade/stelnummer, så får du et tilbud pr mail. IDA forsikring har dog nogle samlerabater, jeg mener man sparer 30% på det hele som 'Guld' medlem. Det er sikkert med i MOS pris. 
Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 12 '17
MOS
MOS Apr 13 '17
Citat fra mbk
Citat fra ElPeter

Du kan bare skrive en e-mail til dem, mener de skal have købspris, model oplysninger og nummerplade/stelnummer, så får du et tilbud pr mail. IDA forsikring har dog nogle samlerabater, jeg mener man sparer 30% på det hele som 'Guld' medlem. Det er sikkert med i MOS pris. 

Du kan ikke få et forsikringstilbud på Tesla via IDA Forsikrings online beregner, så du må tage fat i dem personligt for at få et tilbud.

Jeg er (som Michael skriver) IDA Guldmedlem, dvs. samlerabat på 15%, ikke 30%. Kunne ellers være fedt med 30% :-). Den pris, jeg nævnte, er inkl. Guld rabatten på de 15%.

Forsikringen er i øvrigt med 30.000 km/år og selvrisiko på 5.000,-.

Lau
Lau Apr 15 '17

Jeg har hos Codan erhverv og giver 6.650 kr/årlig inkl. fri kilometer og glasskade. Det er en S85 med en maksimum dækning på 750k.

mbk
mbk Apr 15 '17
Hvis du er medlem af Prosa, kan du sikkert blive medlem af IDA.. 
Gizu
Gizu Apr 15 '17
Jeg er ikke ingeniør men IT-uddannet.
Prosa har et samarbejde med Runa forsikring, og venter på påsken er over så jeg kan få et fast tilbud fra dem. Deres onlineberegner siger ca 9800kr men kan ikke umiddelbart bestilles på nettet. 

Det ender nok med at jeg ringer til samtlige selskaber da priserne er ikke de samme som for 6-12mdr siden. 

De svarer alle med at omkostningerne er skyhøje når en skade sker på Tesla. Værkstedspriserne er oftest 50-80% mere end andre fabrikanter.
mbk
mbk Apr 16 '17
IDA tager også bachelor og kandidat uddannelser indenfor IT. 
https://ida.dk/content/hvem-kan-blive-ida-medlem

Prosa er også en ganske udmærket fagforening, jeg har tit set Prosa organiseret foredrag jeg gerne ville have været med til. Men IDA har nu også meget godt, også til IT. 
Gizu
Gizu Apr 24 '17

Mange tak til alle.

Jeg skylder et svar da jeg nu har tegnet forsikringen...

Det endte med Runa forsikring, da de absolut var billigst ift. krav/dækning osv.

Jeg skal give ca. 9200 for kasko med selvrisiko på 5900kr
Deres krav var at jeg også tegnede indbo. Så alt i alt koster det mig 10800kr om året for en 85D med nypris på cirka 900k - inkl indboforsikring med minimal dækning.

"Næstbilligst" var ETU forsikring, de ville have cirka 10k (selvrisiko på 6k) - intet krav om andre forsikringer (de godtager desuden den indbyggede GPS i tesla - hvilket var det eneste krav)

Jeg valgte Runa da de 800kr mere gav mig indbo. ellers prøv ETU hvis I ikke er medlem af IDA/RUNA/LB eller anden organisation som udløser rabat.

Priserne er dags dato efter stigninger hos mange andre udbydere. 

ALKA, TRYG, TopDK, CODAN, Next, og et hav andre kunne slet ikke matche den pris. Oftest lå de over 25k om året.

Billigst:
1. IDA forsikring (som jeg ikke var berettiget til)
2. ETU forsikring
3. Runa/bauta/LB forsikring
4. danske forsikring (en del krav om helkunde osv, men kan anbefales at tage med)

Jeg er 29år og elitebilist - bosat midt i KBH (postnummer 2200/2400)

ErikBH
ErikBH Apr 24 '17

Wow. Vi giver knap 9000kr ved Alka med 2000 i selvrisiko for 40000km.

Der er langt op til de 30000 du er blevet tilbudt hos dem.

vh, ErikBH

Gizu
Gizu Apr 24 '17
Hvis jeg husker rigtigt så ville Alka have cirka 25k
Jeg nævnte at mange kunder fik en god pris hos dem men de svarede med at ja det er korrekt, dog ikke længere. Nye kunder kan godt glemme de priser. De har internt lavet en opgørelse hvor Tesla er i toppen hvad angår indtægt/udgifter. Det er pissedyrt at fixe en Tesla siger de alle... fik eksempler såsom en kofanger nemt kan koste 70k i rep... :o)

Nyd det så længe det varer eller hvis I er kommet på et trin med fast præmie. Hvis ikke i har fast præmie er jeg næsten sikker på at i kan forvente en stigning den kommende tid.
Forummets indlæg er redigeret af Gizu Apr 24 '17
webercarbmann
webercarbmann Apr 24 '17

Vi bruger Global men bliver muligvis jo muligvis også opsagt senere på året. Vi har alle andre forsikringer i LB. Jeg har lige tjekket på deres hjemmeside og deres priser er fornuftige. 6772 med fri km og en selvrisiko på 5910 for en 70D (Andre forsikringer hos dem, Elite, 44 år postnummer 4340). Lidt mere ved lavere selvrisiko. 

En 85D koster med samme vilkår 8184. Performance modeller som P85D er ikke med på deres liste men men kan jo ringe til dem. 

https://www.lb.dk/forsikringer/bilforsikring

laegaard
laegaard Dec 13 '17

Har lige spurgt på en P85D hos Runa, selvom jeg har haft en 85D hos dem, har de ikke interesse i at forsikre en P85D.

Mads

mbk
mbk Dec 13 '17
Quote from laegaard

Har lige spurgt på en P85D hos Runa, selvom jeg har haft en 85D hos dem, har de ikke interesse i at forsikre en P85D.

Mads

Det ender nok med at P85D/P90D sælges for mindre end 85D/90D hvis de ikke er til at forsikre. Måske bedste option bliver at sælge dem ud af DK
Kiefer
Kiefer Dec 17 '17

Vi er også lige skiftet til LB efter vi blev opsagt på vores S85 hos Global. De krævede også en indboforsikring men var pænt billige og kostede ikke ret meget ekstra blot fordi man havde haft en skade...

/Martin