Loading...
dk

Glashelvede på motorvejen... udbedring af "sten"slag, certificeret værksted eller ej? | Tesla Forum

Pharma
Pharma Apr 14 '17

Hejsa,

Jeg var så ”heldig” på påsketuren, at modtage 100+ glas stumper i hovedet på motorvejen fra en vildfaren dørrude på en minigraver (se video, husk lyd... hvis du kan holde det ud).
Nu er fronten (lygter, front, frontrude, dør og skærm) markeret med små afslag… typisk 1x1 mm på Tessa med blot 23.000 km. på tælleren.
Det er meldt til forsikringen, og min kasko dækker i første omgang, hvorefter der søges regres ved modparten (go Blackvue). Så jeg skulle slippe skadesløs, men kommer til at spilde tid og må undvære bilen under reparationen.
Jeg bor i Odense og eneste Teslacertificerede værksted Fyn/Jylland er Crashpoint, Aarhus. Omvendt taler vi kun lakarbejde, skift af rude og evt. lygter, dvs. arbejde, som ikke kræver et certificeret værksted… i teorien.
Hvad siger I kloge hoveder. Skal jeg følge mavefornemmelsen og køre til Aarhus? Eller slippe for besværet og udbedre lokalt. Jeg må desværre sige, at jeg ikke har de bedste erfaringer med lakarbejde (3 x omlakering af en Audi hos SMC Odense), så skal noget gøres om, er der langt t/r til Aarhus i en låne ICE.
Jeg kender endnu ikke tidshorisonten for udbedring, og mit indlæg skal bestemt ikke tolkes sådan, at jeg ikke mener Crashpoint gør deres arbejde ordentligt. De var næppe eneste på Teslabanen vest for Storebælt, hvis ikke de er dygtige.

MVH Ole

https://youtu.be/UDtkbAUSj1g

MOS
MOS Apr 14 '17

Er der ikke noget med frontkamera i forruden, der vil være en god idé at få nogen, der ved hvad de gør, til at skifte forruden?

Kiefer
Kiefer Apr 14 '17

Tesla gør det heller ikke selv, de henter en glasmand til at skifte deres forruder. Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om at hvis jeg boede i Odense så skulle bilen da ikke helt til Århus for at få lavet glas og lakskader.

/Martin