Loading...
dk

Så er der nye ladere på Tesla.com | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Apr 24 '17

så er Tesla.com opdateret med nye ladere i Danmark. Holstebro, Horsens, Holbæk m.fl.

Forummets indlæg er redigeret af ErikBH Apr 24 '17
KimT
KimT Apr 24 '17

Spændende. Horsens havde jeg ikke lige set komme, men så kan man da slippe for omvejen over Middelfart.

Men Esbjerg må de da godt se at få sat gang i - til sommerferietrafikken på vestkysten

ErikBH
ErikBH Apr 24 '17
Citat fra KimT

Spændende. Horsens havde jeg ikke lige set komme, men så kan man da slippe for omvejen over Middelfart.

Men Esbjerg må de da godt se at få sat gang i - til sommerferietrafikken på vestkysten

Vejle/Horsens er oplagt i mine øjne, Vejle måske lidt mere da motorvejskrydset ligger der. Det er lige hvor vejene går ind i landet vest på mod Billund/Herning. Da Aarhus ligger så tåbeligt langt inde fra motorvejen (og den er ikke officiel SuC) manglede det også noget mellem Randers og Rødekro.

Med en midt mellem kan det sikkert også aflaste Rødekro.

Den sydlige vestkyst er (endnu) forholdsvis uinteressant, det er begrænset hvor mange Teslaer der kommer sydfra. De kommer flest nordfra.

Men spændende hvornår de får aftalerne på plads.

vh, ErikBH

NOELON
NOELON Apr 24 '17

Var i Halmstad i Påsken og kunne se 2 Tesla ladere ved centralstationen - godt nok dækket ind i plastikposer. Men det er jo godt nyt for ødegårdfolket i det vestlige Sverige.

Og Ja, det ville være rigtig fint med at få Esbjerg på lade-kortet snart.

DavidS90D
DavidS90D Apr 25 '17

Kan man ikke køre fra Randers til Rødekro (ca. 180km), i ét stræk - selv med en S60/75D ??

Men dejligt med flere SuC steder. Gættede bare på Herning lå bedre end Holstebro.

ABCCC
ABCCC Apr 25 '17
Jeg tænker det er dejligt med endnu en mulighed i det område, jeg ville bare mene, at udfletningen af motorvejen ved Vejle ville være mere optimal - f.eks. her:

Placeret markør
tæt på Logistikvej 4, 7120 Vejle Ø
https://goo.gl/maps/y4jrSWDFNZs
griffel
griffel Apr 25 '17

@ABCCC

Det har du vel egentlig ret i. Hvis man nu skal videre ad 18'eren

@DavidS90D

Hvis man nu ikke skal helt til Randers blir det fint med noget ladning undervejs. Jeg kan f.eks. ikke køre på familiebesøg Haderslev-Aarhus og retur med min 70'er. Jeg gider ikke satse på "SuC" i Aarhus (der øivrigt ligger i den anden ende af byen), så jeg har anskaffet mig en CHAdeMO-adapter til mit E.ON-abonnement. Så er der to muligheder undervejs (Skærup og Ejer Bavnehøj), men den lader kun med 37 kW, og jeg har oplevet, at den enlige lader i Skærup var ude af drift, og så skal jeg da lige hilse og sige, at min kæreste fik sved på panden... ;-)

Så jeg glæder mig til en god lademulighed undervejs :-D

/Jakob :-)

VH
VH Apr 25 '17
Helt enig det vil give en bedre forbindelse til vestjylland.
webercarbmann
webercarbmann Apr 25 '17
Quote from DavidS90D

Kan man ikke køre fra Randers til Rødekro (ca. 180km), i ét stræk - selv med en S60/75D ??

Men dejligt med flere SuC steder. Gættede bare på Herning lå bedre end Holstebro.

Fedt med udbygning af SUC i DK. Vi kan nok langt hen ad vejen takke de mange norske Teslaer for dette.  Man kan sagtens køre 180 km i en S60/70 men det er alligevel rart at SUC ligger så tæt at man i kan springe en over hvis man vælger at lade forholdsvis længe på den forrige.  Den nye SUC i Horsens passer rigtig godt for os. Hvis vi fx skal køre fra Midtsjælland til Ålborg i 70D er det på kanten at nå Randers med motorvejs fart.specielt om vinteren. Det går fint at nå Århus men den SUC ligger bare dumt og er altid meget optaget. Et SUC stop i Horsens passer meget fint. Man kan så tage Randers på hjemvejen. Igen maser af muligheder for korte og længere stop når der er flere SUC at vælge imellem. 

jramskov
jramskov Apr 25 '17

Ifølge DR bliver Fyn snydt og vil forsat ingen Super Chargere have:

"På danske veje kommer fire nye ladestationer. Tre i Jylland og en på Sjælland - alle med superchargers. Fyn må fortsat klare sig uden."

:D

Link: http://www.dr.dk/...nlades-i-vestjylland

Er også overrasket over Holstebro som lokation, havde gættet på Herning, men vi er også jævnligt i Holstebro, så det er såmen ikke helt dumt :)

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 25 '17
Gronhund
Gronhund Apr 25 '17
Citat fra jramskov

Ifølge DR bliver Fyn snydt og vil forsat ingen Super Chargere have:

"På danske veje kommer fire nye ladestationer. Tre i Jylland og en på Sjælland - alle med superchargers. Fyn må fortsat klare sig uden."

Men betyder det så, at Middelfart nu ifølge DR officielt hører til Jylland :-)

Kiefer
Kiefer Apr 25 '17

Nok mere at efter DR blev flyttet til Århus, tager de Molslinjen til KBH og er ikke længere vidende om at Fyn overhovedet eksisterer. til gengæld kommer der så en i Holbæk til os der gerne vil med færgen hjem igen til Århus efter en lang dag i København..

Men fint med flere SuC'er. Jeg er enig med Tesla i at Fyn ikke behøver flere end den ene der er. Slagelse/Middelfart suplerer efter min mening hinanden godt.

Og superfedt at se SuC i både Esbjerg og Holstebro :-)

/Martin

TorbenS
TorbenS Apr 25 '17

Fyn regnes med rette nok ikke for det helt store marked. Der er i forvejen 150 km. til nærmeste værksted.

Det fremmer heller ikke salget af model 3 hvis man ikke kan lade hurtigt op, når det nu alligevel koster penge.

DavidS90D
DavidS90D Apr 25 '17
Ja selvfølgelig skal medierne placere nyheden som Naturvidenskab! Vi bliver aldrig stuerene...

Men som lidt bonus-info-reklame-service, så kan jeg oplyse at man på Ærø kan lade på ikke mindre end 4 forskellige destination chargers. Yep! Og alle "public".
Og så er der billige færgebilletter.
Kiefer
Kiefer Jun 24 '17
Så kan man lade på SuC i Hedensted. Der er bare ikke meget åbent herude kl. 4 om natten...
ErikBH
ErikBH Jun 25 '17
Citat fra Kiefer Så kan man lade på SuC i Hedensted. Der er bare ikke meget åbent herude kl. 4 om natten...  

ja, det havde været mere oplagt at lægge den ved motorvejskryds Vejle, "Exxit59", med en døgnåben McD (i weekenden) og flere andre restauranter og hotel.

vh, ErikBH 

Kiefer
Kiefer Jun 25 '17

Enig, det er noget nær det meste triste sted de har kunnet finde. Hvorfor netop ikke gøre som de gør i Tyskland, hvor de fleste langs motorvejene er placerede ved netop en Autohof med ofte flere forskellige muligheder for spise/drikke, toiletbesøg og enkelte steder endda overnatning. 

ErikBH
ErikBH Jun 25 '17
Citat fra Kiefer

Enig, det er noget nær det meste triste sted de har kunnet finde. Hvorfor netop ikke gøre som de gør i Tyskland, hvor de fleste langs motorvejene er placerede ved netop en Autohof med ofte flere forskellige muligheder for spise/drikke, toiletbesøg og enkelte steder endda overnatning. 

Ja, Exxit59 har det hele (McD, The Diner, Lagkagehuset, Statoil restaurant og overnatning og et ekstra hotel på vej) og så ligger den rent infrastrukturmæssigt bedre, for dem der skal mød vest (Billund, Legoland og Lalandia) eller mod nordvest (Herning, Holstebro), eller mod Skive/Viborg.

Der burde vel også være strøm nok på Exxit59, der lå en Better Place batteriskiftestation som nu er fjernet.

Hedensted ligger lidt midt i det hele. Men der må have været noget med prisen på pladsen.

vh, ErikBH