Loading...
dk

Aircon sender iskold luft ud i passagersiden | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Apr 27 '17

Jeg oplever at jeg ved aktivering af aircon på auto settings får varm luft ud i førerside, mens passagersiden får iskold luft ud af dyserne. Det er begyndt fornylig, og jeg har rebootet talrige gange uden effekt (både den store og lille skærm). Ved at rode med de manuelle settings kan jeg godt få varm luft ud af alle dyser, men luften er konsekvent væsentlig koldere i passagersiden end i førersiden uanset hvad jeg gør, og hvor meget jeg skruer op. Jeg har prøvet med og uden sync af temperaturen i begge sider, men det løser ikke problemet. Nogle erfaringer herinde?

henrik_dk
henrik_dk Apr 27 '17

Jeg har samme problem, men det startede for flere måneder siden.

Må skrue op på 24-25 grader for at få varm luft. Men jeg synes så, at det er forskelligt om solen skinner eller der er overskyet / regner. Ved godt, at det lyder åndsvagt, men jeg mistænker, at der er en sensor, der registrerer solens varme / stråler og så skruer op for den kolde luft.

Det sker så uanset om, der er 20 grader eller 0 grader udenfor. Bare solen skinner.... Så det bliver hurtigt meget kold inde i bilen.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Apr 27 '17
gronkjaer
gronkjaer Apr 27 '17

Også det jeg oplever, hvis solen skinner, så skal jeg da lige love for at bilen vil køle en ned. :-)

TorbenS
TorbenS Apr 27 '17

Jeg har også samme oplevelse. Altid lidt koldere i passagersiden.

Og når solen skinner bliver det endnu koldere selv om udetemperaturen er lav.

ODE90D
ODE90D Apr 27 '17
Er der nogen som har gransket i hvilke sensorer der styrer varmen, og om man kan lave et "hack"? Jeg troede termometeret sad i armlænskonsollen, men siden solskin synes at influere må der være andre kilder der giver input til styringen
ODE90D
ODE90D Apr 27 '17
På vej hjem i dag observerede jeg det virkede fint i ca 20-30 min, hvorefter luften blev koldere og koldere uanset hvor meget jeg skruede op. Så slog jeg a/c fra og der blev varmt igen, men så snart jeg igen satte den på a/c blev det igen koldt. Så i mit tilfælde er det vist ikke solen
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 27 '17
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 27 '17

Utroligt at Tesla ikke har et reelt ønske om få styr på noget så simpelt. Problemet har eksisteret i al den tid model s er produceret. Kan jo være at det simpelthen ikke er muligt på grund af en konstruktionsfejl... i hvert fald har adskillige software opdateringer ikke løst problematikken. Det samme gælder i øvrigt stadig min radio som på 3. År stadig skratter og ikke kan finde kanalerne når jeg kommer tilbage i bilen. Men Tesla har nok vigtigere ting at tage sig til.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 27 '17
ODE90D
ODE90D Apr 27 '17
Citat fra Gustavsfar1

Utroligt at Tesla ikke har et reelt ønske om få styr på noget så simpelt. Problemet har eksisteret i al den tid model s er produceret. Kan jo være at det simpelthen ikke er muligt på grund af en konstruktionsfejl... i hvert fald har adskillige software opdateringer ikke løst problematikken. Det samme gælder i øvrigt stadig min radio som på 3. År stadig skratter og ikke kan finde kanalerne når jeg kommer tilbage i bilen. Men Tesla har nok vigtigere ting at tage sig til.

Ja det er sgu ufatteligt - men i Californien, hvor Tesla holder til, handler det jo kun om at holde bilen kold. For dem betyder det ikke så meget at vi pissefryser i DK ;)

TorbenS
TorbenS Apr 28 '17

Vi har altid et tæppe i bilen som konen bruger sammen med sædevarme. Men af og til siger hun "Det er utroligt at vi har købt en bil til tæt på en million og så er det så koldt"
​Når jeg så siger at det nok bliver bedre med næste opdatering, for jeg det blik med "Tror du også på Julemanden ?"
​Så jeg håber inderligt at Tesla for gjort noget ved det ellers er jeg bange for at næste bil har en stjerne på kølerhjelmen - suk.

fmm1000
fmm1000 Apr 28 '17
Hjælper det ikke hvis man kører anlægget manuelt.
ODE90D
ODE90D Apr 28 '17

Jeg har efterhånden fiflet en del med indstillingerne, men synes ikke rigtig der er en rød tråd. Skifter mellem auto og manuel, recirkulation fra/til, a/c on/off, rebooter, skruer op og ned for temp og fan speed .... og som regel får man det lidt lunere i en periode - indtil den igen blæser kold luft ud. Det er bare for ringe man ikke kan fikse noget så simpelt.

Metguy2000
Metguy2000 Apr 28 '17

Citat fra TorbenS

​Så jeg håber inderligt at Tesla for gjort noget ved det ellers er jeg bange for at næste bil har en stjerne på kølerhjelmen - suk.

Min kones GLK fra 2014 gør præcis det samme ;-)

Når vi kører i længere tid i Teslaen om vinteren, starter vi typisk temperaturen ved 20C og øger gradvist. Vi ender typisk med 23-24C og så er konen tilfreds. 

Er der nogen der har målt med et par termofølere hvad temperaturen egentlig er? Det kunne jo være at vi selv skruer ned for stofskiftet jo længere vi sidder passive i bilen. Jeg slapper da selv meget af på de lange ture med autopilot.

Klaus_
Klaus_ Apr 28 '17

Metguy: Man kan evt. prøve at tjekke på Tesla app'en mens man kører, hvad temperaturen er i kabinen. Men kunne være sjovt at sammenligne med et andet termometer for at se om de måler nogenlunde ens. 

Tesla's "fix" overfor mig, var at skrue mere op for temperaturen... men det er godt nok underligt at den engang imellem nærmest slå "varmen fra" og bare blæser kold luft ind.

jensk2
jensk2 Apr 28 '17
Citat fra Metguy2000

. Jeg slapper da selv meget af å de lange ture med autopilot.

Off-topic! 

Ha, jeg fik et nyt Løbeur med optisk pulsmåler til min fødselsdag:-) Det viser at jeg tit når under 60 i puls når jeg kører på motorvej i Tesla S, men sjældent kommer under 70 i Peugeot 406 Coupe, trods automatgear og rimelig komfort i sidstnævnte.Til gengæld kan jeg sjældent pendle til arbejde i Tesla, uden at uret gør opmærksom på at jeg har været passiv for længe - fortæller hvor lang tid det tager at pendle blot 33 km i Stor København:-( 

MrCoffee
MrCoffee May 1 '17
Det kan siges kort - Teslas aircon er fucked. Det er ustabilt og været det siden dag 1. Konen klager specielt over at den pludselig efter længere kørsel blæser iskold luft afsted. Hun sidder så med jakken om benene. Tesla selv siger det er en konstruktionsfejl, lidt pinligt.
Metguy2000
Metguy2000 May 2 '17
 Tesla selv siger det er en konstruktionsfejl, lidt pinligt.

Interessant, har du et link? 

MrCoffee
MrCoffee May 3 '17
Nope, spurgte til det da jeg besøgte dem for tid tilbage, efter konen havde klaget for Gud ved hvilken gang :)