Loading...
dk

Bagtøj knirker | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse Apr 30 '17

Når jeg giver fuld pedal i kurver/sving, knager bagtøjet voldsomt. Da jeg skulle vise Tesla hvordan det lød, kunne jeg ikke fremtvinge lyden og de kunne efterfølgende ikke finde fejl på bagtøjet. Lyden er der stadig herhjemme og vil høre om andre har oplevet det samme og evt fået det repareret?

Model S 85 D 2015

Mig
Mig Apr 30 '17

Jeg har den samme lyd, første gang jeg giver fuld pedal, og kun første gang.

Model s P85D.

gw
gw Apr 30 '17

Har lige haft min til service med knirke/knak lyde fra bagakslen. Kom typisk når bilen var blevet lidt varm og efter den havde været bremset helt ned til 0. Ved igangsættelse kunne man så høre nok knaklyd (i mangel af bedre ord). Tesla mekaniker var med på køretur og kunne godt høre det (Tesla Århus). Hentede den efter arbejde og lyden var nu væk og fixet. Bil vasket og støvsuget, dejlig service hele vejen igennem og en positiv oplevelse midt i ens lille dyt havde det skidt.

Det havde spændt noget op i bagakslen, samt smurt op med fedt.

Kiefer
Kiefer May 4 '17
Hos Tesla i Århus skal du bare bede om at låne AL 90 782 lånebilen, den lyder nærmest som om hele bagtøjet er ved at falde fra hinanden :-) Havde den lige over natten mens Tesla skiftede DU igen igen på vores Model S. Da vi fik bilen tilbage igen var den også vasket, men jeg synes nu ikke de har været så sød ved den ved vasken, der er kommet en del små vaskeridser på bilen, og hvis man ser på nummerpladen bagtil, ser det mere ud til at man har kørt en fugtig klud hen over alt støvet... ​/Martin
aasted
aasted Sep 9 '17

Jeg har også knirkelyde fra bagaksel.

- Når baghjul bliver belastet knirker den.
- Kan fremprovokere lyden ved at trille frem og tilbage med gearskift uden at bruge bremsen.

Jeg har prøvet at køre ca. 50 km. på motorvej og ladet bilen bremse selv i motor uden brug af bremser. Her kan jeg stadig få lyden frem. Jeg går ud og tjekker om kalibre og skive er varm. Det er koldt. Det må betyde at bremserne ikke hænger..  

Jeg kørte bilen til TESLA i Kastrup. De viser mig på værkstedet at lyden kommer fra bremserne grundet rustkant på skiverne. Det troede jeg ikke på. 
Jeg kørte forbi Hyundai i Slagelse. De havde den også på lift, men måtte indrømme at de kunne ikke høre hvor lyden kommer fra. Hyundai anbefalede mig at få TESLA til at adskille bremserne og dreje skiven af, så ingen rustkant, for at udelukke bremserne...  
Vi alle kender jo prisen hos TESLA...  Så ville gerne kende fejlen først, så den kunne laves på garanti...  :-) 

Jeg er ikke mekaniker, men jeg tror ikke på at det er bremserne.

Jeg ved ikke helt hvad mit næste træk er.....   Nogle forslag ???

DeaconWP
DeaconWP Sep 9 '17

Der er vist kommet gode svar på teslaownersclubdenmark på facebook.