Loading...
dk

Dæk og vindstøj Tesla x vs. Tesla s | Tesla Forum

homer
homer May 2 '17
Hvordan er dækstøj og vindstøj i Tesla x, sammenlignet med Tesla s?
Har en af de tidligste Tesla s, hvor jeg, som mange andre, har måtte støj isolere ved hjulkasser, trunk, frunk og døre.
Havde en forventning til Tesla er blevet bedre i løbet af årene.
Specielt vindstøj ved trekants vinduerne har jeg haft lidt udfordringerne ved.
Kiefer du havde også en af de tidligere s.
Hvad er dine oplevelser på denne front.
Og meget gerne input fra andre.
Takker.
Flemming
Flemming May 2 '17
Hej Homer, har byttet min model S fra februar 14, med model x og syntes generelt at den er mere støjsvag og især vindstøj er væsentligt reduceret. Dækstøj er nok der samme, men det er meget afhængigt af hvilke type asfalt man køre på.
Kiefer
Kiefer May 2 '17

Jeg er så helt uenig, når jeg sammenligner min Model S fra 2015 med vores 2016 Model X, så er der klart mere vindstøj i vores X end i en S.

Der var også træk i vores 2014 Model S, men det mener jeg de fik løst. Her støjisolerede jeg bagenden af bilen, men larmen derfra løste Tesla så ved at skifte Drive Unit på bilen :-)

homer
homer May 2 '17
Lyder godt. Så har Tesla lært lidt undervejs vedr. vindstøj.
"Contisilent" dæk kunne være vejen at gå for et Quick fix vedr. dæk støj.
homer
homer May 2 '17
Kiefer, du har en af de tidligste x'ere?
De har vel også her skulle øve sig lidt?
Mixi
Mixi May 3 '17

Jeg vil også sige der er lidt mere støj i min X kontra den S jeg havde men det gode er at man slipper for at høre på lyd fra front motor som ofte var der i S. 

Kiefer
Kiefer May 4 '17

homer: Tidligste, altså den er produceret omkring maj måned 2016, så ja det er en af de første Model X der kom til Europa, men VIN nummeret er over 5000. Så helt tidlig er den jo nu nok ikke.

Mixi: Jeg synes nu godt nok der er en del støj fra frontmotoren i en X også. Men her er jeg måske nok lidt priviligeret ved at køre rundt i en RWD Model S i stedet for en AWD hvor der jo af gode grunde ikke er støj fra frontmotoren :-)

Og når der så endelig er lidt støj i en RWD skifter Tesla DU, som de f.eks. gjorde i dag på vores Model S. Så nu holder vi tendensen med minimum en ny DU pr. år siden 2014 :-)

Men den gamle DU holdt jo også næsten 45.000 km, det er vist det længste jeg endnu har prøvet en motor kan holde...

/Martin