Loading...
dk

Tesla x faldet ca 25k i pris - få ny pris efter bestilling | Tesla Forum

homer
homer May 4 '17
Tesla x er lige faldet ca. 25 k i pris.
Har bekræftet min konfiguration for 4 dage siden.
Nogen som ved om man derfor "hænger" på den gamle pris, eller om man så tidligt i forløbet kan få ændret til den nye pris?
Virker fjollet at skulle annullere ordre, og miste de 15 k ved reservation og så bestille en ny, for at netto derved spare 10k
DeaconWP
DeaconWP May 4 '17

Det er sikkert sådan det bliver, for sådan har de altid gjort.

Det er set før med Model S.

Men telefonen er åben ved Tesla nu.

homer
homer May 4 '17
Kan vel bare anvende 14 dages fortrydelsesretten?
mbk
mbk May 4 '17
Quote from homer Kan vel bare anvende 14 dages fortrydelsesretten?

Herfra:

Jeg kan ikke rigtig se at Tesla vil lide et tab ved at du annulerer ordren efter 4-5 dage, det må de næsten kunne fikse hvis du ringer til dem. Hvis bilen er i produktion er det jo selvfølgelig en helt anden sag, men de kan vel ikke bonne dig for ret meget ved at du fortryder så tidligt. Det ser ikke ud til at de må kræve et fast beløb for en annulering hvis de ikke har et tab. Herfra:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Virksomheder/Koeb-af-varer/Fortrydelsesret-ved-koeb-i-butik?tc=29D17A3FD90449029418319794A12233

Hvis kunden nægter at modtage en bestilt vare

Både du og kunden bliver bundet, når I indgår en aftale om et køb. En bestilling af en vare, du fx skal bestille hjem, er altså en aftale om køb. Det er ikke afgørende, hvornår betalingen sker eller, hvornår kunden får leveret varen. Det behøver altså ikke ske samtidig med, at aftalen bliver indgået.

Hvis du ikke har tilbudt en fortrydelsesret, er kunden altså bundet af købet allerede ved bestillingen. Hvis kunden har bestilt en vare og senere nægter at afhente og betale den, kan du kræve betaling for det tab, du har i den anledning. Det kan fx være, at du må sætte prisen ned for at få varen solgt, eller har udgifter til returnering. Du kan ikke på forhånd fastsætte et fast beløb, som du skal have, hvis kunden uberettiget annullerer handlen, hvis ikke beløbet præcist dækker tabet.

Det kan være en god ide at opkræve et rimeligt depositum, der kan dække disse udgifter, allerede når kunden bestiller varen.

Andre regler for e-handel

Hvis du sælger varer på nettet eller via postordre, skal du være opmærksom på, at der ved denne type salg gælder andre regler for fortrydelse. Her har kunden normalt 14 dages fortrydelsesret, der løber fra leveringsdagen.

homer
homer May 4 '17
Rettelse, sat 35k ned - efter reg afgift og moms.
DeaconWP
DeaconWP May 4 '17

Hvor opstår prisnedsættelsen? Er det i det tilbehør, som du har valgt, eller i bilens pris?

Og ja, de priser der står i "tilvalgskasserne" er alle før afgift. Så tilvalgene er alle 30 % dyrere end der står i boksen.

Så en besparelse der på 25.000 giver ganget med 1,3 og svarer til en besparelse på 32,500 kr.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 4 '17
homer
homer May 4 '17
Det er basisprisen på Tesla X der er faldet pga valutakurser. Kontaktede Tesla, de retter automatisk, sådan at bilen leveres til den nye opdaterede pris. God stil Tesla !
Kiefer
Kiefer May 5 '17
Har så lige kunnet konstatere at en børnecykel kan lige akkurat være i en Model X, hvor en voksencykel uden problemer kan være i en Model S. Så er det mere plads bagi man skal bruge, skal man nok ikke overveje en Model X :-)
homer
homer May 5 '17
Med 3. Sæderækkke lagt ned? Pyt er for sent. X er i produktion. En dec 13 Tesla s 85 p med alt i udstyr er til salg billigt herfra :)
DeaconWP
DeaconWP May 5 '17

Jeg har tit haft min cykel med inde i min X. Jeg tager da bare hjulene af, så kan den være der.

Men Ja, det er lidt kortere der omme baagved sædet.

Men mon ikke man bare kan købe den med nedfældelig ryglæn på anden række. Så kommer der da et godt langt rum til syne. Endda langt nok til at kunne sove i det.

homer
homer May 5 '17
Ser umiddelbart ud til at kunne rummel en cykel eller to ;)
https://www.tesla.com/...section-cargo--touch@2x.jpg?20170420
mbk
mbk May 6 '17
Quote from homer Ser umiddelbart ud til at kunne rummel en cykel eller to ;)
https://www.tesla.com/...section-cargo--touch@2x.jpg?20170420

Hvis du har bestilt 5 personers, så er der meget plads :)