Loading...
dk

Tesla eller BMW | Tesla Forum

Frederikfogelstroem
Grunden til at jeg overvejer en 85D over en 70D er vel mest fordi den er der. Er sikker på at en 70d nemt vil kunne udfylde mig og min families behov. Tænker også om 70d'eren holder sin evt gensalgsværdi ligeså godt som en 85d, når Tesla forsat gør batterierne i deres biler større og større. Pt er 60'eren med al respekt ikke noget jeg personligt overhoved ville overveje, så hvem ved om 70'eren om 4 år vil have samme status hos køberne
mbk
mbk May 9 '17

Du kan prøve at lege med evtripplanner der kan du checke de forskellige modeller, den kan indstilles til metrisk system. Det er tydeligt at se at en S60 er mere handikappet, men en S60'er kan alligevel følge med til Nordkap, er der vilje er der vej..

Frederikfogelstroem
Citat fra mbk

Du kan prøve at lege med evtripplanner der kan du checke de forskellige modeller, den kan indstilles til metrisk system. Det er tydeligt at se at en S60 er mere handikappet, men en S60'er kan alligevel følge med til Nordkap, er der vilje er der vej..

Ingen tvivl om at enhver Tesla er en fantastisk bil. jeg må ind til Tesla i CPH og se hvad de har. Har prøvet en 70d for et år siden og den husker jeg også som en super bil. 
Jeg skal bare ha den nye kabine i sort læder, autopilot og mørk himmel som minimum
mbk
mbk May 9 '17
Quote from Frederikfogelstroem
 Har prøvet en 70d for et år siden og den husker jeg også som en super bil.  Jeg skal bare ha den nye kabine i sort læder, autopilot og mørk himmel som minimum

Altså 70D er lidt mere effektiv end 70, i praksis giver kørestil nok mere range end modelforskellen. 70D måske bedre i sne. Accelerationstid er vist hip som hap. Tilgengæld får du så en højfrekvent lyd fra forenden af bilen og mindre plads i fronten til bagagen, ikke at en Model S mangler bagageplads. Hvis prisen er den samme, vil jeg nok tage en 85 baghjulstrukket med AP over en 70D. Jeg har kun prøvet P85+ og 85D, og det er ved at være et stykke tid siden, så der er helt sikkert bedre input at få herinde.

Der er en 70 vs. 70D tråd her:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3770?language_id=1&page=1

Frederikfogelstroem
Det er jo svært ikke at lade sig rive med når man er i gang. Hvad er den generelle holdning mht at købe brugt direkte fra Tesla kontra privat/forhandler udover den ekstra garanti. Får man brug for garantien eller er det småting der måske går i stykker de første 4 år. Har nemlig set en fin 85d med alt i udstyr og kun 15.000 km til 700.000, fra 12/2015 som virker interessant
Frederikfogelstroem
Det er jo svært ikke at lade sig rive med når man er i gang. Hvad er den generelle holdning mht at købe brugt direkte fra Tesla kontra privat/forhandler udover den ekstra garanti. Får man brug for garantien eller er det småting der måske går i stykker de første 4 år. Har nemlig set en fin 85d med alt i udstyr og kun 15.000 km til 700.000, fra 12/2015 som virker interessant
mbk
mbk May 9 '17
Quote from Frederikfogelstroem Det er jo svært ikke at lade sig rive med når man er i gang. Hvad er den generelle holdning mht at købe brugt direkte fra Tesla kontra privat/forhandler udover den ekstra garanti. Får man brug for garantien eller er det småting der måske går i stykker de første 4 år. Har nemlig set en fin 85d med alt i udstyr og kun 15.000 km til 700.000, fra 12/2015 som virker interessant

Generelt bliver der lavet en del garanti sager, og Tesla er dyre udenfor garanti. Der er dog de 8 år/ubegrænset km på batteri, gearkasse, motor, som jo er helt uhørt i forhold til en benzin/diesel.

Men små ting som dørhåndtag, utætte samlinger, 12V batteri er lidt dyre at få fikset udenfor garanti. Hvis du har lyst er der masser af tråde om det, men hvis du er vant til BMW 5 serie og lign. så tror jeg Tesla er billigere udenfor garanti.

Each to his own, men jeg ville måske stoppe 100.000 i lommen og droppe D'et, og smile over en mere stille kabine og fylde 'smugler' rummet foran i stedet:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/3251572

fmm1000
fmm1000 May 9 '17
Biler der ikke har gået ret langt ville jeg købe privat (masser af garanti tilbage). Biler der har gået over 40.000 ville jeg købe hos Tesla. Generelt er de private til salg på Bilbasen alt for dyre i forhold til Teslas, hvor næsten alt garanti starter forfra.
De har indtil for nyligt haft en 85d til 630.000

Vi er alle forskellige og har forskellige preferencer.
Har lige hjulpet min nabo igennemhele processen fra BMW til Tesla. Han endte med en S70 købt gennem Tesla.
Han er ligeglad med accelleration. Selv er jeg vild med skubbet i min 85D og trykker ofte til den i små mellemaccellerationer.
mbk
mbk May 9 '17

Man kunne også undersøge hvad det ville koste at importere denne.

50.000 EUR ca. 370.000kr, og så skal Skat have et eller andet mystisk beløb. Måske den kan fås hjem til 450.000. Har AP, lav KM. Men garanti udløber om 1.5 år, men så er der jo stadig 5.5år på drivtog, batteri etc.

Kiefer
Kiefer May 9 '17

mbk: Han skriver US model...

/Martin

T3S7A
T3S7A May 9 '17
US model.. Er ikke engang 250000kr værd..
koden
koden May 9 '17
Citat fra fmm1000 Sim jeg har forstået det bruger Tesla nogle melklmhandlere eller bilforhandlere. De køber dem ikke selv.
Alt andet lige tjener du altid mere på at sælge bilen selv. Langt mere endda. Skriv en PM, hvis du vil have yderligere tips :-).

------------------

jeg tænker at Tesla måske giver en god pris for den gamle bil og måske taber lidt på det. Men det tjener de sikkert på den solgte Tesla. Så ikke sikkert det kan betale sig at sælge privat.
koden
koden May 9 '17
Citat fra mbk
Quote from Frederikfogelstroem Det er jo svært ikke at lade sig rive med når man er i gang. Hvad er den generelle holdning mht at købe brugt direkte fra Tesla kontra privat/forhandler udover den ekstra garanti. Får man brug for garantien eller er det småting der måske går i stykker de første 4 år. Har nemlig set en fin 85d med alt i udstyr og kun 15.000 km til 700.000, fra 12/2015 som virker interessant

Generelt bliver der lavet en del garanti sager, og Tesla er dyre udenfor garanti. Der er dog de 8 år/ubegrænset km på batteri, gearkasse, motor, som jo er helt uhørt i forhold til en benzin/diesel.

Men små ting som dørhåndtag, utætte samlinger, 12V batteri er lidt dyre at få fikset udenfor garanti. Hvis du har lyst er der masser af tråde om det, men hvis du er vant til BMW 5 serie og lign. så tror jeg Tesla er billigere udenfor garanti.

Each to his own, men jeg ville måske stoppe 100.000 i lommen og droppe D'et, og smile over en mere stille kabine og fylde 'smugler' rummet foran i stedet:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/3251572

--------

Droppe D'et.. vil jeg ikke anbefale :-)

Jo hvis økonomien er lige på kanten, men ellers aldrig en tesla uden D.

mbk
mbk May 9 '17
Citat fra Kiefer

mbk: Han skriver US model...

/Martin

Åh, det gik vist lidt for stærkt. US model er kun til bøvl i EU. 
mbk
mbk May 9 '17
Citat fra T3S7A US model.. Er ikke engang 250000kr værd..
Sorry, så det ikke. Den vil kun bringe bøvl. 250.000 på danske plader kunne måske godt gå an, men enig, det skal være en meget god pris før det overhovedet er det værd. Man kan nok ikke engang være afhængig af den som bil nummer 1,hvis værkstedet ikke engang gider røre den. 
Frederikfogelstroem
Frederikfogelstroem May 10 '17
Tesla Model S 85D, årgang 2015 
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d/3211866 ;

Har prøvet den her hos Autoskadestuen, og farve/udstyr er lige efter mit hoved. Passer prisen til bilen?
Tesla havde iøveigt taget fejl sidst de tilbød en byttepris på min. De havde skrevet 72.000 km istedet for 172.000 km. Så de er lige vendt tilbage med et byttepris på 70.000, og det er trods alt for lavt.
mbk
mbk May 10 '17

Synes prisen er okay, den er fra Juli og ikke December, men forskellen er nok ret lille på bilen, men der er 6mdr mindre garanti. Hvis du har tiden på din side kommer der nok en privat og underbyder, f.eks.  var der en rød december 2015 85D til 580.000 for et par uger siden, men der er nok mange der ikke ønsker sig en rød. Der er en rød S70 med rimelig udstyr til 500.000. Det siger vist sig selv, at man ikke skal købe en stor rød bil, mm. det er en Ferrari, hvis den skal sælges efter kort tid.

MOS
MOS May 10 '17

Jeg synes også, prisen virker rimelig - model, årgang, km-stand og udstyr taget i betragtning. Den minder meget om min egen 85D fra dec. '15 med næsten samme km-stand, som jeg bilder mig selv ind er ca. 650k værd. Jeg har dog ikke glastag, men til gengæld vinterpakke i min.

Jim0808
Jim0808 May 10 '17
Citat fra Frederikfogelstroem Tesla Model S 85D, årgang 2015 
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d/3211866 ;

Har prøvet den her hos Autoskadestuen, og farve/udstyr er lige efter mit hoved. Passer prisen til bilen?
Tesla havde iøveigt taget fejl sidst de tilbød en byttepris på min. De havde skrevet 72.000 km istedet for 172.000 km. Så de er lige vendt tilbage med et byttepris på 70.000, og det er trods alt for lavt.
Jeg kan ikke trykke på dit link.. 

Men jeg har selv en 85d til salg. Den har kørt 45.000km. Sort på sort på sort. 

Sort farve med sort interiør med sort alcantra himmel. Soltag, luftaffjedring, autopilot, store lydpakke, tonede bagruder etc. Alt dette for 650.000kr. Lige været til service hvor alle små fejl blevet lavet. 

T3S7A
T3S7A May 10 '17
For dyrt. Man kan købe 85D ved Tesla med helt ny garanti billigere.
Ellers denne, P90D med helt ny garanti til 719.000kr
https://www.tesla.com/da_DK/preowned/5YJSA7E46FF106005
Sider: « 1 2 3 »