Loading...
dk

Internet | Tesla Forum

Raymond
Raymond Aug 18 '14

Var forleden på facebook i Teslaen, den spurgte om det nu var mig? og ville sende en bekræftelsessms til min telefon med en kode, før jeg kunne bruge Facebook i bilen!!!

Da jeg kom hjem og startede facebook, bliv jeg informeret om og skulle bekræfte, at det var mig som tidligere forsøgte at logge på facebook fra et Device med navn Testa Model S ... placering Hongkong. Er de nu ude i at route internettrafikken gennem Hongkong - så kan jeg godt forstå, at det går noget langsomt!

Bjarni
Bjarni Aug 18 '14

Prøv og gå ind på http://www.myip.dk - der kan du se din IP. På http://www.who.is kan du så hvem der ejer din IP og derfor hvor den kommer fra. Jeg har tidligere gjort det og der gik det igennem Spanien. Men det er længe siden jeg sidst har gjort det.

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Husk også på at mange internetudbydere begynder at sælge IP-klumper i mindre størrelser til hinanden på grund af mangel på ip-adresser.

Det kan meget vel tænkes at et firma i Hong Kong ejer den klump af adresser du er tildelt en fra, men bare har solgt den videre til en anden udbyder og det kan sagtens forvirre sider som f.eks. Facebook. Jeg vil som udgangspunkt formode / håbe på det er dette der er tilfældet, det andet er noget rod ;-)

TDC havde samme problem for nogle år siden, hvor de var blevet tildelt en klump af RIPE, men denne havde overordnet set tilhørt en udbyder i Holland. Det gav en masse bøvl for dem der f.eks. gerne ville ind og se dr.dk TV, som jo ikke tillader, at man kommer fra en adresse uden for landets grænser.

/Martin

christer
christer Aug 18 '14
Jeg får ihvertfald banner annoncer på spansk i bilen (underholdende) og dermed regner jeg med at det stadig kører gennem Telefonica i Spanien.
Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Jeg testede lige på vejen hjem i dag, det er for mit vedkommende stadig samme teleselskab i Spanien der er udbyder.

/Martin

TwoChops
TwoChops Aug 18 '14
Min tror, den hører hjemme i Holland mht. bannere på Google.
Bjarni
Bjarni Aug 18 '14

Min kører også stadig igennem Spanien. Jeg overvejer stadig at sætte et 4G modem op i min bil med WiFi. Er godt nok lidt træt af den langsomme forbindelse den roaming medfører.

Raymond
Raymond Aug 19 '14

Bjarni, Enig, jeg skal også have et 4g modem, som kan strømfødes af usb.

keh
keh Aug 19 '14

Kan wifi-hotspot på 4g smartphone ikke bruges ?

Kan først prøve sidst på måneden, hvor jeg får min S85 leveret :)

Forummets indlæg er redigeret af keh Aug 19 '14
Raymond
Raymond Aug 19 '14

@keh, det kan den, det gør jeg da nu, hvis jeg skal langt. men det er jo lidt besværligt at skulle tænde for hotspot på sin telefon, hvergang man er i bilen og det er ikke lige så stabilt - et fastmonteret 4G modem er at foretrække.

Lasse
Lasse Mar 19 '15

Jeg har problemer med "Wi-Fi connection" i bilen, den kan ikke finde mit hjemme netværk - nogle forslag?

Min Tesla App virker ikke mere, nogle forslag?

Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

Lasse: Bliver dit SSID på dit hjemmenetværk broadcastet, eller er det skjult?

Kan bilen se andre netværk i nærheden?

/Martin

Bianco
Bianco Mar 20 '15

Kan heller ikke nå bilen m app, selv om den står lige under wifi routeren  :-(

Nogen der kan huske hvor lang tid det tog dem sidste gang at fixe 3G, så det i det mindste virker...?

Kiefer
Kiefer Mar 20 '15

Jeg var uden net i bilen i lidt over 2 uger...

/Martin

MDamm
MDamm Mar 20 '15
@Lasse & Bianco. Softreset den. Hold begge rulleknapper inde indtil skærmen booter.

Derefter prøv igen. Hvis det stadig ikke virker, prøv at sætte mobilen op som hotspot når du sidder i bilen. Hvis det virker, kan bilen ikke nå dit hjemmenetværk.

Bilens wifi antenne virker ikke ret godt på min, så jeg har sat en wifi-extender op i garagen. Tænker at Tesla må kigge på min antenne ved næste service. Men nu har jeg en wifirouter i bilen i stedet så det haster ikke vildt. Har prøvet at få den til at køre 5GHz. Det ville den i hvert fald ikke...
Bianco
Bianco Mar 20 '15

Har softreset'et/bootet den store skærm 3 gang i går, og den har selv rebootet 4 gange i går og to gange i dag. Bilen står pt m wifi fuld signal, og jeg kan stadig ikke nå den med app på iPhone 6 eller iPad mini - den siger Waking car.

MDamm
MDamm Mar 20 '15

@Bianco. Så lyder det ikke til at fejlen er hos dig. Der er bare at vente, eller ringe og få svar hos Tesla.

Jakob
Jakob Mar 26 '15
@Bianco. Jeg oplever de samme problemer dog også med 3G. Ingen adgang med 3G og når jeg forsøger med mobilen som hotspot kommer der pletvist (et meget langsomt) hul igennem.
Kiefer
Kiefer Mar 26 '15

Jacob: Har du forsøgt i settings at slå WiFi helt fra?

Jeg havde også i dag to spontane genstarter af systemet...

/Martin

Jakob
Jakob Mar 26 '15
Ja jeg har haft slukket for wifi uden effekt. Den den softreset hvad er det for noget. Er det de to rulleknapper på rattet der skal holdes inden og hvor meget går man ind og sletter?
Sider: 1 2 3 »