Loading...
dk

baglys om dagen | Tesla Forum

Jesperbang
Jesperbang May 13 '17

Hej alle.

kan ikke lige finde et emne omkring baglys om dagen, Men da jeg har læst at det er et krav om dagen, vil jeg høre hvor man kan slå det til constant, så jeg ikke behøver at gøre det hver gang jeg sætter mig I bilen. mvh Jesper

KimT
KimT May 13 '17

Det er et krav at nye biler har en lyssensor monteret så lyset selv kan tænde når det bliver mørkt, det er ikke et krav at baglyset skal være tændt hele tiden. Jeg mener det er lovsjusk fra EU's side.

Men nej - Tesla har ikke lavet det så man kan slå det til konstant. Set i mine øjne er det en stor fejl nu når de skriver Tesla er så sikker en bil. For i disse tider hvor der kan være tåget/diset om morgenen, tænder lyse ikke automatisk, da det jo er lyst nok

Johannelund
Johannelund May 13 '17
Tesla burde lave en software opdatering som løser problemet, alle nye biler der typegodkendes efter sommer 2016 skal have kørelys på baglygterne, men nej tesla bruger sin energi på at lave en bil der kan aclererer ekstrem ubehagelig hurtig istedet for ubehagelig hurtig, og kan parkere på højkant i garagen, det har været et ønske fra mange tesla ejer i Danmark og Norge igennem flere år.
Johannelund
Johannelund May 13 '17
Ja selvfølgelig vil man vælge baglyset, det må jo være af den grund at EU har ændret reglerne, trafiksikkerheden er ikke opfyldt med de nuværende løsning , og auto op/nedblænding virker ikke hvis man tvinger baglyset tændt, og yderligere er tågelygterne kommet et tryk længere væk, først skal menuer kaldes frem inden man kan tænde baglygterne/tågelygter. Det må være en en simpel software ændring der skal til, og denne software ændring skal alligevel laves før Tesla kan få typegodkendt model 3 i EU, Så Tesla skal lave den ændring, hvis de vil sælge biler i EU.
KimT
KimT May 14 '17

Som jeg skriver længere oppe er det som er ændret  at alle biler skal have en lyssensor - ikke tændt baglys : "Fra 30. juli 2016 bliver lyssensor nu obligatorisk på alle nye biler, der skal typegodkendes."
 

Johannelund
Johannelund May 14 '17
Men det kunne nu være rart at tesla prioritere, den daglige komfort, kørelys efter nye EU krav, at den selv kunne regulere hastighed efter de hastighedsgrænser den selv registrerer via skiltegenkendelse,osv. Få nu det basale til at virke, istedet for at kunne parkere på højkant. For det er vel de færreste der har en garage, der kræver højkant parkering, eller at bilen kan accelerere fra 0 til 100 på 3,x istedet for 4,6 som ifølge mine medpasserege er rigeligt ubehageligt. Kørelys og hastighedsregulering må være simpel omprogrammering, dvs lavthængende frugter..
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 14 '17
MOS
MOS May 14 '17
Hvordan parkerer man på højkant!? Er der en easteregg, jeg er gået glip af?
Johannelund
Johannelund May 14 '17
Haha, Det er den funktion, man kan slå til, hvis man ikke selv kan finde ud af at køre teslaen ind i garagen. Dvs. Handikapvenlig parkering
HJJ
HJJ May 14 '17
Johannelund.
Tilslutter mig alle dine kommentarer.
Jesperbang
Jesperbang May 14 '17
Tak for alle jeres kommentar... jeg forsætter med at tænde mit baglys om dagen manuelt, uden det går ud over performence. Når det er sagt, så vælger jeg sikkerhed frem for alt. Så heller baglys hele tiden ind ikke, for jeg syntes personligt man ser en bil nemmere.
Forummets indlæg er redigeret af Jesperbang May 14 '17
jensk2
jensk2 May 15 '17
Citat fra Jesperbang Tak for alle jeres kommentar... jeg forsætter med at tænde mit baglys om dagen manuelt, uden det går ud over performence. Når det er sagt, så vælger jeg sikkerhed frem for alt. Så heller baglys hele tiden ind ikke, for jeg syntes personligt man ser en bil nemmere. 

Jeg slår også tit baglys til, når det ikke er højlys! I mere dunkelt vejr, tænder jeg tågelys foran, fordi tågelygter er lovlige som kørelys og jeg vil hellere have tågelys foran og baglys tændt hele tiden i gråzonen, hvor bilen ellers tænder Xenon forlys og Led baglys hver gang man kører under en bro. At pludselig tænde baglyset med 'Øh bremser han' forvirring til følge tror jeg ikke fremmer trafiksikkerheden:-) Og at tænde en Xenon i tre sekunder gør ikke noget godt for levetiden.

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 15 '17
edge
edge May 17 '17

Ja, det er irriterende at Tesla ikke laver permanent baglys som en mulighed under indstillinger, så vi der gerne vil have det kan få det, og de der ikke vil kan slippe. Det må være en utroligt lille ting at kode. Men trenden er imod det, de fleste nye biler har det ikke som udgangspunkt og skal aktivt have det ordnet, og det kan man ikke få på en Tesla. Teslas automatik er desuden, sammenlignet med andre bilmærker, utroligt sen til at tænde. Det skal være næsten helt mørkt eller regne for at det sker, og folk undrer sig over hvorfor Teslaer altid køre mørklagte rundt i det danske gråvejr når mærket ellers gør sig til af at skulle være så sikkert.

Tidligere tråde findes i øvrigt her:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/728

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3245

Raymond
Raymond May 17 '17

Min tænder tidligt for lys  dec 2015

Gronhund
Gronhund May 18 '17
Min tænder også tidligt. Langt før mange andre bilmærker. Så når den nu skal gøre det automatisk, så er jeg i det mindte meget tilfreds med, at den gør det så tidligt som den gør (December 2015).
edge
edge May 18 '17

Det var da mærkeligt. Min tænder meget sent, og stort set alle Teslaer jeg ser på gaden kører mørklagte rundt når næsten alle andre nye biler har baglyset tændt (ældre biler har jo altid lyset tændt). Stort set kun Renault tænder lige så sent som de Teslaer jeg møder, og det er så grelt at det er noget folk kommenterer, når jeg ellers forsøger at forsvare Tesla imod alle de fordomme folk har over for elbiler. Min er fra oktober 2015, og jeg synes ikke jeg kan indstille følsomheden af lyssensoren noget sted.

HJJ
HJJ May 18 '17
December 2015 er da sent
Gronhund
Gronhund Feb 20 '23

Er der nogen der har fået installeret permanent baglys i deres Model S?

cth
cth Feb 20 '23

Ikke mig..men ved heller ikke om problem er der i min 2021 model.

Må lige tjekke.

KimT
KimT Feb 20 '23

Da det er lovpligtigt i nogle lande har Tesla den feature, men den er låst til de enkelte regioner.

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke giver brugerne mulighed for selv at bestemme.

Mnner også at de har fjernet den feature med at den selv tænder baglygter når viskerne går i gang 

Johannelund
Johannelund Feb 20 '23
Kan kun sige at de gamle model s tænder baglyset mange gange før de billige model 3 og y<br />
Godt man har en model S. <br />
Kørte i dag i støvregn og overhalede mange mørklagte model 3,
Endnu en mangel ved model 3 og dens centreskærmen, men på en model s har man altid lyssætningen lige i synsfeltet.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Feb 20 '23
Sider: 1 2 »