Loading...
dk

Firmware 6.0 | Tesla Forum

supergaard
supergaard Aug 20 '14
Screenshots i denne tråd: http://www.teslamotorsclub.com/.../34892-Firmware-6-0-(beta-version-discussion)

Ved endnu ikke om det er den amerikanske version, håber der er lidt mere til EU eller 6.1 kommer hurtigt efter, med lidt forbedringer af musik :)
krogsgaard
krogsgaard Aug 20 '14

Hmm starte bilen via app. De har sikkert gennemtænkt det, men virker usikkert.

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

Det var også min første tanke. Jeg håber dog at, listen med nyheder kun er et udsnit, ellers synes jeg godt nok de har brugt lang tid på testen af småforbedringer.

Jeg håber og forventer stadig at HTML5 bliver tilgængeligt på browseren.

/Martin

Werge
Werge Aug 20 '14
Lyder da meget godt med tilgang til kalender. Jeg har altid komplet adresse på mine "møder" i outlook, og har altid været træt af at skulle taste dem når jeg kom ud i bilen.
Ved ikke om andre moderne GPSer allerede kan dette, men jeg har savnet det i min indbygget, som tros alt ikke er mere end et par år gammel.
Bianco
Bianco Aug 20 '14

Håber at navigationen taget højde for motorvej vs landevej vs bykørsel og trafiktæthed (og vindretning?) når den planlægger rute INKL. vurderer om der er batteri nok til at nå frem.

krogsgaard
krogsgaard Aug 20 '14

Ja navigation mangler så mange features, ved slet ikke hvor jeg skal begynde. vi skulle til hals i nordjylland og den tog os syd om limfjorden og med en lille færge i steder for tunnel ved aalborg og så mod øst mod Hals. Men lader til de er begyndt og mener jeg så et indlæg et sted hvor Elon sagde det ville blive meget meget bedre snart.

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

Rygtet sagde ellers at Garmin ville ryge ud og Google blive det dominerende navigationssystem, men det er nok ikke helt tilfældet da de ikke kan garantere at Google er tilgængeligt 100% af tiden.

Og det lyder da egentlig også spændende at man vil kunne starte sin bil bare med en iPhone. Hvis man laver det rigtigt, så vil vi jo med tiden helt kunne undvære bilnøglen, og i stedet bare have en smartphone, som de fleste af os jo alligevel render rundet med.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 20 '14
PerPower
PerPower Aug 20 '14

Ja, rigtig god ide at kunne bruge sin smartphone som nøgle. Sikkerheden skal dog være i orden så mon ikke det kommer i forbindelse med at apples iOS 8 hvor det bliver muligt at anvende Touch ID (fingeraftryksdata) i trejdepart apps såsom Tesla's app.

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

PerPower: Een ting er den personlige sikkerhed, jeg ville også forvente at telefon og bil blev parret via en eller form for unikt ID så det kun er den specifikke telefon der kunne låse bilen op.

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
Jeg kunne forstille mig at det kun bliver de telefoner der er meldt til bilen der kan låse op dvs. Der skal være Bluetooth forbindelse og det er unikt. Så kræver det selvfølgelig at der kommer pinkode eller noget for tilmelding at telefoner. Men lad os nu se hvad Tesla har fundet på

/Michael
PerPower
PerPower Sep 1 '14

I følge InsideEvs er 6.0 ved at blive rullet ud (tidligere var det vist kun beta versioner der blev vist billeder af). Med alle de ideer der er til forbedringer af softwaren havde jeg nok forventet lidt mere i 6.0. De må se at ansætte nogle flere udviklere :-)

http://insideevs.com/start-tesla-model-s-iphone-android-smartphone/

Kiefer
Kiefer Sep 1 '14

PerPower: De billeder InsideEvs viser, har de rippet fra teslamotorsclub.com og som er taget fre en betaudgave af version 6.0

/Martin

tintin
tintin Sep 1 '14

Jeg får først min Tesla til jan. 2015 men er så småt begyndt på forberedelserne, kraftstik mm.

Er der nogen af jer Tesla ejere der har erfaring med en Windows phone og kommunikering med bilen?

Der findes en uofficiel app´s men virker den lige så godt som en android eller iphone?

sorbra
sorbra Sep 1 '14

@tintin: Min kone bruger Windows Phone i bilen (en Nokia Lumia 920) og er meget begejstret. Messaging integrationen understøtter f.eks. at du via stemmestyring kan få telefonen til at læse beskeder højt for dig (den spørger når der kommer en besked), og du får mulighed for også at ringe til afsenderen vha. stemmestyring. Det kan min iphone ikke :(

Angående app, så bruger hun "Tesla Companion", som umiddelbart virker mindst ligeså overbevisende som den officielle iPhone app.

tintin
tintin Sep 1 '14

Tusinde tak, Sorbra, for svaret. Har netop en Lumina 920. Jeg var begyndt at se på Android telefoner men det kan jeg jo så spare :-)

Niels
Niels Sep 1 '14

har brugt tesla companion til window phone fra dag 1. Og det er en fantastisk app. Kan alt det android/ios + lidt ekstra. Bl.a. Live titles hvor du på din start skærm altid kan se ladestatus (km på batteri) samt konfigurere forskellige ting som også virker selv om appen ikke køre (forvamning af bil på bestemte tidspunkter, notifikationer på telefon når fuldt opladet m.m.). Dertil en gui som bare er lækkert lavet.

kajakaj
kajakaj Jan 8 '15

Ny firmware 6.1 ude i UK

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 8 '15
MicTheCat
MicTheCat Jan 8 '15
Jeg har modtaget den i dag. Se mit indlæg på anden side
Sider: 1 2 »