Loading...
dk

Synes der var nogen der snakkede om denne lader på et tidspunkt Wallb-e TO GO | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Så elbilsupport har denne lader nu. Har ikke noget med elbilsupport at gøre, ved heller ikke om de er gode. Så bare de havde fået andre ladere hvis nogen synes om dem.

http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=189993&Vare=49347

Empty
Empty Aug 21 '14

Ser fin ud, lidt til den dyre side og så forstår jeg ikke den kan lade med op til 32A når det kun er et 16A CEE stik der er monteret på den.

Kiefer
Kiefer Aug 21 '14

Empty: Er du sikker på det ikke er et 32A der sidder, det kan godt være svært at se forskel på 16A og 32A på billeder.

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Tror det er 32A, så stor forskel er der heller ikke på 16A og 32A .. efter min mening :-)

Claus
Claus Aug 21 '14

Hvis man vil have Wallb-e bokse, hvorfor så ikke bare selv bestille det hjem fra http://www.wallb-e.com/shop/#cc-m-product-7503427086

Koster 8625kr incl moms. Det er helt det samme de gør, er bare lidt mange penge at betale for at de bestiller det til en. Det er jo ikke engang lagervare. 

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

det er også smartere hvis det er to go man vælger, ellers er en leje aftale, med 1kr tilbage pr kilowatt at foretrække efter min mening, så er boksen hurtigt tjent hjem. 

Claus
Claus Aug 21 '14

Enig, men med så dyr en pris for en 11kw, ca. 10000kr og 22kw 10700, og depositum på 5000kr. Det ændre jo ikke på at man stadig betaler denne pris for ladeboksen, om det er på abonnement eller ej. 

http://www.evse.dk/side.asp?Id=153889 kan man få billigere 11 eller 22kw ladeløsninger til abonnement. 

Det man skal huske er at afgiftsfritaget elbiler og det med at få 1kr retur, gælder kun til udgang 2015. 

Empty
Empty Aug 21 '14

@Kiefer: Jeg kan selvfølgelig tage fejl og billeder kan nemt snyde, men synes ikke at hverken kabel ligner et 5*6mm2 eller CEE stik ligner 32A.

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Claus. Ja det ved jeg, men det er heller ikke de mobile du kan få med abonnement. Jeg får en chrom som passer til mig behov, gider ikke tage kabel frem hver gang med dem fra evse (har ikke carport eller garage). Men det er jo individuelt. Depositum får du jo tilbage når du køber den, hvis ikke aftalen fortsætter, samt de 150 kr af abonnementet er "afbetaling/nedskrivning" af boks, så det kan godt betale sig, selv med alm. forbrug. 

Du kan sagtens få en 22kw lader mobilt ved evse eller elbilsupport til 6000kr, men er ikke så lækker som den fra wall synes jeg. Men er selvfølgelig helt fin.

supergaard
supergaard Aug 21 '14

Jeg har købt og benytter denne wallb-e boks, og den fungerer perfekt! Købte den direkte hos producenten som der også linkes til. Og ja, det er 32A stik og kabel ..... Den har udvendigt nøgle til både hovedafbryder og åbning af selve boksen. Den er vandtæt og lavet af meget solidt metal, men også lidt til den tunge side og de tykke kabler gør den knap så mobil men har haft STOR glæde af den på roadtrips, hvor der bl.a. i London på hotellet var 32A udtag.

Købte den med indbygget måler i eget firma, så jeg kan få glæde af afgiftsfritagelsen uden om Clever eller andre, det er jo pærelet. Selve laderen har også mulighed for ethernet tilslutning, det har jeg bare ikke fået leget med endnu.

Forummets indlæg er redigeret af supergaard Aug 21 '14
JanDanskElbilSupport

Dansk Elbil Support er blevet den danske forhandler af wallb-e ladeløsningerne, som også kan ses på www.wallb-e.com Man kan vælge alt fra et ladekabel til fuld opsætning af en carport med solceller.

Priserne de samme som på den tyske side og leveringstiderne er de samme på ca 2 uger. Dog er der dansk 25% moms i stedet for 19%. Forsendelse er inkluderet hos Dansk Elbil Support. Der er mange muligheder med og uden bimåler og HPFI relæer, herunder over 200 farvekombinationer. 

Den nævnte Wallb-e TO GO er med 32A CEE stik, så den kan lade en Tesla Model S med twincharger med 3 x 32 A svarende til 22 kW. Der er bestilt et lille lager hjem inklusiv afregningsgodkendt bimåler og det lidt dyre HPFI relæ, der kan tage DC fejlstrømme. De bliver afsendt i den kommende uge. Prisen er så kr. 11.200, men kan fås billigere med et almindeligt HPFI relæ og uden bimåler.