Loading...
dk

Opladning i Toscana | Tesla Forum

Reklame
Frimse
Frimse Jun 12
Vi skal om 14 dage til Toscana, og der er et stykke til charger kan jeg se. Har skrevet til campingpladsen, om vi kan lade vores Tesla dernede. Det skriver de vi godt kan. Har kun de kabler der fulgte med bilen ved købet. Nogen der ved, om jeg skal erhverve nogle andre kabler?
webercarbmann
webercarbmann Jun 13
Quote from Frimse Vi skal om 14 dage til Toscana, og der er et stykke til charger kan jeg se. Har skrevet til campingpladsen, om vi kan lade vores Tesla dernede. Det skriver de vi godt kan. Har kun de kabler der fulgte med bilen ved købet. Nogen der ved, om jeg skal erhverve nogle andre kabler?

Hej Frisme.  Vi klart mene at du skal have en udvalg af adaptere med. Jeg har ikke sat mig ind i det italienske el system men du skal helt sikkert bruge en andapter for at bruge din UMC på campingpladsen. Du kan også lige så godt købe et type 2 kabel. Du får brug for det en dag. 

Der er en sælger på DBA der sælger div. adaptere og forlængerledning.  Kan anbefales. Jeg har selv købe et sæt adaptere af denne sælger.  Vh. Peter

http://www.dba.dk/lader-tesla-lader-adapter/id-1025667599/ ;

Frimse
Frimse Jun 13
Hej Peter! Tusind tak for svar. Jeg prøver at tage fat i ham
jensk2
jensk2 Jun 13

@webercarbmann

Det er skisme billigt, hvis man har brug for pakkerne! Hvis man blot har brug for at supplere et enkelt mellemled, er Harald Nyborg billigere, Nedenstående to artikler til i alt 85 kr kan f.eks. samles tll DBA sælgers '240V til 400V 16A CEE Rødt stik 135 kr.

http://www.harald-nyborg.dk/p7230/cee-adapterkabel-60-cm + http://www.harald-nyborg.dk/p6703/cee-stikprop-16a-5-pol-380v

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 13
jensk2
jensk2 Jun 13

@webercarbmann

Vi skal selv til Gardasøen + Sorrento og satser på SUC + Destination charging. Dertil Type2 + Shuko, hvis vi strander et sted. Jeg vil selv mene at Shuko er vendbar, men det syntes DBA sælger vist ikke for hvorfor har han?

~~-240V Schuko til 400V 16A CEE Rødt stik (Bytter om på faserne) Løser problemet hvor fase og nul er byttet om i stikket 145 kr.

mvh

jens

DeaconWP
DeaconWP Jun 13

Jensk2: Nogle Schuko stik er med en jord forbindelse, der er en "tap", der stikker ud af stikdåsen i væggen. Hvis det er sådan en, kan man ikke vende han stikket i dåsen. Men i de generelle Schuko, hvor der er Jord i siden af stikket, med to klemmer, så kan de vendes. Og skulle der være et problem med et stik i væggen, hvor der er byttet rundt, så har han lavet en, hvor der er byttet, så fasen og nullen kommer ud de rigtige steder i det røde CEE stik alligevel.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 13
jensk2
jensk2 Jun 13
Quote from DeaconWP

Jensk2: Nogle Schuko stik er med en jord forbindelse, der er en "tap", der stikker ud af stikdåsen i væggen. Hvis det er sådan en, kan man ikke vende han stikket i dåsen. Men i de generelle Schuko, hvor der er Jord i siden af stikket, med to klemmer, så kan de vendes. Og skulle der være et problem med et stik i væggen, hvor der er byttet rundt, så har han lavet en, hvor der er byttet, så fasen og nullen kommer ud de rigtige steder i det røde CEE stik alligevel.

Fjong, men nu snakker vi jo Italien og ikke de franske Shuko stik med 'udragende' jord? Eller findes de 'udragende jord' også i Italien?  

DeaconWP
DeaconWP Jun 13
Der bliver jeg svar skyldig.
jensk2
jensk2 Jun 13

Totalt off-topic! Fransk 'pindjord' minder mig om LK Ness/Schneider, som argumenterede IMOD den danske Shuko  godkendelse i 2011 som følger:

https://ing.dk/artikel/ejer-af-lk-schuko-godkendelse-taet-pa-galmandsvaerk-124284

~~Den dugfriske godkendelse af tyske Schuko-stik møder hovedrystende kritik fra Schneider Electric. Godkendelsen vil føre til farlige situationer før eller siden.
»Ifølge en opgørelse fra Sikkerhedsstyrelsen har 14 procent af de danske husstande et HFI-relæ eller HPFI-relæ, der ikke virker. Det sidder fast. Det betyder, at hvis opvaskemaskinen går i stykker og sender strøm ud på stel, så bliver alle husets jordstikben strømførende. Det betyder intet, hvis man har et dansk stik, men de tyske og franske jordforbindelser kan nås med fingrene, så det bliver livsfarligt for små børn,« siger Ole Sander, direktør i Schneider Electric.

Tilladelsen er tæt på galmandsværk. En ting er, at de tre stiktyper ikke passer sammen i alle kombinationer. Man skal fremover have et rejsestik med i bagagen, når man skal rundt i Danmark. For i det ene hus kan der være danske stik, i naboens kan der være de franske med pindjord, og nu kan der så ved genboen være Schuko-stik med sidejord. Man kan ikke være sikker at få strøm, og man kan i hvert fald ikke stole på, at ens udstyr bliver jordforbundet,« siger han."

Men er det ikke sådan at hvis børn kan nå den eksponerede beskyttelsesjords metalflader i stikkontakterne, så kan de også røre ved Opvaske eller Vaske maskinen og oplevet det samme?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 13
canel
canel Jun 13
Quote from jensk2
Fjong, men nu snakker vi jo Italien og ikke de franske Shuko stik med 'udragende' jord? Eller findes de 'udragende jord' også i Italien?  

den udragende jord er en belgisk standard, som vist kun er udbredt i deres nærhed.

den udragende jord er bygget sammen med et shuko stik, som er tysk, så det kan bruges i det meste af eu.

så Italien burde være fritaget. 

fmm1000
fmm1000 Jun 13
Det italienske mormorstuk er helt specielt. Det er tre hanstik som næsten sidder ged siden af hinanden. Mener Frej fra dba har det også.
Sidste sommer ladede vi på fransk campingplads med en rød blå adapter fra Frej. Funkede perfekt.
Men har for nyligt læst at det italienske strømsystem skulle være lidt a la Norges så ved ikke om det vil virke.
Ehlers
Ehlers Igår, 23:15
Vi skal også til Toscana denne sommer. Opladning kommer nok til at ske via ladestanderne fra eneldrive.it, som er ret udbredte i Italien inkl. Toscana. De tilbyder gratis opladning indtil 31.juli og aktiveres via appen Ego Ricarica. Det er lidt tricky at registrere sig i app'en men det lykkedes mig med min Italienske ferieadresse og en genereret Tax code fra fx http://zip-codes.nonsolocap.it/codice-fiscale/
Reklame