Loading...
dk

Hjælp i Thisted!!! | Tesla Forum

MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
Hej jeg er i Thisted med et ladekablet der muligvis er defekt. Jeg ladede i går i regnvejr ved fjernvarmeværket. Men i dag vil den ikke lade og jeg har muligvis ikke strøm nok til Sønderborg. Jeg håber det er mit kabel og ikke bilen den er gal med så hvis der er nogen herinde der har et kabel og bor i nærheden af Thisted vil det være en god hjælp at konstatere

Med venlig hilsen Michael Hampen
krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Er der ikke en gratis ladestander fra Clever i Thisted er det den du har ladet ved. Ellers kunne du give den et skud.

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14
Thisted (P-plads) Vilhelmsborgvej 17, 7700 Thisted
krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Er ved Vilhelmsborgvej 17, 7700 Thisted

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Bare for at være sikker på det ikke skyldes stedet du lader.

Kiefer
Kiefer Aug 21 '14

Men der er jo også 2x Supercharger fra Thisted til Sønderborg: Både Randers og Middelfart ligger på vejen derned.

Hvis du ikke finder hjælpe omkring Thisted, og godt kan nå til Randers, så er du efterfølgende velkommen til at køre til Hinnerup og vi kan teste om det er dit ladekabel den er galt med. Prøvede det samme med Kaj, hvor det viste sig at være hans installation og ikke kablet der var problemet.

/Martin

Kiefer
Kiefer Aug 21 '14

Krogsgaard: Clever kræver vist et type2/type2 kabel for at lade, Michael skriver godt nok ikke hvilket kabel det er galt med, men jeg vil næsten gætte på det er det af Tesla udleverede.

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

ok så er det svært men ved der er et center ved hurup lidt længere sydpå hvor det er gratis.. de kunne måske have kabler

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Prøv at give de her et kald: 

Nordisk Folkecenter for Vedvarende Energi  •  Kammersgaardsvej 16, Sdr. Ydby • 7760 Hurup Thy
infofolkecenter.dk  •  tel 9795 6600  •  fax 9795 6565

kan være de har et.

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

kiefer.. hvis man ikke har et type 2 til type 2, samt et par kort til eon og clever, så ville jeg få det bestilt med det samme.. Koster 1500 kr for kabel og max 99 kr i oprettelse pr kort uden abb. Så skal der alligevel noget til før man er helt ude på Lars tyndskids mark :-)

Claus
Claus Aug 21 '14

E.on's kort uden abonnement, kan nok ikke betale sig, til en Tesla kunde. Der er det da typisk langt billigere, at ringe til dem, og betale 99kr pr opladning. 

Uden abonnement koster 1kW 5.25kr. Så lader man under 18kW, holder man sige lige under 99kr. Tilgengæld bliver prisen jo billigere des mere strøm man kan have og har tid til at få. Lader man 70kW, giver det en kW pris på 1.41kr, 

krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Claus: Ja men sker ikke noget ved at have kortet, så kan du også lade hvis du ikke kan få fat i dem eller hvis du kun vil lade lidt. Hvis man skal lade meget ringer man bare i steder :-) Gider som regel ikke lade længe ved dem alligevel, det er for dyrt.

Claus
Claus Aug 21 '14

Selvfølgelig, det var altid en mulighed. Men der skal mange små klat ladninger til, bare for at få de 99kr i oprettelse hjem igen - kontra hvis man betaler 99kr for en opladning. 

Sker vel hellere ikke tit man lige kun mangler 3 kW strøm. 

MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
Wau tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg har et type 2 til 2 kabel i bilen. Jeg ladede i går ved samme installation med mit normale kabel. Det. Ar første gang jeg brugte det og der virkede det. Det regnede i går så Tesla mener den har fået vand og derfor er gået i stykker. Vm ikke lovende hvis den ikke kan tåle lidt regn

Jeg har prøvet en 240 volt stik samt et andet 16 ampere 400 v CEE udgang. Samme problem. Jeg vil blot have konstateret om det er ladekablet eller bilens lader/kabling det er galt med inden jeg kører via Randers. Hvis det virker i Randers så ved jeg stadig ikke om det er kabel eller lader da jeg går ud fra lader bypasser ved SC
MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
@kiefer Jeg har sendt dig en PM
krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

Lader også pt med det der følger med, og det er i alt slags vejr, har ikke problemer. Men man må da gå ud fra det er i cee enden den er galt da type 2 er vejrtæt. cee er ip44, så det skal da være en pæn skylle.

MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
Så må det være forbindelsen mellem ladekablet og adapteren. Har også prøvet med 240 adapteren. Samme problem
krogsgaard
krogsgaard Aug 21 '14

dækker tesla et nyt kabel eller mener det det er din fejl?

MicTheCat
MicTheCat Aug 21 '14
Det har vi ikke diskuteret endnu. Men der er et par fejl på bilen som de kommer til Sønderborg og ordner. Så har de nok også et nyt kabel med. Jeg er sikker på de dækker
Kiefer
Kiefer Aug 21 '14

Jeg er pænt imponeret over du har formået at få dem til at komme til Sønderborg for at kigge på garantireperationer, det er der vist ikke rigtig andre der har kunnet her i det jyske... Med mindre de har fået ansat et par stykker i Jylland der kan starte med at køre ud  da værkstedet ikke er klar endnu.

/Martin

Sider: 1 2 »