Det kan da ikke passe at SIXT har haft dem stående og de aldrig har kørt? Og jeg har svært ved at se hvorfor de koster det same, der er jo kæmpe forskel på udstyr. Jeg ville da hellere have den med ultra hifi og vinterpakke end uden??
Det kan da ikke passe at SIXT har haft dem stående og de aldrig har kørt? Og jeg har svært ved at se hvorfor de koster det same, der er jo kæmpe forskel på udstyr. Jeg ville da hellere have den med ultra hifi og vinterpakke end uden??
Tesla ringede til mig for nogle måneder siden, inden jeg ramte 80.000 km, og tilbød mig en pris for min, hvis de kunne sælge mig en af alle de biler de havde købt tilbage fra netop SIXT.
Tesla ringede til mig for nogle måneder siden, inden jeg ramte 80.000 km, og tilbød mig en pris for min, hvis de kunne sælge mig en af alle de biler de havde købt tilbage fra netop SIXT.
Var det attraktivt, eller alt for dyrt?
Det var vel som man kunne forvente. De ville give cirka 500k for min, og så skulle jeg smide 200-250k og så ville jeg få noget 85/85D. Ikke attraktivt for mig, ville måske få opgraderet lydpakke og cirka 80.000 færre kilometer (og 2 års garanti) for 250k.
Jo - SIXT har prøvet at sælge/lease dem i laaaaang tid. Det overraskende er at der ikke er flere på listen. Jeg så deres liste for ca. 1 år siden og deres priser var helt hen i vejret og den var laaaang.
Med hensyn til samme pris og forskelligt udstyr, så er det jo bare et incitament til at handle hurtigt :-)
Det ser da ud til at de kan flytte lidt biler med det nye udbud, det toppede lige på 77 biler og nu er der 73, den 70'er jeg linkede til er væk.
Med stor fare for at blive hånet og lag på hjul og stejle, hvad er jeres erfaringer med andre elbiler end den fantastiske Tesla?
Jeg har kigget på Kia Soul, Nissan Leaf, BMW i3 (med range extender) og Renault Zoe...
Så vidt jeg kan læse mig til, så er det kun BMW og Zoe, der reelt kommer i nærheden af Teslas rækkevidde.
Jeg tænker både erfaringer omkring "Hvad koster det?" og deciderede praktiske erfaringer.
Vi har en Leaf som anden bil, og kun fordi den kom med det lidt større batteri ( 30 kwh). Fruen er meget glad for den :-)
Det vigtigste råd er at køre en tur i dem alle tre, for der er MEGET stor forskel på dem mht kørestilling, kvalitetsindtryk af kabine og hvor store/praktiske de er.
Leaf er meget gedign - lidt Golf agtig, med absurd dårlig software (køb en TomTom til navigation). Men den har til nød plads til fem personer, og har 360 grader bak-kamera. Desværre bruger den Type1 stik.
Hej Bianco
Og type 1 stik betyder en betragtelig længere ladetid??
Har ikke set en Leaf med mere rækkevidde end ca 150 km. Findes de med et endnu større batteri?
Vi har også en Leaf som bil nr. 2 - dog blot med 24 KWh batteri. Bilen er som skrevet gedign og imø rigtig god at køre i. Rækkevidden er let 150 km på en god sommerdag - og ned til 100 km på en sur vinterdag. Og så skal man ikke køre for hurtigt eller for meget på motorvej. Men for os passer dette fint - vi bruger den også over lidt større afstande og lader så ved ChaDemo hurtigladere, der er efterhånden mange af disse rundt om i landet.
Det er ikke noget problem at det er type 1 synes jeg - den kan lade med op til 16A - og er altid ladet op næste morgen. Og hurtigladning er jo med et separat ChaDemo stik.
Vi har kørt i den nu knapt tre år - og den er også billig med forsikring, service etc.
...type 1 stik betyder en betragtelig længere ladetid??
Type 1 er et andet stik end type 2 som Tesla (og de fleste andre) bruger, så Leaf'en kan ikke bruge min ladestander / EVSE til Tesla'en. Dette er mest af akademisk interesse, for man bør under alle omstændigheder have en dedikeret ladestander / EVSE til Leaf'en.
Leaf kunne fra 1/1 2016 købes med enten 24 eller 30 kwh batteri.
Jeg har været lidt ude i samme situation - har netop lagt depositum på en ny brugt Tesla hos Tesla...
Med mit kørselsbehov som er 50 km/dag = ca. 1500km/måned kan det bedre betale sig for mig (umiddelbart) blot at installere et kraftstik i carporten. Alternatit så smækker jeg en e-on oplader op hjemme, hvis mit behov bliver større.
Jeg regner med 1000,-/måned i vedligehold/service/reperation, 4500,- i afbetaling på billån/måned (har et lån i huset til 0,9% ÅOP, som er optaget til bilkøb!)
Desuden skal jeg af med 9800,-/år i forsikring hos Lærestandens (Ansvar, kasko; Vejhjælp og selvrisikodækning). Og så naturligvis vægtafgift = 610/år.
Jeg kiggede iøvrigt på 520d og A6, men der er bare intet økonomisk - for mig - der talte imod en Tesla!
Det er iøvrigt en S 85 jeg har smidt penge efter.
Og for pokker jeg glæder mig!!!
Hvis man skal sammenligne tilbudet fra E.on med hvad du selv betaler for strøm så kan du sige at for de 579,- du betaler til E.on ville kunne købe et sted mellem 231-290kWh strøm hos dit eget selskab (el prisen er et sted mellem kr 2-2,5 pr kWh).
I en Tesla svare det til ca. 1.400km - på en god dag. En kold vintermorgen når bilen er kold m.m. skal du bruge mere strøm. Så jeg vil sige at hvis du regner med at køre mere end 1.200km pr. md vil E.on helt klart kunne betale sig.
E.on er et godt tilbud, der klart er værd at overveje, hvis man har et relativt stort kørselsbehov. Om ikke andet så fordi det er nemt og man ved, hvad det koster (flat rate).
Man skal lige huske på, at hvis man har mulighed for at lade gratis (SuperCharger, gratis opladning på arbejdspladsen eller andre steder), så vil elforbruget ved hjemmeopladning naturligvis falde tilsvarende, hvorfor det kan være interessant at overveje andre muligheder også.
Jeg har selv abonnement på en ladeboks fra EVSE til 75,- om måneden + 100,- i afskrivning, dvs. i alt 175,- pr. mnd. Her kan jeg få refunderet ca. 1 kr./kWh i elafgift, så netto betaler jeg kun ca. 1 kr./kWh for hjemmeladning (ud over abonnementet til EVSE). Det kan i hvert fald godt betale sig for mig.