Loading...
dk

Ny firmware giver flere restriktioner | Tesla Forum

thvestergaard
thvestergaard Jul 5 '17
Citat fra Knudsen @thvestergaard: hvad gjorde du for at få begrænsningen væk igen...?

Jeg opgraderede i fredags og må tilslutte mig koret omkring begrænsning at hastighed med autopilot... jeg kørte med den det meste af tiden - og nu er jeg så træt af den at jeg stort set ikke har brugt den på vores tur i det sydvest jyske denne uge... suk...!
Det eneste jeg har gjort er at skrive til Tesla og brokke mig. Men om det har gjort udslaget er nok tvivlsomt.
Ellers virker det som om den nye begrænsning blot forsvandt af sig selv.
Erik45
Erik45 Jul 5 '17

Jeg deler jeres synspunkter m.h.t. Teslas overformynderi.

Jeg har opdaget at man nogle gange kan "snyde" systemet ved først at aktiverer AP når den ønskede hastighed er opnået.

gw
gw Jul 5 '17

Bare lige en god nyhed (synes jeg). Man kan nu lave et komfortvisk igen med sine viskere uden at lyset tænder på bilen. Ligeledes kan man benytte sprinklervækse og efterfølgende visk uden at lyset tænder. Det synes jeg er rart de har fået fixet i den nyeste software. Ang. AP så har jeg pt. ikke lagt mærke til nogen ændring på de ruter jeg har kørt (Aarhus området)

Metguy2000
Metguy2000 Jul 5 '17

Citat fra thvestergaard Ellers virker det som om den nye begrænsning blot forsvandt af sig selv.

Præcis, begrænsningen forsvandt i fredags, bare for at dukke op 1 eller 2 dage bagefter.

Ligesom @Knudsen er jeg stort set holdt op med at bruge AP på landevejen.

På motorvejen virker den stadig uden begrænsninger. 

3450rbt
3450rbt Jul 5 '17
Begrænsningerne er forsvundet fra begge mine biler idag.
Bianco
Bianco Jul 5 '17

Kørte en del landevej på Møn i dag. Det lader til at den vælger den seneste hastighedsgrænse når den ikke ved hvad der er korrekt. Så mange gange begænser den til 60 km/t en kilometer eller mere efter man er kørt forbi byskiltet  :-(

Knudsen
Knudsen Jul 5 '17
Kørte over den 9,5 km lange dæmning fra Rømø til fastlandet og under turen satte den hastigheden ned fra 80 til 70 km/t og ca. 3-400 meter længere fremme returneredes den til 80 - og dette til trods for at der ikke er ændringer i hastigheden her...! Der er 80 km/t hele vejen over dæmningen...

I øvrigt: mangler godt nok lademulighed her på Rømø...! Nærmeste Clever er Ribe eller Tønder
thvestergaard
thvestergaard Jul 8 '17
Fedt at rude vask ikke tænder nærlyset mere. Der havde jeg ikke lige set.

link slettet...
Forummets indlæg er redigeret af thvestergaard Jul 9 '17
Lars72
Lars72 Jul 9 '17

Grim lyd - håber det er en der står med dublo-klodser udenfor kameraet :-/

Knudsen
Knudsen Jul 12 '17
Så er der kommet ny firmware - men ingen forklaring/release notes om hvad der er nyt... håber det er fikset med restrictions på AP... men det finder jeg jo nok ud af i morgen...
burns
burns Jul 12 '17

Jeg føler ikke der er nogen forbedringer i AP. Jeg har så også kun kørt en enkelt tur, men den er lige så nazi som den plejer. Må erkende at jeg bruger den mindre og mindre fordi den er blevet så restrictiv. AP er efterhånden blot en gimmick.

OwneR
OwneR Jul 12 '17

@thvestergaard + @3450rbt: Er begrænsningerne stadig forsvundet? Hvilken firmware har du?

@Knudsen: Hvilken version har du fået: 17.26.17, 17.26.76 eller 17.26.92 eller .......  ?

Forummets indlæg er redigeret af OwneR Jul 12 '17
Kristian70k
Kristian70k Jul 12 '17

AP virker fint i 17.26.76 - motorvej.. bruger den aldrig til landevej,.. det egner den sig efter min og teslas mening ikke til :)

tintin
tintin Jul 12 '17

Har lige fået opdatering 17.26.92 håber virkelig at jeg igen frit kan vælge hastighed på AP. Tester først i morgen

thvestergaard
thvestergaard Jul 12 '17
Citat fra OwneR

@thvestergaard + @3450rbt: Er begrænsningerne stadig forsvundet? Hvilken firmware har du?

@Knudsen: Hvilken version har du fået: 17.26.17, 17.26.76 eller 17.26.92 eller .......  ?

Ja, jeg vil mene min kun har restriktioner på mindre veje, men pt er jeg ikke i DK. Pt på 17.24.28 men den vil opdatere igen (bliver i nat)
tintin
tintin Jul 13 '17

17.26.92 er fortsat med begrænsning

Knudsen
Knudsen Jul 14 '17
Min er opdateret til version 17.26.76 og er stadig med begrænsninger på AP og dermed stadig ubruglig.
thvestergaard
thvestergaard Jul 16 '17
Citat fra Knudsen Min er opdateret til version 17.26.76 og er stadig med begrænsninger på AP og dermed stadig ubruglig.
Hjemme fra ferie med endnu en ny version 17.25.76 og tilbage på danske landeveje. Desværre er begrænsningerne nu tilbage igen :-(
3450rbt
3450rbt Jul 16 '17
@OwneR 17.26.17 på den ene og 17.26.76 på den anden.
Begrænsningerne kom tilbage efter et par dage, hvilket er lidt mærkeligt da der ikke har været nogen opdatering efterfølgende.

Mobileineurope
Mobileineurope Jul 17 '17
Kørte igår Aalborg - Viborg med 17.25.76 i 70D fra sept. 2015. Begrænsninger var aktive, men det virkede faktisk OK synes jeg. Der var ingen steder, hvor den tog fejl af fartgrænser. Jeg kørte retur til Aalborg 3 timer senere - og der var ingen begrænsninger på landevej overhovedet? Virker ret så sporadisk. AP er heller ikke blevet mere sikker med tiden, på et tidspunkt sneg bilen sig ud over linien i højre side og det så ud til at den ville fortsætte længere ud inden jeg overtog styringen. Det er ikke sket for mig før på den tur, som jeg kører ca. en gang om måneden.
Sider: « 1 2 3 4 5 »