Loading...
dk

Køb af Tesla S85 | Tesla Forum

Boski
Boski Dec 5 '13

@kajakaj!

Vi på fyn håber at der bliver placeret en SC på restepladsen, ved Shell Kildebjerg. Der har Better Place allerede gjort forarbejdet ved at opstille en transformatorstation.

Kiefer
Kiefer Dec 6 '13

Hej.

Citat fra perhansen52a0dd936ac80

Går iøvrigt og overvejer at købe Tesla S60, men dybt mærkeligt at Tesla ikke vil kommunikere hvor de super charger stationer nøjagtigt bliver placeret..

Usikkerhed holder da kunder væk og de bør jo allerede kende placeringer når de skal være færdige til forår/sommer. 

Vil da virke som god og gratis markedsførin,g hvis USA ville give lov til at Danmark melder ud, vil jo også gavne salg, da jeg ellers står til at købe en Audi A5 dog også grundet den lange leveringstid

Jeg fik at vide af en Tesla DK medarbejder at de har forhandlet med konkursboet efter BetterPlace om grundende hvor batteskiftestatioerne er placerede, men at konkursboet vist mener de står oven på en mindre guldgrube i forhold til prisen...

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 6 '13

Hej.

Tror næppe vi skal opleve Tesla byde ind på en sådan opgave ;-)

Det er nok mere firmaer som EON og Clever der vil byde på EL opgaven, som jeg læser det byder man ikke på enkelte positioner, men på hele opgaven?

/Martin

perhansen
perhansen Dec 8 '13
Citat fra Renedyhr

Hej.

Jeg står og mangler en Tesla S85 (ikke P85) lige efter årsskiftet.

Er der nogen som har fortrudt der deres køb og vil sælge kan jeg kontaktes på 5365 2115.

Mvh.

René

Jeg er også interesseret i at overtage en S60 eller S85 i tidsrummet februar-juni 2014.  batteri type afhænger lidt at udmelding af supercharger stationer ift mit kørselsbehov. Skriv gerne oplysninger via privat besked eller til  perhansenimport@gmail.com

mvh Per

christiandk
christiandk Dec 8 '13
Der er en af mine venner, der har fortrudt bestilling af sin pga. de episoder der har været i usa med brand i batterier. Ved ikke hvilken model det er.<br />
<br />
Jeg giver ham en melding on din interesse.<br />
<br />
God søndag,<br />
<br />
Christian
Forummets indlæg er redigeret af christiandk Dec 8 '13
kajakaj
kajakaj Dec 8 '13

Jeg har ingen betænkeligheder ifht. de brande der har været. De er blevet belyst grundigt både af bilernes førere og af Tesla. Der bliver sikkert også forsket og forbedret i sikkerheden på det grundlag, så kun en fordel for os der ikke har fået leveret bilen endnu.

christiandk
christiandk Dec 8 '13
Helt sikkert Kaj. Jeg synes også at bunden virker meget solid. Men venter til version "2,0" som jeg er blevet anbefalet af flere el-kyndige.

God aften.
homer
homer Dec 8 '13
Som jeg har forstået skal du ikke regne med der kommer en version 2 af Tesla s. Derimod opgraderer tesla løbende bilen.
Men måske de "el kyndige" ved noget vi andre ikke ved? ;)

pas på med at vente til 1. Jan 2016 :)
Kiefer
Kiefer Dec 8 '13

Hmm, ved ikke hvad jeg helst vil have, en Tesla der med høj hastighed kører ind i en rundkørsel, rammer en væk og derefter rammer den næste væk for til sidst at ramme ind i et træ for derefter at gå i brand. Føreren der var påvirket af alkohol løber fra stedet, eller en Porsce der med høj hastighed rammer et træ, hverken fører eller passager i Porschen var i stand til at forlade stedet, de forlod i stedet denne verden.

Jeg er ikke i tvivl om hvilken bil jeg helst ville befinde mig i...  Forøvrigt er både Tesla og Porsche blevet bedt om at aflevere samme omfattende materiale til NHTSA for at afdække brandene.

Når du skriver at du er blevet anbefalet at vente til version 2.0, hvad er det så du forventer at finde i en version 2?

Du vil vel aldtid i næste version kunne finde bedre batterier, men så skal du vel også vente til version 3.0 hvor batterierne er bedre end 2.0, nå ja og så vente til...osv...

Personligt synes jeg den mediestorm der har været omkring brandene er noget værre vås, hvis en "almindelig" bil havde været udsat for det samme som de tre uheld så ville der have været sket det samme eller værre som i tilfældet med Porschen. Der er ingen tvivl om at højre orienterede mediekoncerner har været med til at skabe det FUD omkring bilen som tilfældet er. Den eneste måde at "bekæmpe" det på er vel ved at vi fortsat køber bilerne.

Jeg håber da godt nok at Tesla får sat nogle SC'er op i DK inden sommer, så tror jeg vi vil kunne se en ordentlig flok nordmænd komme ned langs de danske motorveje i deres Teslaer :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Dec 8 '13

V 2.0 er den MED registreringsafgift...;-)

muller
muller Dec 8 '13

Det er vel rimeligt at betragte Model S som version 2.0. Version 3.0 bliver formodentlig en BMW 3 serie størrelse bil med kortere rækkevidde end 85kWh versionen af version 2.0. Så det er jo ikke rigtig en mulighed hvis man skal rundt med børn og barnevogn... Det eneste jeg savner i Model S er batteriopgraderingen til 1000 km (teoretisk) rækkevidde.

Hvis man er interesseret i hvad der kan ske med en forbrændingsmotorbil som rammer metalgenstande på vejen, så tjek lige ham her:

http://www.youtube.com/watch?v=nJUWXRWK4xs

Så vil jeg umiddelbart foretrække en mindre brand i frunk'en. For mig er der ingen tvivl om at kabinen i Model S er et sikrere sted at opholde sig end i en hvilken som helst anden bil.

Og noget lidt andet; hvis man har betænkeligheder angående vinterkørsel, så kan jeg da meddele at bilen starter i -5 grader uden problemer, samt kører fint på helt isede veje. Nedbremsning er som med alle andre biler mere problematisk når man kører på is, den har ikke helt ophævet naturlovene... 

Man skal også huske på, at ved at købe en (stor) Model S, så spytter man knap $20.000 i den store Tesla R&D kasse som skal udvikle Gen III. Hvis vi ikke er nok der gør det, så kommer der jo ikke en Gen III. Så hvis man mener at elbiler er vejen frem, så er det jo en form for verdensborgerpligt at støtte op om projektet :-) (og køre rundt i verdens fedeste bil samtidig - what's not to like?)

christiandk
christiandk Dec 8 '13
kiefer. Lad være med at spille plat på folk der er omkommet i en trafikulykke. Det er ikke ok.

Jeg er Tesla fan, men tror du at paul walker havde overlevet i en Tesla - skam dig!
muller
muller Dec 8 '13

Ingen platheder opfattet herfra. Sammenligning af to ulykker med vejtræer med forskelligt udfald. Hvad der ville ske hvis de byttede bil er ren spekulation. Hvilket Kiefer helt korrekt afholder sig fra.

Jgilberg
Jgilberg Dec 16 '13
Citat fra Hookmaker

Gad vide om de nordmænd der så sælger også skal betale de op til 85.000 NOK tilbage som de får i elbilstilskud fra nogle kommuner?

Men der må være nogle der har fået en lammer, efter at have solgt med fortjeneste på 50-100K og derefter måtte bestille en ny med prisstigning på over 100K..;-)

Hejsa,

Jeg har aldrig hørt om nogle kommuner der giver 85.000 NOK i elbiltilskud i Norge. Jeg har læst ALT på elbilforum.no, og det har aldrig været nævnt.

PS: fik min P85 i fredags :-)))

hilsen
Jørgen (norsk, men har frem til 2003 boed 9 år i Århus)

Kiefer
Kiefer Dec 17 '13
Citat fra christiandk kiefer. Lad være med at spille plat på folk der er omkommet i en trafikulykke. Det er ikke ok.

Jeg er Tesla fan, men tror du at paul walker havde overlevet i en Tesla - skam dig!

Hej.

Jeg er ked af du misforstår mit indlæg, det er ikke en sammenligning af de to ulykker, det er en sammenligning af mediestormen omkring brand i bilerne jeg sammenligner. Spekulationer om personerne havde overlevet ulykken i en Tesla vil jeg afholde mig fra, det er der masser der allerede gør inde på andre fora.

At jeg så altid hellere har villet befinde mig i en anden bil end i en Porsche uanset sikkerhed i bilen er så en HELT anden diskussion

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Mar 12 '14

Købes: De originale 21" turbine fælge. Evt. i bytte med de originale 19" og penge.

Sider: « 1 2