Loading...
dk

SuC Rødekro | Tesla Forum

KimT
KimT Jul 21 '17

Nogen der ved hvad der er galt med SuC i Rødekro - er den helt lukket ? Vi skulle gerne forbi i morgen.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 21 '17
Kurt1
Kurt1 Jul 21 '17
Jeg var forbi i går ved middagstid og har set at den har været "offline" lige siden. Tænker at Tesla har tilkaldt service., har dog aldrig oplevet at SuC har været nede i så lang tid og på alle enheder
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 21 '17

Har lige talt med Tesla. De kunne oplyse at 2 af de 6 ladere tilsyneladende virker og at der er tilkaldt service. Skulle nemlig gerne forbi i morgen formiddag...

P85DK
P85DK Jul 22 '17

Kørte fra Hvide Sande i går tidlig morgen, plotter Røde Kro ind og får at vide den er lukket - PIS - havde lige nok til at komme til Busdof. Ikke en god start på en tur til Düsseldorf.

Lader i Rade og forlader Rade 5 min før en Svensker. Tesla super nav fortæller os at vi skal køre af bagveje for at undgå kø omkring Bremnen. Kommer frem til Lohne lige tids nok til at sige farvel til den samme svensker som nu er færdig med at lade i Lohne. 'Ja, der var lidt kø på vejen' - på ingen måde imponeret af Tesla Navi - kostede os mere end 1 time ...

Mugge
Mugge Jul 22 '17
@Kim
Hvis du mangler strøm, så kig endelig forbi
Kiefer
Kiefer Jul 22 '17

P85DK: Du kunne ikke have været kørt ind ved Hedensted til en sjatladning, eller kommer man ikke den vej forbi fra Hvide Sande?

​/Martin

KimT
KimT Jul 22 '17

Den har kørt siden i morges igen. Holder her nu. Jeg tror jeg også snupper Hedensted på vej hjem - der er mange her. 

P85DK
P85DK Jul 23 '17
@Kiefer: Desværre så er Hedensted en markant omvej når man skal sydpå fra Hvide Sande, så det var ingen mulighed. Det var desuden kun rent tilfældigt at jeg fandt ud af at Røde Kro var lukket. Jeg ville se om vi havde nok til Busdof og det sagde den at vi ikke havde, så ville jeg tjekke hvor meget den mente vi kom ind med på Røde Kro - hvor den så fortæller at den er lukket ... Farten blev sat ned og vi trillede ind på en udvidet Busdof (12 standere nu) med komfortable 1%, så der var ingen fare. Men jeg synes det er kritisk at lukke en hel supercharger på en rejsedag midt i sommerferien. Det er vigtigt man kan stole på at man kan få ladet bilen når behovet er der.
gronkjaer
gronkjaer Jul 23 '17

Jeg oplevede så at ankomme til supercharger Levazza i italien, hvor superchargeren var lukket ned lige da vi ankom med 5% tilbage..Vi ringede ind til tesla og fejlmeldte den, hvor vi fik besked på at det var uansvarligt at ankomme til chargeren med 5%, da man aldrig kan være sikker på at de virker? Hende jeg talte med sagde at man min. skulle ankomme med 40-50% tilbage på batteriet, således man havde mulighed for at køre til den næste, hvis nu den ikke virkede, hun spurgte også efter hvor vi skulle hen, jeg svarede til Spanien, så spurgte hun, om det kun var med ladning på superchargen, ja svarede jeg, så sagde hun at det ikke var meningen, at man udelukkende kun skulle lade på supercharger, når man tog på ferie, det var de ikke beregnet til.. Jeg var virkelig presset for ikke at gå fuldstændig amok. og prøvede at berolige mig selv, inden jeg prøvede på at fortælle hende at jeg det ikke var hensigtsmæssigt at komme ind til en charger med 50%, og at det heller ikke kunne lade sig gøre i det område med mindre man kørte 20 km/t på motorvejen. Og at jeg netop havde købt bilen for at kunne lade med supercharging igennem Europa, hvis ikke de ladestationer havde været der, havde jeg ikke været Tesla kunde. Hun fortalte mig så bare at nu skulle jeg ikke være næsvis, og hvis nu jeg var kommet ind med mere på batteriet bare kunne have kørt ind til næste supercharger... Jeg skummede nu, og fik forsigtigt spurgt om jeg ikke bare kunne få en ETA på hvornår de kunne være oppe at køre igen. Det vidste hun intet om. Jeg gav op, chargeren var ved en lystbådhavn, så ind på havnekontoret og fik aftalt at låne en 11 KWh stik og ladede nok til at kunne køre videre.. PS. nåede lige at fortælle hende at jeg ikke at det var det bedste sted at hun sad. Altså i kundeservicen.

KimT
KimT Jul 23 '17

Det lyder ikke som om hun har været på intro kursus til Tesla endnu - eller var hun syg den dag. Hun kan ikke have være ansat mange dage

3450rbt
3450rbt Jul 23 '17
Gronkjaer : Det var dog helt hen i skoven! Jeg håber du vender den med Tesla når du er tilbage fra en forhåbentlig skøn ferie
webercarbmann
webercarbmann Jul 23 '17

gronkjaer - du er et tålmodigt menneske!

På vej gennem Frankrig kom vi tirsdag d 18//7 ved aftentide til Grenoble SUC.  Vi kørte i samme område som dagens Tour de France etape.  Et cykelhold "Direct Energie" havde besat hotellet der lægger grund til SUC og sat skilte op ind til de del af P pladsen hvor SUC er opsat.  Se billede. 

https://drive.google.com/file/d/0B9RFkK9DAfaqaEx2OVVkTnhsLUU/view?usp=sharing

Jeg kørte hent frem til skiltet og lettede på solbrillerne. Jeg tror det blik jeg sendte ham tossen der stod om holdt øje med skiltene, fik ham til at blive usikker og han flyttede modvilligt skiltet som meget at jeg kunne køre ind.....

Hvad er det for at skilt at stille op?  "......La direktion..."   

Jeg så iøvrigt tilfældigt på navigationen at Rødekro var lukket. Det var torsdag ved middagstid så den har været lukket i flere dage. 

gronkjaer
gronkjaer Jul 23 '17

Citat fra 3450rbt Gronkjaer : Det var dog helt hen i skoven! Jeg håber du vender den med Tesla når du er tilbage fra en forhåbentlig skøn ferie
Det kan jeg sige dig. Det er også min intention. Jeg syntes bare at det var så en absurd historie hun kom med, istedet for at prøve at komme med en løsning. ! Ellers har jeg nu kun gode historier at kunne fortælle..
jensk2
jensk2 Jul 23 '17

@gronkjaer

Den unge dame skal vist på Tesla Kursus! Bilens indbyggede navigation 'optimerer' jo en længere tur til at ankomme til SUC med 20% SOC. 40% ved hver SUC ankomst vil alvorligt forøge lade tiderne. Hvor har hun det dog fra?

P85DK
P85DK Jul 23 '17

@Gronkjaer - den historie tror jeg at jeg ville smide på twitter direkte til Musk.

med hensyn til ICE parkering på fungerende superchargers oplevede jeg denne på Lohne i dag. Det er en kæmpe parkeringsplads og der var masse af pladser rundt omkring. I den blå Peugeot sad familien og spiste deres Burger King fuldstændigt uanfægtet af de Teslaer der kom.

@KimT - jeg ved ikke hvad jeg havde gjort hvis jeg var kommet frem til det syn. Komplet hovedløst.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 23 '17
jensk2
jensk2 Jul 24 '17

Og det er endda tyske biler, så hvad er det i: "Elektrofahrzeuge wâhrend des Ladevorgangs" de ikke forstår? Selv Google Translate kan oversætte ordret til: "Elektriske køretøjer under opladningen". Men hvis de sporenstregs flytter når et Elektrofahrzeuge skal til, er Tesla pladsen jo ofte flere meter tættere på Burger King:end de andre parkeringspladser. .

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jul 24 '17
P85DK
P85DK Jul 25 '17

her forudsætter du at de kan læse og at det rager dem en høstblomst ... :-) Lige på Lohne der er Tesla pladserne praktisk taget længst væk fra alt, så selv fra et dovenskabs synspunkt giver det ikke rigtigt nogen mening.

TorbenS
TorbenS Jul 25 '17

Det er ikke første gang at Lohne superchargers er optaget.
Foto fra 2016

fmm1000
fmm1000 Jul 25 '17
F.... ck. Det er jo brandvæsnet.
Hvad mon de ville sige, hvis vi parperede foran deres brandhaner.
Sider: 1 2 »