Loading...
dk

Lejes CHAdeMO eller Type 2 | Tesla Forum

christianbak
christianbak Jul 26 '17

Smutter til sydfrankrig på Fredag, men har ikke andet end standard laderen som fulgte med.

Satser på at klare det med SC hele vejen, men kan se at der er 40 km fra vores campingplads til nærmeste SC og kan ikke lade på pladsen.

Til gengæld er der vist to ladere med CHAdeMO + type 2 lige ved siden af, så tænkte det nok ville være en god ide at tage sådan et med.

Er der nogen i Københavnsområdet eller sydsjælland som har en af ovenstående jeg kunne få lov til at leje i et par uger?

Mvh
Christian

TorbenS
TorbenS Jul 27 '17

Du skal være opmærksom på at de fleste ladestandere kræver et kort fra en af de mange udbydere. 
​(Sodetrel - KiWhi Pass - PlugSurfing...)
Ikea har gratis opladning uden kort.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jul 27 '17
ODE90D
ODE90D Jul 27 '17

@christianbak: Jeg er ret sikker på at der er mulighed for at lade bilen på pladsen, hvis ellers du får forklaret dem, at du bare skal bruge et udtag som det campingvogne bruger. Min erfaring er at det er uvidenhed, som er årsagen til at man ofte bliver afvist når man spørger ind til muligheden for at lade bilen på hoteller og campingpladser.

Jeg er netop kommet hjem fra en roadtrip omkring søerne i norditalien, og alle de steder vi skulle bo havde på forhånd afvist at have ladefacilitteter.  Ikke desto mindre viste det sig muligt at lade de fleste steder når først man var kommet frem og kunne vise og forklare. 

Jeg kan dog anbefale du anskaffer dig et sæt i stil med dette http://www.dba.dk/lader-tesla-passer-til-de/id-1024970821/ - så burde du være forberedt på lidt af hvert. 

DavidS90D
DavidS90D Jul 27 '17

Vi boede på et hotel tæt på Lucca, sidste sommer.

Det første (!) jeg gjorde ved ankomst var at spørge om muligheden for opladning på hotellet.

"Sì"...."Du kan bare bruge pladsen bag hotellet. Der hvor busserne holder, der er et el-skab"

Flere blå CEE stik og et par "lokale" stik.

Flemming
Flemming Jul 27 '17

Har også ladet på rigtig mange hoteller i Europa, men den væsentlige årsag til at de siger nej er at de tit har oplevet at sikringerne går ¨når vi lader.

Når man så forklarer dem at man kan skrue ned for lade styrken og på den måde kan forhindre at sikring springer siger de som regel OK

Så hvis bilen siger 16 Amp. så skru ned til 14 Amp. og er det 10 Amp. så skru ned til 8 Amp.

christianbak
christianbak Jul 27 '17
Tak for tipsne. Føler mig lidt mere rolig når jeg kan høre at det plejer at gå godt :)

Tænker også at det næsten helt sikkert må være muligt at finde et stik på campingpladsen.

Har godt med forlængere og et par adaptere... mangler den blå CEE, så skal nok lige en tur forbi harald nyborg på vejen :)
DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '17

Det er også den blå CEe, som jeg brugte på camping pladserne i Nord Frankrig sidste år.

Hvis man bor i telt og køber strøm adgang, så spørger man da bare, om hvor mange ampere man må trække. Og så er det det, man trækker i bilen. Og der er jo mange timer i døgnet at lade i, så du  får sikekrt mange km på, inden du skal afsted igen.

Supermarkeder kan også tilbyde strøm, mens du handler. Her er det Schuko eller måske type 3.

goingelectric.de hjalp mig meget sidste år.

Hvilken by skal I på camping i?

DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '17

Der hvor vi var, i Bayeux, havde E.Leclerc gratis ladning under indkøb.Og de havde type 3 stik, som jo er 11 kW på 3 faser, blot med et andet stik. Samt Schuko.

Dem fandt jeg dog på plugshare.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 28 '17