Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
P85DK
P85DK Mar 11 '19

Stiger prisen på Model X og S også med halvdelen af den prisnedsættelse der blev gennemført? Altså små 250.000 for performance modellerne?

MikaelH
MikaelH Mar 11 '19

@P85DK

Det tør jeg ikke gætte på :)

mbk
mbk Mar 11 '19

Hvis du leder efter en unik farvekombination, så lad være med at vælge sort farve med sort interiør:

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 11 '19
husfeldt
husfeldt Mar 11 '19

Jeg tænker også det er for volsomt at lukke butikkerne..

Personligt var det prøvetur og det at "mærke" bilen som gjorde udfaldet for mig.. og jeg ville aldrig ligge 500.000 i cash for at købe en bil og evt. levere den tilbage hvis jeg ikke kunne lide den .. det er for extremt..

De skulle istedet - have "show rooms" og mulighed for at lease (one time only) til en fornuftig pris.

De kunne reducere antal ansattte - ved at have en salg/service afdeling som rent faktisk tog deres telefon når man ringede, og så havde styr på deres logistik m.m. Hvis den del virkede behøvede de ikke så mange ansatte ude i butikkerne.

P85DK
P85DK Mar 11 '19

@Husfeldt - der er du jo så i markant mindretal i følge Elon :-)

“Last year, 78% of all Model 3 orders were placed online, rather than in a store, and 82% of customers bought their Model 3 without ever having a test drive.”

Og specielt med de få valgmuligheder de har, så giver det mening. De sidste 5 biler jeg har købt er købt ubeset - aldrig blevet skuffet.

Et af de tiltag de ville tage i forbindelse med lukning af butikker var jo netop et større call center.

Men det er pinligt at melde så radikale ændriger ud og så ændre det kun uger efter igen, Elon er visionær og vedholdende, men det taktiske og strategiske halter sgu' lidt en gang i mellem.

Arpe
Arpe Mar 11 '19

Nogen der har en idé om hvad prisstigningerne kommer til at betyder i forhold til "gratis" AP og FSD her i EU/Danmark?

PatrickW
PatrickW Mar 11 '19
Citat fra Arpe

Nogen der har en idé om hvad prisstigningerne kommer til at betyder i forhold til "gratis" AP og FSD her i EU/Danmark?

Den kan de forhåbentlig ikke løbe fra 

Arpe
Arpe Mar 11 '19

Også selvom mange ikke har fået bilen? De må vel så skulle gå efter de nye priser?

kimsc
kimsc Mar 11 '19

De diagrammer der prøver at forklare hvor man står i forhold til bestillings- og leveingsdate bliver i hvert fald ikke mindre komplekse nu.

mbk
mbk Mar 11 '19

@kimsc

Diagrammerne er ikke fra Tesla, men lavet af den mismatch af information vi har fået.

kimsc
kimsc Mar 11 '19
@mbk Korrekt. Men de bliver stadig ikke mindre komplekse.
MOS
MOS Mar 11 '19
Citat fra Ice2EV

Personligt nægter jeg at betale for 10 fugle på taget.

Kan sagtens følge dig. Og det er da heldigvis også valgfrit. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 11 '19
Quote from MOS
Citat fra Ice2EV

Personligt nægter jeg at betale for 10 fugle på taget.

Kan sagtens følge dig. Og det er da heldigvis også valgfrit. 

Det er rigtigt. Men samtidig med de fjernede EAP og indførte FSD, så flyttede de flere delelementer fra EAP over i FSD pakken. Elementer som virkede idag, og som man kunne betale for uden det var fugle.
MOS
MOS Mar 11 '19
Citat fra Ice2EV
Det er rigtigt. Men samtidig med de fjernede EAP og indførte FSD, så flyttede de flere delelementer fra EAP over i FSD pakken. Elementer som virkede idag, og som man kunne betale for uden det var fugle.

Det er korrekt, men det er stadig frivilligt, om du vil købe og betale for det.

Jeg synes dog også godt, at Tesla kunne dele AP funktionerne op i flere, mindre pakker eller niveauer, som man kunne købe enkeltvis. Feks. ingenting/basic sikkerhedsfunktioner, dum fartpilot, adaptiv fartpilot, autosteer, EAP inkl. autopark og summon, FSD. Der er naturligvis flere muligheder og det er spørgsmålet. hvor mange/små pakker, man skulle dele det op i. Men modsat hardware, som jo kan give større logistiske udfordringer at holde styr på i produktionen, er dette blot softwarefunktioner, som burde være næsten gratis at splitte op og logistikken burde være til at holde styr på, da man ved en færdig produceret bil blot kan hakke af, hvilken software, den skal køre med.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 11 '19
P85DK
P85DK Mar 11 '19
Citat fra Ice2EV
Det er rigtigt. Men samtidig med de fjernede EAP og indførte FSD, så flyttede de flere delelementer fra EAP over i FSD pakken. Elementer som virkede idag, og som man kunne betale for uden det var fugle

Det er klassisk Tesla. Indeholdet i Teknikpakken på en Model S fra 2015 afhænger også meget af hvornår på årdet den er leveret. Indeholdet over tid i pakkerne får deres prisstrategi til at se gennemtænkt ud.

mbk
mbk Mar 11 '19

Det ser ud til at Tesla tilbyder rabat i USA, som gratis tilvalg af farve, interiør eller fælge. De må være lidt presset for at flytte biler derovre.

KimT
KimT Mar 11 '19

Markedet er nok mættet for de dyre modeller. Specielt når de har annonceret den billige

mbk
mbk Mar 11 '19

Ja, der er jo nok en del der venter på en billigere model. Hvis jeg kunne bestille MR RWD så havde jeg da gjort det. Altså jeg er meget glad for min som den er, men jeg har jo nok ikke heeelt brug for AWD og 350hk.

KimT
KimT Mar 11 '19

Jow du har - du finder senest ud af det den dag den er til service at du får en RWD som lånebil

LasseL
LasseL Mar 11 '19
Jeg har kørt første langtur fra Danmark til Norge. Superchargers og stort batteri er fantastisk.

Vil under ingen omstændigheder nøjes med et mellem eller lille batteri. At vide det er nok batteri i kulde osv er sku meget rart