Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Joe73
Joe73 Mar 26 '19
Der bliver nok travlt på søndag, jeg skulle have hentet min i dag, men er også blevet udsat til søndag.
Er det bare mig eller står tiden nærmest stille............?
ClausK
ClausK Mar 26 '19
@jramskov og joe73 er det Århus eller Kbh ?
Jeg skal hente i Århus på fredag, håber da det holder
koden
koden Mar 26 '19

De sælger mange i Norge

https://jyllands-posten.dk/#ia11279194;finans

jramskov
jramskov Mar 26 '19
Citat fra ClausK @jramskov og joe73 er det Århus eller Kbh ?
Jeg skal hente i Århus på fredag, håber da det holder

Aarhus.

lauz
lauz Mar 26 '19
573 nye Tesla indregistreringer på én dag i Norge:

https://teslastats.no

Ny rekord.
Joe73
Joe73 Mar 27 '19
Det er Århus her også.
voersaa
voersaa Mar 27 '19
Citat fra lauz 573 nye Tesla indregistreringer på én dag i Norge:

https://teslastats.no

Ny rekord.

Hold da op!. Jeg bliver næsten helt glad for ikke at bo der for man føler sig jo slet ikke unik når der er Model 3ere over det hele :-D Har faktisk kun set en kørende på vejen her i Danmark.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Mar 27 '19
jramskov
jramskov Mar 27 '19

Jeg har set en sort og en rød her i det nordlige Aarhus.

Ice2EV
Ice2EV Mar 27 '19

Er der nogen der har tal på hvor mange der er indregistreret i DK hidtil?

Tænker det virker underligt at der er 106 der har skrevet sig på SQLCPH's liste. Men der har tidligere været meldt at Tesla Årh(var det vist) udleverede 10 om dagen.

Hvis vi anslår tallet på udlevering er højt sat, så 5 om dagen, siden 19/2. så bør der være udleveret 150 i århus og nok mindst det samme i CPH. Så måske mellem 300 hvis 5 om dagen og 600 hvis de 10 om dagen er korrekt.

Så virker det til der er en slutspurt inden kvartalsafslutning.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 27 '19
voersaa
voersaa Mar 27 '19

Har ikke et antal registreringer men fakturanummerne var over 900 ved den 15 marts. Det indeholder nok nogle af- og genbestillinger, såfremt vi stadig kan regne med at de er sekventielle så kan 300 - 600 godt være muligt. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Mar 27 '19
KimT
KimT Mar 27 '19

Hvis man ikke taster dato ind på nrpla.de kan man se at der er oprettet 471 model 3 i skat's system. Det er så kun 220 af dem der er blevet indreg.

Ice2EV
Ice2EV Mar 27 '19

Det var alligevel færre end forventet.

KimT
KimT Mar 28 '19

Nu ved jeg ikke lige hvornår de bliver oprettet hos skat. Om det er når de står i NL, eller om det først er når de er sendt mod DK. Men i betragtning af at det ind til videre kun er de dyre modeller, synes jeg da som sådan det er ok. Det er trods alt stadig en bil der koster over 450K

Ice2EV
Ice2EV Mar 28 '19

I betragtning af at Model S blev leveret i hobetal i efteråret 2015. Model 3 har været ventet i spænding i laaaaaaang tid, derfor antog jeg den ville blive registreret i mindst samme antal som S.

Det er måske et spørgsmål om leverancer fra California.

MOS
MOS Mar 28 '19

Nu kan man måske ikke helt sammenligne med Model S leveringer ultimo 2015, da der reelt var tale om hamstring lige op til, at der kom afgifter på. Jeg tror, at alle, der havde påtænkt at købe Model S inden for de næste mange år, skyndte sig at trykke på knappen, da det jo var sidst udkald for at få den uden afgift. Jeg selv havde påtænkt mig at købe elbil til ca. 1/3 af prisen for en Model S, men jeg trykkede også på knappen, da jeg indså, at hvis afgifterne fortsatte med at stige, så ville jeg kunne få en skrabet Model 3 i 2020 til samme pris som Model S kostede dengang. Så enten var det farvel til drømmen om en Tesla eller også var det nu! Frem med den helt store pengepung, men så fik man også verdens bedste bil.

I dag er der nok ikke helt det samme pres på. Folk ved godt, at de har i hvert fald resten af kalenderåret til at se tiden an. Mange venter sikkert på, at de billigere varianter af Model 3 kommer til Danmark. Risikoen er meget lille, for når de ikke at komme til Danmark inden nytår og potentielle afgiftsstigninger, kan man jo endnu sagtens nå at bestille en anden i slutningen af året. Der er sikkert også nogle, der afventer folketingsvalget og ser, om ikke der skulle komme nye incitamenter til elbiler (f.eks. kontant tilskud, lavere afgifter el.lign.).

Der er vel ikke nogen, der tror på, at politikerne tør at øge afgifterne på elbiler i år. Worst case scenario må være, at der ikke kommer nye tiltag, således at afgiften som tidligere planlagt får en tak opad ved årsskiftet. Hvis der ikke sker andet, så må vi forvente hamstring op til årsskiftet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 28 '19
MOS
MOS Mar 28 '19
Citat fra selsoe

Jeg tror ihvertfald M3 bliver den mest solgte elbil hver måned fra nu af og resten af året. Den har allerede solgt flere end BMW 3-serie i marts.

Klart nok! BMW 3-serie er jo heller ikke nogen elbil ;-)

Er dog spændt på, hvordan den nye 3-serie vil blive modtaget. Jeg har en kollega, der skal ud og kigge på den på fredag. Overvejer om jeg skal tage med og sparke dæk. Det kunne være lidt sjovt at spørge forhandleren ind til, hvor lang rækkevidde den har på ren el (og så sammenligne med Tesla Model 3)... :-D 

MOS
MOS Mar 28 '19

Jeg mener, at BMW e-modellerne er plug-in hybrid, men jeg er ikke klar over, om den nye 3-serie fås som e-model her i DK. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart finde nogen pris på BMWs hjemmeside, så enten fås den ikke (endnu) eller også er de ikke interesserede i at sælge den.

PeterE
PeterE Mar 28 '19
Citat fra selsoe

Den pointe jeg prøvede at lave var, at elbiler sjældent sælger mere end deres nærmeste ICE-konkurrenter. Det er tilfældet her. Startprisen er endda stort set samme som M3.

Er 3-serien ikke en ren ICE? Fås den overhovedet som hybrid?

330e kommer senere på året, se mere her: 

https://www.bmw.dk/da/generelt/produkt-tilbud/elektriske-biler/elbiler.html 

jth
jth Mar 28 '19

Citat fra MOS

[...]

Der er vel ikke nogen, der tror på, at politikerne tør at øge afgifterne på elbiler i år. Worst case scenario må være, at der ikke kommer nye tiltag, således at afgiften som tidligere planlagt får en tak opad ved årsskiftet. Hvis der ikke sker andet, så må vi forvente hamstring op til årsskiftet.

Er der nogen der har regnet på hvad det betyder for prisen for en M3 hvis de planlagte afgiftsstigninger træder i kraft fra årsskiftet? 

Leasingaftalen på min nuværende ICE udløber juni 2020, men har overvejet at opsige før tid hvis der er tale om en væsentlig prisstigning. 

Forummets indlæg er redigeret af jth Mar 28 '19
MikaelH
MikaelH Mar 28 '19

I 2019 ligger grænsen for afgift på ca. 430.000kr. Alt over denne grænse bliver pålagt 30% afgift.

I 2020 vil grænse ligge på ca. 424.000kr. Alt over bliver pålagt 60% afgift.

Hvis Model bliver test til 5 stjerner hos NCAP, så stiger grænsen med 30% af 8000kr i 2019 (2400kr) og 60% af 8000kr i 2020 (4800kr).