Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Apr 5 '19

Det er ikke noget der generer mig for at være ærlig. Vi vil ret sjældent komme til at benytte SC'erne.

jrjensen
jrjensen Apr 5 '19

Samme problem her. Har tidligere flere gange mundtligt fået lovning på totalt 9 måneder. Er dog ikke super overrasket, det skal nok komme i orden på et tidspunkt. Vil den første, der alligevel kontakter dem skrive om man skal gøre noget individuelt?

JerMik
JerMik Apr 5 '19
Citat fra voersaa

Er der nogen der har fået de 3 måneders gratis SC som blev lovet hvis man købte uden at have prøvekørt bilen?

På Tesla hjemmesiden kan jeg se de 6 måneder fra referal men ikke de 3 fra køb uden at prøve. 

Ja, jeg har noteret det samme, og har tænkt at kontakte dem på et tidspunkt når det måske har mere tid til at tage sine telefoner. Alternativt når jeg henter min bil der desværre er på værkstedet i øjeblikket... 

voersaa
voersaa Apr 5 '19

Tak for svar. Har også tænkt at det nok bare var endnu en ting som er "to come" men ville lige sikre mig at jeg ikke var gået glip af noget :-D

jramskov
jramskov Apr 5 '19

Jeg så hellere at de brugte tiden på at få skubbet AP opdateringen ud til os :-)

voersaa
voersaa Apr 5 '19
Citat fra jramskov

Jeg så hellere at de brugte tiden på at få skubbet AP opdateringen ud til os :-)

Helt enig, det er trods alt mange penge som vi har "betalt", hvis opdateringen ikke er dukket op i løbet af april begynder jeg at skubbe på (hvilket helt sikkert vil fremskyde det :-P ). 

jramskov
jramskov Apr 5 '19

Har nogen af jer i øvrigt fået en registreringsattest? Jeg kan ikke erindre at have modtaget en? Jeg skrev under et par steder og så kørte vi :D

Joe73
Joe73 Apr 5 '19
Min kom med posten idag
voersaa
voersaa Apr 5 '19
Citat fra jramskov

Har nogen af jer i øvrigt fået en registreringsattest? Jeg kan ikke erindre at have modtaget en? Jeg skrev under et par steder og så kørte vi :D

Jeg fik også min med posten en uge eller to efter afhentning af bilen. Dog en besynderlig afhentningsprocess, her har I bevis for et køb til en halv million og så skriver man under på noget de beholder og får lov til at køre i bilen uden et eneste dokument udleveret til en selv. Et eller andet sted tror jeg ikke at en jurist rent teknisk ville råde en til at stole på den slags.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 5 '19
Nikolaj
Nikolaj Apr 5 '19

Vi fik heller ikke nogen reg.attest i dag ved udlevering. Ligesom at Type2 kablet, var i rest-ordre.

Har i øvrigt lige været ude at køre en 60 km lang tur i den. I forhold til vores Model S, så studsede jeg over, hvor lidt energi den bruger. Da vi kørte hjem ad Strandvejen med en 50-60 i timen lå den på et forbrug på 115 wh/km over de 30 km vi havde hjem. Vores Model S kommer næppe under 150 wh/km.

Det svarer i øvrigt til at en ICE skulle kunne køre 85 km/l, vel og mærke med 367 hk.

mbk
mbk Apr 6 '19

@selsoe 

Nej.

Kører du 60km/t og forbruger 120Wh/km bliver det til 7.2kWh efter en time eller 7200W gennemsnittet i effekt eller 120 60W pærer. 

PL
PL Apr 6 '19

Så har vi kørt første langtur i vores nye bil. God oplevelse. 

Autopilot er aktiveret, men hvordan skifter man vejbane på motorvejen uden at autopilot slås fra? Jeg synes ikke jeg kan finde en indstilling til det. 

Nikolaj
Nikolaj Apr 6 '19

Så vidt jeg ved skal du blinke med blinklyset. Om du skal bruge det permanente blink eller det korte må du prøve dig frem til. 

PL
PL Apr 6 '19
Citat fra Nikolaj

Så vidt jeg ved skal du blinke med blinklyset. Om du skal bruge det permanente blink eller det korte må du prøve dig frem til. 

Jeg synes vi prøvede begge dele, men det kan være vi skal finde et sted med mindre trafik og øve os. 
P85DK
P85DK Apr 6 '19

Blinklyset skal slås helt til og så skal du lige have fat i rattet, så den ved du er vågen og det er meningen. Der skal også være helt fri bane, ellers vil den ikke.

jramskov
jramskov Apr 6 '19
Citat fra Joe73 Min kom med posten idag

Jeg har kun fået et gækkebrev fra min søn :D

Ps. Kæft det er en lækker bil! Udfordringen er at min dejlige kone også køre vil køre i den hele tiden :D

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 6 '19
KimT
KimT Apr 7 '19

Så er løsningen kun : elbil nr. 2.....

Vi har lige skiftet Fabia'en ud. Og med de krav konen havde til bilen (ikke micro, automat gear, gerne lidt kvik, bakkamera mm.), kumme det ikke lønne sig at spare de ekstra penge en Kona kostede ift. en ny bil i polo klassen

MOS
MOS Apr 8 '19
Citat fra P85DK

Blinklyset skal slås helt til og så skal du lige have fat i rattet, så den ved du er vågen og det er meningen. Der skal også være helt fri bane, ellers vil den ikke.

Man kan også skifte vognbane ved at holde blinkerstilken halvt nede (det korte blink). Men man skal blive ved med at holde den halvt nede, indtil bilen er godt halvvejs ovre i den anden vognbane. Ellers afbryder den bare vognbaneskiftet og returnerer i den oprindelige vognbane, hvis man slipper stilken for tidligt.

Nogle vil måske synes, det er nemmere at trykke stilken helt ned (det permanente blink) og så slå den fra igen, når man har skiftet vognbane.

Derudover kræves det, at der er helt fri bane og man skal også holde på rattet (eller i hvert fald have givet en smule styreinput kort tid inden), så bilen ved, at man er der og er opmærksom.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 8 '19
PL
PL Apr 8 '19

Efter lidt mere research ser det ud til, at man skal have EAP og ikke kun Stardard AP for at kunne lave vognbaneskift med AP slået til. Så det er ikke en del af den "billige" AP på dagens Tesla'er. 

Og ca. 55.000 for at kunne skifte vognbane med AP slået til er lige voldsomst nok. Så er der selvfølgelig også andet i pakken, men det er ikke så relevant pt. 

NicklasF
NicklasF Apr 9 '19

@MOS

Hvis du trykker helt ned i en model 3 ved autopilot vognbaneskift, slår den det selv fra igen. Model 3 har jo en 'elektronisk' arm som altid går tilbage til udgangspunktet med det samme, og bliver altså aldrig nede. Ved autopilot vognbaneskift bliver bilen så bare selv ved med at blinke indtil der er skiftet hvor efter den så slår det fra :)