Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Ice2EV
Ice2EV Jan 15 '18

Det kan måske, rent software udviklingsmæssigt, ligefrem være en fordel at være bag i køen. Måske den spiller mere max i foråret 2019.

Er der nogen der aner om uge produktionen er kommet op på de 1000, der var udmeldt for de sidste dage af 2017 produktionsåret.

fmm1000
fmm1000 Jan 15 '18
Der har ikke været meldt noget ud i 2018
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jan 15 '18
P85DK
P85DK Jan 16 '18

Kvalitetsindtrykket i detaljerne er der stadig laaaang vej for Tesla - ser sgu' skidt ud. Hvis det er den kvalitet de kan finde til knapper, så kan jeg godt forstå at de er gået væk fra knapper :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 16 '18
mbk
mbk Jan 16 '18

@P85DK

Jeg har ikke ejet high end biler, så jeg forstår ikke helt hvad der er galt :)

Her er nogle der minder om mine, jeg tror ikke de er bedre, så hvordan ser de gode ud?

P85DK
P85DK Jan 16 '18

Det er ikke så meget high end, som det er at vi er i 2018 og de knapper ligner noget fra midten af 90'erne. Nu tager vi et par 2017 modeller i samme segment:

Audi A4 2017

MB C klasse 2017 (coupe);

BMW 3 series 2017:

Bianco
Bianco Jan 16 '18

Jeg kan ikke se forskel. Tesla billedet er taget med skarp blitz, og der er ikke en lille chrom stribe på knapperne. Andre forskelle?

MOS
MOS Jan 16 '18

Her er nogle fra Mercedes. De er kendte for deres gode kvalitet ;->

mbk
mbk Jan 16 '18

@P85DK

Synes tyskernes er lidt pænere, selvom noget af forskellen sikkert kan tilskrives blitz som @Bianco nævner. Det er for mig mere iøjnefaldende hvor mange flere knapper Tyskerne har.

Jeg bruger den med at ungerne må/må-ikke rulle op og ned, den er muligvis irriterende at finde på centerskærm, det bliver nok bare sat til må-ikke per default så. Betjening af spejle tror jeg er okay fra centerskærm, så længe at den husker position og brugerprofil er de ikke vildt nyttige.

Det er ikke noget der rykker min opfattelse af kvalitet meget, men jeg er da sikker på at tyskerne er bedre til det end Tesla, og måske altid vil være bedre. Jeg ville da også gerne købe en Tysker hvis de kom med elektrisk drivetrain der var lige så sjovt som Tesla :D - og der var en del flere ikke-Tesla DC ladere på 100kW+

P85DK
P85DK Jan 16 '18

@Mos - ha ha ja :-)

Hver sin smag, men får mig at se så er det en tarvelig plastkvalitet på Model 3 i forhold til hvad andre bilmærker benytter i 2017/2018. Hvor model 3 mere ligner det Ford eksempel som mbk fandt frem end Audi eller Mercedes. 

Jeg havde en Maserati Ghibli i weekenden. Hvis Tesla bare headhuntede deres interiør designer, så ville jeg være glad.

Men interiør er svært at lave langtidsholdbart, men derfor behøver man ikke starte med noget som ser 20 år gammelt ud. Det er få biler der er 20 år gamle hvor interiøret stadig er tiltalende, men de findes.

Ice2EV
Ice2EV Jan 16 '18
Citat fra MOS

Det ligner en C class W204 fra 2008-2013. Altså en model der kan være 10 år gammel, og har kørt 250.000 som hyrevogn, og siden det samme privat. 
Men jeg synes nu ikke M3 så helt så gal ud. Der var enkelte sting på bagsædet nederst på ryglænet jeg bemærkede så lidt skæve ud, det samme var der noget alternativt med midterarmlænet på bagsæde billedet.
Så synes jeg også headlineren over bakspejlet så lidt fishy ud. Men tildeler det max blitz.
Kiggede dog mest på samlinger af døre og chromelister, det var ikke så galt som frygtet.
Tænker om 300.000 vogne, så har de nok fået lidt mere styr på kvali. Ligesom S efter sigende er en helt anden kabine kvalitet efter 2017 end den var i 2013. Der er vel knap produceret 200.000 S hidtil.

PEB
PEB Jan 16 '18
Citat fra MOS

Det er samme model som i Tesla S 

MOS
MOS Jan 16 '18
Citat fra PEB

Det er samme model som i Tesla S 

Ved det godt. Kunne bare ikke dy mig :-)

Der er dog en lille forskel. Model S har et ikon på den midterste knap forrest (til at folde spejlene ind). Ved ikke lige om Mercedes har den funktion eller om de bare har glemt ikonet på knappen.

P85DK
P85DK Jan 16 '18

min pointe er nok at Teslas interiør er lidt som Teslas navigation - basic ;-) Men hvis du aldrig har prøvet en navigation med waypoints, ordentlig ruteplanlægning etc. så er Teslas navigation nok det fedeste du nogensinde har set pga skærmen. Men når du har prøvet de fancy ting, så er navigationen noget tam.

mbk
mbk Jan 16 '18

@P85DK

Jeg synes stadig det er synd at Tesla ikke har åbnet mere op for 3. part Apps, jeg har en Android baseret anlæg eftermonteret i min bil, det kostede ikke ret meget og man har alt fra Play store.

Kan være jeg ikke har været udsat for nok, men Google Maps er stadig min yndlings GPS, har dog stadig til gode at bruge Waypoints, det er dog muligt, men jeg har ikke set andet der er så godt til at forudsige ankomst tid som Google Maps.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 16 '18
P85DK
P85DK Jan 16 '18
Enig, men Teslas navigation er netop ikke google, det er en modificeret og begrænset udgave af navigon. Kortet er Google Maps :-)
mbk
mbk Jan 16 '18

Svært at vide præcis hvorfor, men Model 3 i 2018 udgave har fået et lille effektivitetsbump, kun slået ef IONIQ, de har opgivet en kombinereret by/motorvej til 161Wh/km IONIQ har en opgivet effektivitet på 155Wh/km

https://electrek.co/2018/01/16/tesla-model-3-efficiency-improved-2018-version/

MOS
MOS Jan 16 '18

Der spekuleres i en mere effektiv lader i bilen. Jeg har bemærket, at forbedringen ift. 2017 modellen er 3,7% på motorvej og 2,4% i bytrafik. Hvis forbedringen skyldes en mere effektiv lader, så ville man forvente den samme forbedring på motorvej og i byen.

Der spekuleres også i, om det er dual-motor versionen med 4-hjulstræk, som er mere effektiv, men jeg er ikke sikker på, den overhovedet er klar endnu eller om det overhovedet er den modelvariant, der refereres til. De %-vise forbedringer in mente, så synes jeg dog ikke, det lyder helt usandsynligt.

Det kan også være, de har testet med aero hjulkapsler på, eller måske andre dæk? Aero hjulkapslerne vil give mest ved høje hastigheder, så det passer også med størst forbedring ved motorvejskørsel.

Det kan også være nye, opdaterede testprocedurer, der giver lidt anderledes resultater.

Det kan naturligvis også være andre små forbedringer, som Tesla har lavet på Model 3. Who knows?

CanEl
CanEl Jan 16 '18

Citat fra mbk
jeg har ikke set andet der er så godt til at forudsige ankomst tid som Google Maps.

du vil aldrig finde en udgave som kan forudsige bedre end google.

årsagen er at google får løbende data fra alle android tlf. om pos. og hastighed.

derfor kender de alle forsinkelser mm. på vejene.

det kan selv det bedste navigation ikke hamle op med.

jeg syntes at teslas navigation er rimelig god.

den kan dog nemt optimeres med flere indstillingsmuligheder, og det kommer nok også.

Agon
Agon Jan 17 '18

Et review hvor han tiil sidst måler 4,4 sek fra 0-60 mph to gange i træk:

https://www.youtube.com/watch?v=xocBqB5bARY

Sider: «« « ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... » »»