Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Jul 31 '17
Quote from Kiefer

Hvis man tager en S75D uden nogen tilvalg overhovedet og sammenligner prisen i DK og med prisen i US. Så giver det en dollarkurs på ca. 7,15. I Forhold tl det Google regneark der er blevet linket til, giver det en prisforskel før afgifter på næsten 45.000 DKK. 

Så pas på med at blive for optimistiske :-)

/Martin

Mit eller @dipth?

@dipth har ikke moms i grundlaget forafgift (som jeg mener er en bøf), så det retter det lidt op, der er dog stadig en merpris for at få bilen i EU.

Jeg har regnet lidt her på en Model S75, hvor jeg har korrigeret en EU straf på 7.5%, det har jo også en omkostning at bygge i USA og samle i Holland.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iPbmzjcqrrpWsp9ms47H0NXYj8UsHGN4GwpuxJ3gPk4/edit?usp=sharing

Tesla korrigerer valuta nogle måneder forsinket, så jeg har ikke opdateret til dagsprisen i eksemplet.

dipth
dipth Jul 31 '17

@dipth har ikke moms i grundlaget forafgift

Jeg er nu ret sikker på at du ikke skal betale afgift af momsen :)

mbk
mbk Jul 31 '17
Quote from dipth

@dipth har ikke moms i grundlaget forafgift

Jeg er nu ret sikker på at du ikke skal betale afgift af momsen :)

Så må du hellere skrive til skat og sige at der er en fejl i deres eksempel. 

dipth
dipth Jul 31 '17

Du har ret @mbk, man skal betale afgift af momsen!

Det har selvfølgelig en ikke-ubetydelig indflydelse på slutresultatet.
Mit regneark er hermed rettet til.

mbk
mbk Jul 31 '17
Quote from dipth

Du har ret @mbk, man skal betale afgift af momsen!

Det har selvfølgelig en ikke-ubetydelig indflydelse på slutresultatet.
Mit regneark er hermed rettet til.

Alt logik er ude af billedet i det system. Elendigt gøjemøg.

Afgift og fradrag til højre og venstre, hold op et komplekst monster, kan sku godt forstå hvorfor det er så svært at regulere. Kan de for !@#$%^ ikke bare finde en eller to knapper at skrue på.

Generelt gad jeg godt at vi havde nogle politikere der turde at tage et større sats og afbureaukratisere store dele af det offentlige. Men selv med LA i regeringen bliver reglerne mere indviklet, entropien vil vokse. Skattesystemet er et virvar, heldigvis gik LA da ikke med, da Løkke ville have endnu en knækgrænse i indkomstskat. Det sjove er at skatten har det med at stige under en Venstre ledet regering. /rantoff

DavidS90D
DavidS90D Jul 31 '17
Citat fra mbk
Alt logik er ude af billedet i det system. Elendigt gøjemøg.

Afgift og fradrag til højre og venstre, hold op et komplekst monster, kan sku godt forstå hvorfor det er så svært at regulere. Kan de for !@#$%^ ikke bare finde en eller to knapper at skrue på.

Generelt gad jeg godt at vi havde nogle politikere der turde at tage et større sats og afbureaukratisere store dele af det offentlige. Men selv med LA i regeringen bliver reglerne mere indviklet, entropien vil vokse. Skattesystemet er et virvar, heldigvis gik LA da ikke med, da Løkke ville have endnu en knækgrænse i indkomstskat. Det sjove er at skatten har det med at stige under en Venstre ledet regering. /rantoff

Tja, tror ikke du skal gå og vente på en afbureaukratisering.

Håber mere på et kollaps af systemet som det skete med boligboblen og romerriget..vist nok! 

Men Model 3 kommer ikke til DK tidligere af den grund.

mbk
mbk Jul 31 '17
Quote from DavidS90D

Tja, tror ikke du skal gå og vente på en afbureaukratisering.

Håber mere på et kollaps af systemet som det skete med boligboblen og romerriget..vist nok! 

Nogen gange forstår jeg godt at Musk bare vil prøve forfra på Mars. Altså, godt nok er der ingen atmosfære eller flydende vand og man skal have en ,endnu ikke designet, dragt på for at være udenfor pga. hård stråling, men man slipper da for bagagen af love og regler.

Måske det ikke er helt tilfældigt at han kigger på solceller, elbiler og raketter, altså der er jo ingen kulbrinter og atmosfære, så kun elbilen kan køre, og det er nok for risky at tage sine egne brændselsstænger med på turen til Mars.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 31 '17
NOELON
NOELON Jul 31 '17

Hvis man sætter sin lid til LA i denne sag, så husk lige at det var dem der gav elbilen dødskysset ... Radikale var ikke istand til at se det og kom til at virke 'mere end dumme'

DavidS90D
DavidS90D Aug 1 '17

For at blive ved Model 3..

Er det korrekt læst vedr. garantien, at det kun er batteriet der kommer med 8 års garanti og ikke 8 år på DU?

Troede ellers de havde løst problemet og kunne love op til "1.000.000 miles" ! 

PEB
PEB Aug 1 '17
Citat fra DavidS90D

For at blive ved Model 3..

Er det korrekt læst vedr. garantien, at det kun er batteriet der kommer med 8 års garanti og ikke 8 år på DU?

Troede ellers de havde løst problemet og kunne love op til "1.000.000 miles" ! 

Batteriet er åbenbart også med begrænset garanti: 

Battery warranty: 8 year, 100,000 mile (120,000 mile with Long Range Battery) 

Forummets indlæg er redigeret af PEB Aug 1 '17
DavidS90D
DavidS90D Aug 1 '17

@mbk & @dipth 

Blev i enige om forventet pris på en anvendelig og interessant udrustet Model 3?

Det jeg kan se på jeres udregninger så havner den på ca. 600.000 kr, korrekt?

mbk
mbk Aug 1 '17
Quote from DavidS90D

@mbk & @dipth 

Blev i enige om forventet pris på en anvendelig og interessant udrustet Model 3?

Det jeg kan se på jeres udregninger så havner den på ca. 600.000 kr, korrekt?

En anvendelig og interessant udrystet Model 3 kan være stock for mange mennesker. Men tonen lyder somom du mener fully loaded 

Long Range, Premium Interiør, 19" fælge, en farve giver knap 500.000, du kan så eftermontere autopilot og spare noget afgift, det koster nok 30 - 40.000.

Helt skrabet model kommer nok til at koste 320.000.

Vi ved ikke hvad dual motor og perfomance kommer til at koste, men mon ikke en totally loaded Model 3 ender i 700.000 dkr når den kan fås engang.

DavidS90D
DavidS90D Aug 1 '17

@mbk

Ja, jeg mener en bil der har noget "værdi" for pengene. Altså rækkevidde og personligt tilpasset (farve o.s.v.)

Men jeg fornemmer at "The $35.000,- Car" hurtigt kommer til at koste noget mere.

Men vi må håbe at det sælger som æbleprodukter, hvor navn, funktion og design kommer før pris.

(Ejer selv disse produkter)

mbk
mbk Aug 1 '17
Quote from DavidS90D

@mbk

Ja, jeg mener en bil der har noget "værdi" for pengene. Altså rækkevidde og personligt tilpasset (farve o.s.v.)

Men jeg fornemmer at "The $35.000,- Car" hurtigt kommer til at koste noget mere.

Men vi må håbe at det sælger som æbleprodukter, hvor navn, funktion og design kommer før pris.

(Ejer selv disse produkter)

Jeg tror dog en Model 3 i stock udgave sagtens kan konkurrere i DK, den har stort set ingen afgift og er hurtigere end BMW 330i der starter ved 600.000. Selvfølgelig er der den om man kan leve med en rækkevidde der er mellem S60 og S70 og oplader 210km på en halv time, som S70. Men så kan man jo tage batteri opgraderingen og få en med længere rækkevidde end 90D men ikke knap 100D, og superlader ved 270km på en halv time.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 1 '17
mbk
mbk Aug 2 '17
Quote from MrChips
Citat fra nicom

..og med et energiforbrug på 140wh/km...

Det skulle ende på 237wh/km

https://electrek.co/2017/07/28/tesla-accidentally-reveals-model-3-efficiency-hinting-at-impressive-range/ 

Det er faktisk den der jeg henviste til. De 0.237 er kWh/miles (heldigvis) som giver 148 Wh/km. Da den store har 50% mere batteri men ikke 50% mere range, vil jeg gætte at den lille har et forbrug på knap 140 Wh/km.

Den store har rimelig sikkert et 75kWh batteri og den lille et 50kWh batteri. 

mbk
mbk Aug 2 '17

Hvis vi tager 0.237 kWh/miles og range på 310:

0.237 * 310 = 73,47 kWh (brugbare)

Mush har sagt at Model 3 får 3 moduler, og da de nok ikke laver forskellige moduler da Model 3 netop skal være nem at producere, så får den med kort range:

2/3 * 73.47 = 48,98 kWh (brugbare)

Range skulle være 220 miles

48,98 / 220 = 0,223 kWh/miles

Eller i bedre enheder:

141 Wh/km

Det er nok også pga. af de 49 kWh at de er så hemmelighedsfulde, for så kommer stormen af GM har 60kWh etc. Så Tesla begynder vist at gå helt væk fra deres kWh på bagsmækken.

Der er også rimelig stor fokus på degradering i kWh, og forskel på skilt og praktisk, ladetab.

Desuden er de løbende forbedringer lidt svære at stoppe på bilen, f.eks. er det måske lidt svært at introducere en S87 fordi en lidt forbedret S85 nok ikke fortjener en helt ny branding, men det er måske lidt nemmere at sluge at en 2017 model har et par km længere rækkevidde end en 2015 havde fra ny, så slår de andre produktforbedringer på aerodynamik, effektelektronik, reduceret kabineforbrug også mere igennem.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 2 '17
mbk
mbk Aug 2 '17

Noget helt andet er, at vi bruger Wh/km fra EPA, og NEDC kørecyklus er helt anderledes, og når Model 3 er skal indregistreres bruger vi i EU alligevel WLTP.

http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/

Men når det er sagt, så ser det måske okay ud hvis vi kigger på GM Bolt/Opel Ampera-E der er opgivet i alle tre:

EPA: 238 mi (383 km)

NEDC: 320 mi (520 km)

WLTP: 240 mi (380 km)

https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bolt

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 2 '17
mbk
mbk Aug 2 '17

Det er ikke mig der har omregnet mellem miles/km i ovenstående, det er snippet fra Wiki..

mbk
mbk Aug 2 '17

Model 3 har nu et kamera til at overvåge føren også:

https://electrek.co/2017/08/01/tesla-model-3-driver-facing-camera-autopilot-tesla-network/

Så.. Der kommer nok også en opgradering til S og X om ikke så længe.

DavidS90D
DavidS90D Aug 2 '17

@mbk

Du skal glæde dig til du får din første Tesla!

Så får du så travlt med at køre i bilen hele tiden, at du ikke har tid eller behov for at være online på Teslaforum 24/7!  :-)  :-)

..det er en kendt Tesla-effekt. Spørg bare Deacon :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»