Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Reklame
Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
MOS
MOS Feb 23
Citat fra P85DK

Det var så også PD versionen jeg mente, tænker ikke rigtigt på de andre ;-)

Nå ja, selvfølgelig! De andre versioner er sikkert rigeligt hurtige til os andre :-) 

MOS
MOS Feb 23
Citat fra mbk

Model 3 på rullefelt, 393hp:

https://imgur.com/gallery/kVDmp

https://www.youtube.com/watch?v=_VEdtVD8e1c

Der er noget, der ikke ser helt rigtigt ud... Momentkurven stiger nærmest lineært op til ca. 60 mph, hvorefter den falder. Effektkurven stiger progressivt (ca. 2. potens) op til ca. 70 mph, hvorefter den falder.

Jeg havde forventet, at elmotoren kan levere max. moment lige fra start (0 rpm) og op til 7000 rpm (svarer til ca. 60 mph), hvorefter den bliver effektbegrænset. Effekten burde derfor kun stige lineært (ikke progressivt) op til ca. 60 mph.

Er der nogle elmotor-nørder, der kan forklare, hvordan det hænger sammen?

P85DK
P85DK Feb 23

Tja, det mest mærkelige er det umiddelbare lave moment hele vejen. At der ikke er max fra start kan der være mange svar på, fx at den laver hjulspin på rullefeltet så derfor lister han ind op i fart. Sådan var det i hvertfald da jeg fik rullet min.

Du kan se min dyno her, pre ludricrus upgrade:

og dragtime lister den også frem da han lavede dyno på P85D:

http://www.dragtimes.com/2015-Tesla-Model-S-Dyno-Results-Graphs-27143.html

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 23
P85DK
P85DK Feb 24

Dragtimes har også lavet en og det er et lidt andet resultat. Umiddelbart tror jeg mere på det. Stort moment på 745 nm og ca. 280 hk

P100D er også på dyno'en :-)

http://www.dragtimes.com/2018-Tesla-Model-3-Dyno-Results-Graphs-29748.html 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 24
mbk
mbk Feb 24

De siger i videoen at de lister den igang, ham der udfører testen snakker om at bilens software modarbmodar ham. 

jramskov
jramskov Feb 24

https://cleantechnica.com/2018/02/19/tesla-model-3-stuns-german-engineers-wonders/

MOS
MOS Feb 24
Citat fra P85DK

Dragtimes har også lavet en og det er et lidt andet resultat. Umiddelbart tror jeg mere på det. Stort moment på 745 nm og ca. 280 hk

P100D er også på dyno'en :-)

http://www.dragtimes.com/2018-Tesla-Model-3-Dyno-Results-Graphs-29748.html 

Enig. Det ser lidt mere rigtigt ud - på nær det lave moment op til 22 mph, men det skyldes nok at de lister den stille og roligt i gang for at undgå hjulspin på dynoen.

mbk
mbk Feb 26
Quote from MOS

Enig. Det ser lidt mere rigtigt ud - på nær det lave moment op til 22 mph, men det skyldes nok at de lister den stille og roligt i gang for at undgå hjulspin på dynoen.

Der er mere her med video:

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-3-dyno-testing

Den vil ikke køre baghjul uden forhjulene. 

Det ser ud til at de skal snyde den lidt, f.eks. fjerne ABS sensorer foran. Det kan sagtens være man falder i nogle software begrænsninger.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 26
mbk
mbk Feb 26

Det ser ud til at der er masser af reserve på batteri til P+D modellerne:

https://electrek.co/2018/02/25/tesla-model-3-hacked-details-battery-performance-dual-motor/

mbk
mbk Feb 27

Jeg har ikke erfaring med det, men ifølge et par brugere håndterer AP2 regnvejr bedre end AP1 på Model 3:

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/808v5b/model_3_on_autopilot_in_heavy_rain/

P85DK
P85DK Mar 2

Interessant test af Model 3 fra en 'ikke fanboy'. Han fremhæver en del af de forbehold jeg har haft med hensyn til 'all-in-the-screen-interface' og de manglende knapper til selv de mest brugte ting. Samt det manglende HUD.

SQLCPH
SQLCPH Mar 2
Handelskrig mod USA??? Raslen med sablen naturligvis men hvad nu hvis? Kan meget vel også ramme Tesla tænker jeg?
P85DK
P85DK Mar 3
Citat fra SQLCPH Handelskrig mod USA??? Raslen med sablen naturligvis men hvad nu hvis? Kan meget vel også ramme Tesla tænker jeg?

Der er allerede told på biler, det er derfor bilfabrikanter som bl.a. Toyota, Honda og Tesla har bilfabriker (samlebånd) i Europa :-) 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 3
SQLCPH
SQLCPH Mar 3
Så lad os håbe der ikke kommer yderligere moms på. Ellers er Elon nødt til at speede fabrikken i Holland op
koden
koden Mar 3
Citat fra P85DK

Interessant test af Model 3 fra en 'ikke fanboy'. Han fremhæver en del af de forbehold jeg har haft med hensyn til 'all-in-the-screen-interface' og de manglende knapper til selv de mest brugte ting. Samt det manglende HUD.

ok.. så ikke kun  mig der synes at der mangler nogle knapper i min model S til de mest brugte ting.
Men det er da helt slemt i model 3 kan jeg se.
En helt igennem perfekt test af bilen og med fokus på de småting der kan irretere i daglig dagen.
Her tror jeg tyskerne gør det bedre, når de engang kommer med deres "folke elbil"

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 3
mbk
mbk Mar 6

En smart-brille kunne måske være et godt heads-up display.

https://www.theverge.com/2018/2/5/16966530/intel-vaunt-smart-glasses-announced-ar-video

Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Apr 23

https:///...oere-paa-el-og-brint

Gode toner.  Men når man så læser hvad hun vil gøre for at vende den her udvikling hvor der kun er solgt 695 el biler sidste år, så falder optimismen nok en del.  Selvom hun bruger store ord og feks udtaler: " Det signal jeg gerne vil have vi sender fra Danmark til bilproducenterne, er: Sørg for at bringe jeres grønne biler til Danmark, for vi er klar. 

Høhø godt være lidt ekstra lynladerstandere vil være godt,- men det hun vil gøre for at øge mersalget i Danmark fra ca godt 700 el biler om året til 500.000 om 12 år, der vil en ophævelsen af den her stigning fra 20 til 40 procent afgift på el biler jo ikke gøre en skid forskel. 

At tro ,- når vi netop har haft 20 procent afgift på el biler, og der i snit kun er solgt 700 pr år ( 1 procent af det samlede bilsalg) ,- at så vil der pludselig blive solgt en masse så vi når op på 500.000 om bare 12 år,- bare ved bibeholde den nuværende afgift ???

Hvis det hun vil gøre og selv tror vil virke, hvorfor er der så ikke blevet solgt 50.000 eller flere pr år, som der skal hvis hun vil nå sit mål her inden år 2030 ?  Hvorfor kun solgt knap 700 sidste år ?

Hun mener ved at fastfryse den her afgift på "kun" 20 procent pludselig vil medføre en ekstrem salg af el biler, når året forinden jo tydeligt viser det modsatte ?

Skulle man vende den her udvikling så burde man gøre som de gør i Norge.  Hvor de helt har fjernet afgiften og ikke mindst momsen !!

Så ville der ske noget.  

Men typisk politiker snak hvor der bruges store ord og reelt intet handling/indhold er.   

Danmark skal igen være en stormagt indenfor grøn energi udtaler hun :-)   Og kommer med nogle forslag som jo næsten kun er dem der allerede eksisterer.   Og hvor hun blot vil lade være med at lade bilafgiften stige som det var planlagt.

De Radikale vil dog  ikke stå tilbage.  Og vil have der skal være 1.000.000 elbiler !

https:///...aa-en-million-i-2030

De vil måske fjerne afgiften helt.   Men igen, igen så jo intet der vil gavne

For el biler i prisklassen omkring 2-300.000 kr er der ved den nuværende afgiftsform jo så godt som ingen afgift.  Trods det hedder sig der er 20 procent.

Skal man rykke noget her, så skal man gøre som i Norge hvor de også fjerner momsen.  Det ville batte noget !!

Man kunne feks gøre det således at der op til et vist beløb var momsfri.    Hvis der var forargelse over at der kom en masse dyre luksus Teslaer ud på vejene.   Så middelklasse bilerne som feks Models 3 var helt eller delvis fritaget for Moms.    

Som det er nu med de nuværende 20 procent afgift og en masse fradrag hvor man alligevel ender nede med en bil uden afgift,- så er det dog stadig sådan at en bil som feks Model 3 der i USA koster under 200.000 kommer til at koste mindst 330.000 i Danmark.

Så momsen skal væk ligesom i Norge.    Ellers tænker folk at skal de alligevel betale så meget mere for en bil ,- trods den hævdes at være afgiftsfri ? ,- så kan de ligeså godt købe en tilsvarende benzin bil, som trods afgift ikke koster meget mere.   Og her sammenlignet med de øvrige el biler der er på markedet.

Det andet her er bare flotte ord fra politikkere.  Der kan sige en masse, men hvis handlinger bare er flotte ord. Men hvor der intet vil ske.   Og Danmark vil forsætte med at være et Uland sammenlignet med andre EU lande, i forhold til udbredelsen af el biler. 

Selv i andre lande hvor de ikke har afgift på benzin og diesel biler, der sælger de procentmæssigt mange flere el biler end i Danmark

Men hander om at i Danmark har vi valgt at ligge en stor del af skatteindtægterne fra biler.  Og trods det for 80 procent af befolkningen er nødvendigt at have en bil for at komme på arbejde, og hvor der ikke er offentlig transportmuligheder,- så er det en uhyre stor udgiftspost, når en dansker skal ud og købe en bil.   De kan for de fleste tilfælde ikke tænke grønt, (det er luksus for dem) men vælger altid udfra hvad der er billigst.   

Vil man ændre det her købsmønster, så kunne man lige indenfor el biler sørger for der var en fordel i at købe el bil.   Jo vist vil staten miste nogle indtægter her fra dem der så vil købe el elbil afgifts og momsfri.   Men kunne man vel hente ind andre steder.  Fesk ved at hæve afgiften på benzin og diesel. 

Spørgsmålet er om de danske politikkere vil gøre noget for ændre den her udvikling, eller bare med ord sætte sig højt op i et træ og lege de er grønne

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Apr 23
KimT
KimT Apr 23

Afgift på elbiler..... pga batterifradrag m.m er det vel næsten kun Tesla'er der betaler afgift af. 

Men bare det at der er indført en afgift (som der nok ikke er mange der betaler) er kunderne blevet skræmt væk

Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Apr 23

Men trods fradrag ændrer det ikke ved at en bil som Model 3 som koster under 200.000 kr kommer til at koste ca 330.000 i Danmark

Det skræmmer stadig folk at de skal betale så meget mere for en bil, som i alle andre lande kun koster lidt mere end kr 200.000 inclusiv fragt og levering.    Så vælger mange bare at købe en lille pissepot de kan trille på arbejde i.   

De Radikales forslag med at lave nogle ordninger for firmaer sætter mit pis i kog.  For vil jo intet gavne for at sætte salget igang af el biler.  Der er trods alt flest privat forbrugere der hver dag skal på arbejde og har en bil.     

Og hvorfor skal firmaer have ordentlige biler og alle almindelige borgere kører rundt i gamle forurenende biler ?

Det er lidt komisk at selv i Polen kører de rundt i nyere og mere moderne biler end i Danmark.  Trods Polen er det EU land med lavest leveomkostninger.    

Jo ser man i Danmark kører der en masse nye større mercere rundt som taxier, hvor det i Polen er nogle gamle.   Men fint skal det åbenbart være for erhvervslivet mens vores borgere kører i gamle små blik dåser

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Apr 23
MOS
MOS Apr 23

Jeg har flere gange undret mig over, at salget af elbiler i Danmark stadig er så lavt. Nuvel, salget styrtdykkede, da der i 2016 kom 20% afgift på elbiler. Det er forståeligt nok! Salget dykkede endnu mere til næsten ikke-eksisterende, da afgiften i 2017 steg til 40%. Det er også forståeligt. Men da folketinget satte afgiften ned til 20% igen og samtidig indførte et batterifradrag, der gjorde, at de billigste elbiler i praksis er afgiftsfri og mellemklasse-elbilerne kun betaler en meget begrænset afgift, så skulle man tro, at salget for alvor ville komme i gang igen. Men det skete ikke i noget større omfang.

Og hvorfor så ikke?

Sammenlignet med andre lande, der ikke har afgifter på hverken elbiler elle ICE-biler, er en ICE-bil pga. registreringsafgiften markant dyrere her i DK. Det burde give et incitament til, at danskerne i højere grad køber elbiler.

Og hvorfor gør de så ikke det?

Mit bud er, at danskerne er klar over, at politikerne kører en stop-go-politik. Der har været en del snak om, at bilafgifterne skulle totalt omlægges til en teknisk afgift, hvilket bl.a. skulle komme elbilerne til gode. Andre har argumenteret for, at elbilafgiften igen burde bortfalde. Der er også nogle, der foreslår momsfritagelse ligesom i Norge. Andre igen foreslår andre incitamenter for elbiler. Der er mange danskere, der har fremskyndet deres elbilkøb i slutningen af 2015, lige før der kom registreringsafgift på. Disse bilkøbere er derfor ikke i markedet på udkig efter en elbil, da de jo lige har købt en. De næste elbilkøbere, der endnu ikke har fået købt en elbil er nok afventende, da de ikke vil risikere at være blandt de få, der køber en elbil (med afgift) på et ugunstigt tidspunkt, men håber i stedet på at afgifterne på elbiler bliver sat ned eller bortfalder igen.

Jeg tror derfor, at hvis afgiften bortfalder, så vil folk ånde lettet op og rigtig mange vil gå ud og købe den elbil, de længe har ventet på. Allerbedst ville det være, hvis politikerne var fremsynede nok til at lægge en realistisk afgiftspolitik, der rækker mange år frem i tiden, så det var transparent for alle, hvor markedet skulle hen. På den måde ville man sprede elbilsalget ud og der ville opstå et mere bæredygtigt marked i stedet for det nuværende stop-go.

Jeg har tidligere argumenteret imod at sætte afgiften op årligt med 20% spring. Dels gør det store spring, at folk hamstrer lige op til nytår, men i starten af det efterfølgende år går salget så helt i stå. Her burde man i stedet lave små stigninger på f.eks. 1% om måneden, hvilket ville glatte salget meget mere ud. Man kunne eksempelvis også lade afgiftsstigningen afhænge af på forhånd definerede målsætninger for elbilsalget: Hvis salget i den foregående måned er lavere end målsætningen, så sættes afgiftsstigningen på pause. Hvis salget minimum følger målsætningen, så sættes afgiften op med 1%. Hvis salget overstiger målsætningen med en faktor 2, så sættes afgiften op med 2%. Dette burde regulere elbilsalget, så det rimeligvis følger en politisk foruddefineret udvikling.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 23
Sider: «« « ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... » »»
Reklame