Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Nov 7 '18
Citat fra PeterE
Citat fra jramskov

Ok, det lyder godt nok lidt klemt - er selv cirka 186cm høj. Jeg forventede ikke det ville være et problem, det er jo ikke en mikrobil.

Hvor tit er det at du sidder på bagsædet i din egen bil? Jeg gør da vist aldrig, men det er måske fordi jeg helst vil køre. Og mine 190 cm og min søns 197 cm sidder også altid foran i vores Model S. Sådan er det jo med langt de fleste biler. 

Sjældent, men jeg sidder nu ikke klemt på bagsædet i vores Ford C-Max, medmindre vi er tre.

jramskov
jramskov Nov 7 '18

@mbk er misundelig :) Nu må de dæleme gerne snart komme til DK! :)

mbk
mbk Nov 7 '18

@jramskov jeg ser lige om jeg kan prøve bagsædet af en C Max når jeg når hjem. 

Der var 21C og bagende sol i North Carolina i dag, det føles svært at overbevise mig selv om det smarte at flyve hjem til DK igen. 

jramskov
jramskov Nov 9 '18

@mbk det er ikke noget du skal bruge tid på - finder jo helt sikkert ud af det selv før eller siden :)

 

Keyfob er åbenbart uden passive entry.

mbk
mbk Nov 9 '18

Der skulle være en Model 3 på elbil messe i Stockholm 30/11 - 2/12.

En weekend tur til Stockholm for at se den er da rimelig nemt og overkommeligt IMHO. Hvis Tesla ikke får en i udstilling inden man skal bestille, er det måske en god løsning. 

http://ecarexpo.se/bilindustrin-laddar-rekordmanga-elbilspremiarer-pa-ecarexpo/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 9 '18
mbk
mbk Nov 9 '18

@jramskov 

Ja så er den da useless, forhåbentligt er det et software fix væk. Ellers må det da komme en third party BLE type. 

Nikolaj
Nikolaj Nov 9 '18

Mon ikke det bare er i erkendelse af, at passive entry i den nuværende form ikke er sikkert, da det giver teknisk begavede tyve adgang til at komme ind i bilen. Pinkoden hjælper jo ikke på tyveri fra bilen, og er i øvrigt heller ikke rocket science at aflure.

SQLCPH
SQLCPH Nov 9 '18
Citat fra mbk

Der skulle være en Model 3 på elbil messe i Stockholm 30/11 - 2/12.

En weekend tur til Stockholm for at se den er da rimelig nemt og overkommeligt IMHO. Hvis Tesla ikke får en i udstilling inden man skal bestille, er det måske en god løsning. 

http://ecarexpo.se/bilindustrin-laddar-rekordmanga-elbilspremiarer-pa-ecarexpo/

Messen er i Göteborg så knap så langt men stadig fine super chargers på strækningen. Regner med at få et glimt af en europæisk m3 hvis man må håbe... se lademulighed fx?
mbk
mbk Nov 9 '18

@SQLCPH 

Sorry, ved ikke hvordan Stockholm kom ind i billedet

Det er nok en US model. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 9 '18
jramskov
jramskov Nov 10 '18

@mbk ved ikke om jeg vil kalde keyfoben ubrugelig, den fungerer sikkert lige så som den vi har til vores nuværende bil :)

 

Europæiske modeller er blevet produceret og spottet i Europa, så det kan godt være en af dem de viser frem i Gøteborg.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 10 '18
MOS
MOS Nov 10 '18

Det springende punkt er vel, om den endelige Model 3, der bliver solgt på det europæiske marked, kommer med et modificeret CCS-stik (inkl. mulighed for Tesla SuC) eller om det bare bliver det samme modificerede Type-2 stik som på Model S og Model X. Diverse US-udstillingsmodeller fremvist i Europa er ikke nødvendigvis indikation på, hvilket stik den europæiske version får.

Et modificeret CCS-stik vil være optimalt, da det vil give mulighed for at (hurtig-)lade stort set overalt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 10 '18
PeterE
PeterE Nov 10 '18

Tesla og de øvrige har været del af CCS alliancen i årevis, og CCS er vel på vej til at blive en form for standard, så det er helt oplagt at Model 3 og fremtidige S/X/Y og Roadster også kommer med et CCS kompatibelt stik. Det kommer nok sammen med at Teslas SuC'er indgår i en større alliance også... 

Se for øvrigt medlemmerne af CCS - Combined Charging System - her: www.charinev.org/membership/members-of-charin-ev/  

 

Not so breaking news: 

'It looks like this kills the little hope that some had of the European Model 3 having a CCS plug, but there’s still hope for some adapters.'

Læs og se billeder her: 

https://electrek.co/2018/11/07/new-tesla-model-3-ahead-european-launch/

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 10 '18
MOS
MOS Nov 10 '18

@PeterE

Ja, der er meget, der tyder på, at det kommer til at gå i den retning. Det ville i hvert fald give rigtig meget mening. Jeg vil dog se konkret evidens for det, før jeg tør at ånde lettet op.

mbk
mbk Nov 10 '18

Billederne af ladestik kan jo bare være til test af Model 3 Tesla SuC inden CCS er klar. I Kina har de lavet en ekstra ladeport til Model S/X til GB/T ladning, er sikker på at Tesla har gjort klar til CCS og den kinesiske GB/T som nok er lovkrav der. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 10 '18
mbk
mbk Nov 11 '18

Jeg er på vej ind i en Tesla butik, så hvis der er noget jeg skal tjekke ud så sig til, der er selvfølgelig time lange videoer på YouTube allerede, men hvis det har interesse så sig til. 

mbk
mbk Nov 11 '18

Side om side med Model S, så er der lidt mere ben plads bag i S end 3, lidt svært at sige specifik men med fører sæde langt tilbage og ungkarle lavt, så er der nok 5cm mere i S end 3. S er lidt bredere også og føles lidt større inden i, førersæde er et par cm bredere  men sider nu fint i 3 eren, jeg er en bred dansker så foretrækker S fører sæde. Efter at have leget lidt med sæder etc vil jeg sige at bagsæde pladsen er lidt bedre end jeg først anslog, fødderne kan smutte under sædet som hjælper meget.

Generelt føles S lidt mere eksklusiv men synes nu en 3 gør det meget godt, ser stadig eksklusiv ud. Det føles somom man får 90% af S oplevelsen i Model 3. Efter at have leget lidt med touch skærm i begge synes jeg at 3'erens er fin. Vil stadig foretrække et instrument cluster, men man får lidt mere udsyn over vej og rattet i Model 3 er mærkbart mindre så ville nok ikke fungere med samme instrument cluster. Ang rat har jeg har ikke en stærk præference, men 3'erens rat skal ikke være større i den bil. Uden at have kørt tror jeg på 3 er lidt mere sportslig, sædet er lidt mindre/tættere, rattet er mindre, man ser mere af vejen med den lave hjelm. Elektrisk indstilling af sædet er fin, så vidt jeg lige kan se er indstillings muligheder ens og ens betjening som virker fint i begge. Materiale på sæde føles ens, det er noget fake læder, jeg kan fint leve med det, men ville personligt nok helst sidde i stof. 3 eren har flere huller i døre etc til at sætte ting, alle med lys. Lyd er god i begge biler. Bagage rum er stort i begge, det føles bestemt ikke dobbelt så stort i S. Alt i alt er jeg ikke skuffet og for mit vedkommende har det givet mening at vente på Model 3, det har selvfølgelig også en del med min privat økonomi at gøre. Stod bilerne side om side og jeg selv kunne vælge uden at have nogle tanker om pris, total økonomi tog jeg nok stadig S, måske endda X eren, men når alt kommer til alt vil jeg sige at man får hele Tesla oplevelsen til en meget billigere total pris i Model 3, på nogle små punkter er Model 3 den nyeste bil og Tesla har lært lidt tricks siden sine søskende blev designet.

På bagsædet kan jeg lige mærke taget på håret når flytter mig, men ellers er pladsen fin, det er dog ikke behageligt at sidde tre af min størrelse på bagsædet af nogen af bilerne. X er alt for lav grundet hængsel til dørene, S er marginalt bredere end 3 men ikke ligefrem nogen forskel der gør det behageligt.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 11 '18
mbk
mbk Nov 11 '18

Fik lige fortalt hvor de gemte deres demo biler  så har set alle farverne bortset fra Sort. Aero covers er nok ikke noget jeg vil køre med, gad godt at køre med sports hjulene, de er de pæneste men jeg er nok for cheap til at bestille dem med bilen. Jeg har ikke prøvet at rykke hjul kapsel af selvom jeg sikkert godt kunne slippe afsted med det. Kræver US kørekort at booke køretur desværre. 

3 og S side om side er lige høje, men det virker til at 3'eren havde et par cm mere over vejen, S'eren kunne have luft undervogn dog. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 11 '18
mbk
mbk Nov 11 '18

De to service folk jeg snakkede med foretrak at køre Model 3, fordi den føles lettere og mere sportslig. De sagde det mindre rat, bedre udsyn og mindre vægt gjorde at man havde bedre kontakt med bilen og den føles hurtigere selvom Model S er hurtigere.

mbk
mbk Nov 12 '18

Verden mangler måske ikke ligefrem flere Model 3 billeder, men... 

Sider: «« « ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... » »»