Jeg kan se at der ligger en Final Invoice på min Tesla side nu. Den indeholder dog den nye fulde afgift. Var der ikke nogen der snakkede om at Tesla selv tog deres regnefejl?
Jeg kan se at der ligger en Final Invoice på min Tesla side nu. Den indeholder dog den nye fulde afgift. Var der ikke nogen der snakkede om at Tesla selv tog deres regnefejl?
@DN
Samme her, har tænkt mig at brokke mig når nu nogen har fået rabat der.
Underligt.
Nogen der ved om man kan regne med det VIN nummer der står på fakturaen nu? Jeg skal nemlig have banken sat igang med en betaling, der står jo at den skal være betalt min 7 dage inden levering.
Har undret mig lidt over flere ting i konfiguratoren på Teslas hjemmesidd.Afgiften på biler er på 150% og elbiler betaler så 20% af dette . Derfor betaler man 30 % på alle tilvalg.
Basispris er 470.004 kr. og herefter kan tilkøbes f.eks. metallak til 12.600 kr. Ny totalpris er herefter 486.384 kr.
Hvordan hænger det sammen? Er klar over ekstraudstyr koster prisen plus reg. afgift, men mig bekendt er den 20% og ikke de 30% som tillægges ekstraudstyret. Er der noget jeg overser?
Og hvad i øvrigt med vinterdæk og autopilot disse tillægges ligeledes afgift, selvom begge fint kunne sælges efterfølgende og dermed slippe for afgiften (og ja AP kan tilkøbes for 59.000 kr., men det hjælper ikke ligefrem), nogen ved noget om Tesla evt. kan imødekomme os danskere?
Og hvad i øvrigt med vinterdæk og autopilot disse tillægges ligeledes afgift, selvom begge fint kunne sælges efterfølgende og dermed slippe for afgiften (og ja AP kan tilkøbes for 59.000 kr., men det hjælper ikke ligefrem), nogen ved noget om Tesla evt. kan imødekomme os danskere?
Tilkommer afgift på vinterhjul også? Nogen der kan bekræfte eller dementere dette?
Jeg mener. 30k plus 30% afgift ville jo blive 39k. Da står jeg nok også af...
Og hvad i øvrigt med vinterdæk og autopilot disse tillægges ligeledes afgift, selvom begge fint kunne sælges efterfølgende og dermed slippe for afgiften (og ja AP kan tilkøbes for 59.000 kr., men det hjælper ikke ligefrem), nogen ved noget om Tesla evt. kan imødekomme os danskere?Tilkommer afgift på vinterhjul også? Nogen der kan bekræfte eller dementere dette?
Jeg har ved flere lejligheder foreslået Tesla, at nye ejere får mulighed for at tilkøbe AP inden for en periode på f.eks. 14 dage efter levering - til discountpris og uden afgift. Om det bliver til noget, ved jeg ikke. Men det vil da være oplagt på det danske marked.
Mht. vinterhjul, så vil jeg tro, at man betaler registreringsafgift som med alt andet ekstraudstyr, der bliver leveret med bilen. Hvis man vil undgå afgiften, så burde det vel være nemt at holde de ekstra hjul ude af regnskabet og sætte dem på en separat regning, evt. vente med at købe dem til dagen efter. Men jeg er ikke sikker... er der ikke noget med, at man kan holde visse ting som f.eks. ekstra hjul, vintermåtter osv. uden for afgiftsberegningen? Måske skulle man spørge Tesla direkte.
Og hvad i øvrigt med vinterdæk og autopilot disse tillægges ligeledes afgift, selvom begge fint kunne sælges efterfølgende og dermed slippe for afgiften (og ja AP kan tilkøbes for 59.000 kr., men det hjælper ikke ligefrem), nogen ved noget om Tesla evt. kan imødekomme os danskere?Tilkommer afgift på vinterhjul også? Nogen der kan bekræfte eller dementere dette?
I hvert fald hvis man bruger konfiguratoren - så ender vinterdæk i hhv. 19.500 kr. (18"), 34.125 kr. (19) samt de 39.000 kr. for 20",
Det var også derfor jeg var nysgerrig på om man kunne købe ekstraudstyr som vinterdæk o.lign efterfølgende (uden afgift) - som jeg normalt ville have gjort.
Prisen på Model 3 i USA og Canada er netop sat ned med 1100$ ~ 10.000 inkl. told og moms.
Der er stadig intet sket med de danske priser. Ved årsskiftet blev prisen sat ned, men kun i USA da deres tax credit blev halveret til 3750$. Det er nyt at Canada også får en prisnedsættelse, så det kunne give håb for lidt rabat i Europa.
Det der taler imod en prisnedsættelse i Europa er den korte salgstid. Markedet er slet ikke mættet i Europa endnu, og for dem der køber nu er 10.000kr nok ikke det der gør forskellen.
Edit:
De 10.000 vil på LR AWD blive til 13.000 sparet pga. afgiften.
Elon blev spurgt til Europa på Twitter, men undlader at svare direkte og henviser til at told + moms giver en højere pris i Europa. Men intet om denne nye prisnedsættelse også kommer til Europa. Det kunne godt tyde på at det ikke sker.
Først $2000 og nu $1100. Hvis man lægger told, registrerings afgift og moms på disse, så bliver det til en pænt slat penge i Danmark. Tesla DK må lige få fixet de danske priser...
Tror ikke vi ser nogle prisjusteringer i Europa før efterspørgslen med de nuværende priser aftager.
Først ser vi nok MR RWD. Og når salget af den flader ud, så kan det godt være at der kommer en prisjustering for at booste salget lidt.
Kunne være lækkert med en LR RWD og en prisnedsættelse så den lander på ca. 400.000kr.
Spørgsmålet er også om Danmark i givet fald får fuld nedslag i prisen. Model 3 ligger prismæssigt utrolig stærkt i forhold til ICE konkurrenter (grundet afgift på ICE bilerne) og der er pt. ikke rigtigt nogle direkte El bils konkurrenter hvor 10.000,- i nedslag vil gøre den store forskel i valg af bil.
Plejer du at betale 7 dage før du får udleveret en vare? Jeg vil nok vente til samme dag men det er bare mig.@DN
Samme her, har tænkt mig at brokke mig når nu nogen har fået rabat der.
Underligt.
Nogen der ved om man kan regne med det VIN nummer der står på fakturaen nu? Jeg skal nemlig have banken sat igang med en betaling, der står jo at den skal være betalt min 7 dage inden levering.
Jeg er utrolig enig og prøver at få fat på dem. Jeg elsker Tesla som firma - men de har jo lidt nogle op og nedture. Både ifølge FDM og bare generelt sund fornuft skal man ikke overføre en halv million til nogen uden at have nøgler og reg. attest i hånden:-) Med mindre man har rigtigt mange penge:-D
Da jeg købte min S i 2015, havde jeg en bankgaranteret check med :-) Men siden marts 2016 har man ikke kunnet få udstedt checks, så vidt jeg ved. Men jeg ville heller ikke være ok med at overføre 0,5 mio 7 dage inden jeg fik min vare. Kan man ikke lave en straks-betaling i netbank i butikken? Det brugte jeg sidst jeg handlede brugt bil. Der får man simpelthen pengene ind på sin konto mens køber er der.
Min bank overførte pengene på udleveringsdagen, og det var Tesla helt cool med. Men det var også et par år siden.
Jeg har snakket med dem - og de var mega flinke og sagde at vi nok skulle finde en løsning. Mange havde dog slet ikke den bekymring sagde han - og overførte gerne 1 million 7 dage inden afhentning:-)