Holy crap. Har lige prøve kørt M3P. Den skal jeg helt sikkert ikke have. Sindsygt :)
Holy crap. Har lige prøve kørt M3P. Den skal jeg helt sikkert ikke have. Sindsygt :)
Kan du uddybe lidt? ;-)
Den acceleration er alt for heftig for mig. Det er crazy. Jeg blev bekræftet i at Dual Motor, Long Range, er mere end rigeligt til mig :) Men fedt med 20" og røde kaliper.
Jeg har skrevet til DeliveryDK@tesla.com, og de har svaret ret hurtigt hver gang.@loeweman
Har de rettet din afgift tilbage til din originale ordrebekræftelse? Min fra December og den faktura de har lavet efterfølgende har forskellig afgift.
Og hvordan skriver man til Tesla? Jeg har prøvet at ringe og ligge en besked, men det er vist ikke noget de følger op på.
Til jer der har oplevet en stigning i registreringsafgiften, både efter at Tesla opdaterede deres online beregner således at den samlede pris steg på design siden og ligeledes efter at have takket ja til vinterdæk til 15.000kr (som skulle have været uden registreringsafgift), og efterfølgende har fået denne nedsat igen (kan se at @loeweman og @DN har skrevet her omkring det), hvor meget kan man forvente at den bliver rettet med?
Jeg formoder at hjul + dæk er blevet rettet, men har I også fået bilen med den registreringsafgift som I sagde ja til da I bestilte bilen?
Jeg vedhæfter min købsaftale ved bestilling og den nuværende "Final Invoice" til sammenligning. Her skulle prisen efter min beregning på "Final Invoice", være de oprindelige 481.104 plus 15.000 for vinterdæk, minus de 25.000 i depositum (incl. moms), så 471.104 ialt og ikke 480.884, hvor prisforskellen på 9.780 svarer til stigning i reg. afgiften fra 6.484 til 16.264.
@Mbk jeg kan se at din reg. afgift ligeledes er steget på din Final Invoice i forhold til købsaftalen, hvor den lød på 2.704. Læste tidligere i denne tråd (http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5248?&page=67), at @soras havde modtaget følgende besked fra Tesla vedr. stigningen:
"For at afklare forvirringen: Det forholder sig sådan, at Tesla har lavet en genberegning på den måde som indregistrering skal beskattes på i Danmark. Det er på grund af dette at du vil opleve en ændring af prisen på din bruger. Dog ingen grund til bekymring: Eftersom din ordre er foretaget før dags dato (25/01/2018) vil din pris forholde sig uændret, eftersom du har en ordreaftale på plads. Dette er ubetinget af hvad prisen på din ordre ellers måtte sige".
Dette får mig til at tænke at de vil rette reg. afgiften tilbage til den der blev anført på købsaftalen. I henhold til vinterdækkene, så fik jeg selv at vide, da jeg skrev og spurgte til afgift på disse "De koster 15.000kr og der kommer ikke yderligere omkostninger på dette." så regner jeg med at de skal fjernes fra den afgiftsgenererende del af fakturaen. Jeg ville dog frygtelig have begge ting bekræftet fra nogle af dem som det er lykkedes for at komme igennem til Tesla og har fået rettet deres fakturaer.
@Magnus
Det ser ud til at de regner registeringsafgift af hjulene også, det må de lige få fikset. Jeg regner da også med at de retter afgiften tilbage til den originale, jeg går ud fra at de giver mig et kald igen, jeg har prøvet at ringe og ligge besked men det er vist pt nyttesløst, jeg skal også have rettet ejer på faktura, det har jeg fortalt dem en gang, men det føles ikke somom de pt kan styre processen.
Jeg vedhæfter min købsaftale ved bestilling og den nuværende "Final Invoice" til sammenligning. Her skulle prisen efter min beregning på "Final Invoice", være de oprindelige 481.104 plus 15.000 for vinterdæk,minus de 25.000 i depositum (incl. moms), så 471.104 ialt og ikke 480.884, hvor prisforskellen på 9.780 svarer til stigning i reg. afgiften fra 6.484 til 16.264.
Men depositum er vel kun 10.000 kr ?
Mener da kun det var det jeg lagde ud.
Jeg valgte at køre forbi butikken i Århus i fredags, tænkte det var hurtigere end at komme igennem på telefonen. Min bil har skiftet VIN nummer, lidt noget bøvl når banken har lavet lån i det første VIN nummer jeg modtog men det ser ud til at gå i orden først på ugen. Min nye model 3 er blevet omkring 70 biler nyere end den første jeg fik faktura på.
Jeg fik en håndskrevet faktura med ud af butikken så jeg nu kan få banken til at betale bilen først på ugen. Det var rigt fin lige at høre fra dem der faktisk skal udlevere min bil på Torsdag at det hele nok skal flaske sig. Jeg fik svar på mine spørgsmål af Morten fra Tesla Århus så nu er jeg noget mere tryg ved den kommende uge.
Med hensyn til autopiloten lød det til at vi kunne forvente at muligheden for prøveperiode og til tilbud på den ville være muligt umiddelbart efter køb af bilen.Hvilket jeg er meget begejstret for, da jeg ville være træt af at undvære den i flere måneder.
Men før at jeg for alvor tror på at jeg skal have ny bil på torsdag så mangler jeg lige lidt billeder af min model 3 der er landet i Århus. Hvis jeg selv boede lidt tættere på Århus ville jeg nok køre forbi derude et par gange om dagen.
4 dage 4 timer 44 min
@DN
Det er nok smart nok at køre forbi.
Rettede de så beløbene ned til de originale, fra før afgift stigning?
@DN Det lyder som om at du har haft fat i den lange ende ved at tage derind og snakke med dem personligt, da man ikke kommer igennem på telefonen og min personlige oplevelse har været ikke at få svar på hverken mails (sjovt nok til den samme person som du talte med), el. telefonsvarer beskeder.
Jeg er som @mbk også nysgerrig efter at høre om de rettede reg. afgiften således at den svarer til den der fremgik af købsaftalen, iht. det svar som @soras havde fået, hvor det lød til at de ville honorere den aftale.
Det lyder iøvrigt rigtigt godt med en prøveperiode på autopiloten og evt. tilbud herpå bagefter, syntes ikke at der var så stor forskel på prisen incl. reg. afgift ved bestilling og den estimerede til efter levering til at det gav mening for mig at købe den på forhånd, men kunne godt være fristet hvis prisen var lidt lavere (kører mest inde i byen og ikke så ofte på motorvej).
Hørte du noget om den hardware (2.5 vs. 3.0) som vores Model 3'er vil blive leveret med? Der har været spekulationer om at de Europæiske modeller ville komme med HW3, men har ikke hørt noget mere om emnet efter at de første biler blev læsset af i Zeebrugge.
@Magnus
Jeg tror ikke vi får AP HW version 3, fra sidste earnings call lyder det ikke til at de har sat deres egen ASIC I produktion endnu, der er også en rimelig lang lead time på produktion af wafer. Synes egentligt også at Tesla har et for lavt styktal til at retfærdigøre udviklingen af egen ASIC men det er sikkert rigtig at det er det der skal til en dag.
Tak @DN, det er virkelig rart at høre at din faktura er blevet rettet til den oprindelige registreringsafgift, da jeg ikke var særligt glad ved tanken om at bilen pludselig blev næsten 10.000kr dyrere end beregnet.
Jeg er også 100% enig med dig vedr. den manglende information fra Tesla. Det virker som om at der ingen organisatorisk struktur er på plads for at håndtere indkomne henvendelser eller sikre korrekt information ud til deres kunder. Det kan godt være at der bare mangler en leder der sætter en højere standard end hvad der nu er.
Håber at det glider bedre når det kommer til rent faktisk at levere bilerne, men må sige at jeg allerede nu frygter lidt for hvordan det vil være at komme i kontakt med Tesla såfremt der opstår problemer med bilen henne ad vejen, da de indtil nu på ingen måde har været til at få fat i hverken pr. mail eller over telefon.
Ja tegner ikke videre lovende.
Men de står nok også pt i ekstremt meget arbejde, når de sikkert uden varsel/eller meget kort varsel, pludselig får at vide at de nu begynder at levere til Europa. Lige at få ansat kvalificeret arbejdskraft med så kort varsel nok ikke nemt.
Spørgsmålet er også om de i det hele taget har opgraderet deres medarbejderstab :-) For må også være svært. Det her er jo noget der kræver ekstra meget arbejde lige pt men om få måneder vil det sikkert flade ud. For så poppe op igen om måske et halvt til et år, når næste model leveres med masser af leverancer og efterfølgende dødvande med salget :-)
Haha, så sejler de skibe altså hellere ikke hurtigere. Ingen bliver da overraskede, og bilerne lander ikke bare ud af det blå.
Tesla ved - nogenlunde - hvornår bilerne kommer til DK, og de har prøvet det før med Model S. Det var bare mange flere biler, så det kommer til at gå og alle skal nok får deres nye bil.