Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
P85DK
P85DK Feb 15 '19

@mbk - jeg giver skruer, bolte og spændebånd hvis du har påtænkt samme mod

DavidS90D
DavidS90D Feb 15 '19
Svært at sige hvad der er dummest.
Ham der har skruet det lort på bilen, eller....
at mere end 1 mill. har spildt tid på at se videoen!!
mbk
mbk Feb 15 '19

@DavidS90D

Ja, men det er underholdende på en eller anden måde alligevel, kom til at se en video mere også. 

Magnus
Magnus Feb 17 '19

Jeg så disse to Model 3 ved en eon lader under langebro i går, den hvide var Dual Motor og den sorte Performance. Må sige at jeg synes den hvide var virkelig flot i virkeligheden, meget bedre end i web designeren og jeg håber nu bare at jeg ikke fortryder mit valg af Midnight Silver (skiftede fra Hvid efter bestilling), som jeg modtager på onsdag.

https://m.imgur.com/a/qMlMJr9 (prøvede at lægge billederne op her, men det virkede ikke)

Forummets indlæg er redigeret af Magnus Feb 17 '19
vladmury
vladmury Feb 17 '19
Har været i Aarhus igår og prøvekort Model 3 Performance den accelereder voldsomt ikke noget jeg har oplevet før :-). Så er sku glad med min AWD LR bestilling.

Synes bare bilen støjer for meget på motorvej når jeg sammenligne men min tidligere BMW 3serie, og dørene har ikke den “rigtige” lyd når man lukker dem. Den dybt lyd når man lukke døren istedet for billig lyd som oplever i en citroen c1.
voersaa
voersaa Feb 17 '19
Citat fra vladmury Har været i Aarhus igår og prøvekort Model 3 Performance den accelereder voldsomt ikke noget jeg har oplevet før :-). Så er sku glad med min AWD LR bestilling.   Synes bare bilen støjer for meget på motorvej når jeg sammenligne men min tidligere BMW 3serie, og dørene har ikke den “rigtige” lyd når man lukker dem. Den dybt lyd når man lukke døren istedet for billig lyd som oplever i en citroen c1.

Det med dørenes lyd har jeg set nævnt flere steder, lidt dumt at Tesla missede den detalje. 

mbk
mbk Feb 17 '19

@voersaa

Jeg bemærkede ikke noget billigt ved dørene, men måske jeg bare ikke rigtig er følsom overfor den slags oplevelser af kvalitet. Jeg vil da hellere have lette døre end jeg vil have nogle tunge døre der lyder som kvalitet når de smækker, hvis den smækker for spinkelt kan man stoppe sand i indtil den rammer ønske lyden :D

Ang. vindstøj synes jeg der er meget forskellig opfattelse af det, bilmagasinet har lavet er review af en LR RWD hvor de skriver at den støjer mindre end Model S mens flere herinde mener det modsatte. Rammeløse vinduer er selvfølgelig mere udsat for vindstøj, det er et design valg, det ser smart ud men er selvfølgelig ikke lige så praktisk.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 17 '19
husfeldt
husfeldt Feb 17 '19

Mht dørene - er jeg lidt enig; de har ikke samme "solide" lyd som en Audi/BMW - men det kan også skyldes de er uden ramme.. Vindstøj ved jeg ikke endnu da jeg ikke har prøvet en TM3. Men jeg prøvede en model S, og tænker det mht vindstøj nok er ca. det samme.. og det er ikke fantastisk men dog bestemt heller ikke det modsatte - det er ganske ok..

Og generelt set; så er heller ikke en TM3 perfekt, men der er godt nok mange store plus point - og ret få mindre minus; såsom lyden på døren.

P85DK
P85DK Feb 17 '19
Citat fra husfeldt

men det kan også skyldes de er uden ramme..

Nope - intet med det at gøre. Masser af MB og Audi modeller med rammeløse døre der lyder nøjagtig som en MB og Audi skal lyde.

vladmury
vladmury Feb 17 '19
Model 3 har alluminium døre som er letvægt, tror derfor har den forkerte lyd.

Har købt silentcoat lyddæmper tror den bliver mit forste projekt efter jeg få bilen

mbk
mbk Feb 17 '19

Jeg har fået et afhentningstidspunkt, mandag otte dage, men de har stadig ikke ringet tilbage eller reageret på mail, måske jeg skal prøve deres fantastiske vente musik igen, da de stadig ikke har rettet faktura til med ejere og beløb

Magnus
Magnus Feb 17 '19
Citat fra mbk

Jeg har fået et afhentningstidspunkt, mandag otte dage, men de har stadig ikke ringet tilbage eller reageret på mail, måske jeg skal prøve deres fantastiske vente musik igen, da de stadig ikke har rettet faktura til med ejere og beløb

Min faktura er den samme som før, har aftalt med en af deres to nye delivery medarbejdere, som tilsyneladende sidder udenfor Danmark, at jeg bare overfører det beløb som hun og jeg er enige om er det korrekte (gamle registreringsafgift) forud for afhentning. Hun håbede at der kunne nå at komme en ny faktura forud for levering, men kunne ikke love det.
husfeldt
husfeldt Feb 17 '19

Bare lige et check..

Min final invoice lyder på 488.920 DKK (hvor de 12.000 ex moms depositum er trukket fra) - den forventer jeg er det jeg skal betale. Hertil kommer, forventer jeg - registreringsafgift på 15.279 (Skal de to mon betales samlet??) 

Hvordan ser jeres ud - final invoice; ser I det samme ?

mbk
mbk Feb 17 '19

@husfeldt

Min proforma faktura var som du beskriver, men på final invoice var registreringsafgift inkluderet i et "Til betaling", jeg mangler så stadig at få den rette/endelige faktura.

Total beløb uden registeringsafgift er så også ret fejlvisende, Tesla har det lidt svært ved at tilpasse sig lokal markedet. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 17 '19
jramskov
jramskov Feb 18 '19
Citat fra DN Så var jeg i Århus og fik en lille fin M3 med hjem. Åbenbart nummer 3 udleveret i dk. Det er nu mulighed for prøveture i de 3 demobiler de har fået i Århus.

Er det i øvrigt AWD LR eller Performance model du har købt?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 18 '19
DN
DN Feb 18 '19
Citat fra jramskov
Er det i øvrigt AWD LR eller Performance model du har købt?

Det er bare den kedelige LR :-) 

jramskov
jramskov Feb 18 '19

Det var din kommentar om hvor hurtig den var der gjorde mig i tvivl :-) Hold op hvor jeg glæder mig til selv sidde bag rattet! De skriver i øvrigt stadig "levering marts" hvis man går ind i designstudio nu. Det stod der også da jeg bestilte 11. januar.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 18 '19
voersaa
voersaa Feb 18 '19
Citat fra jramskov

Det var din kommentar om hvor hurtig den var der gjorde mig i tvivl :-) Hold op hvor jeg glæder mig til selv sidde bag rattet! De skriver i øvrigt stadig "levering marts" hvis man går ind i designstudio nu. Det stod der også da jeg bestilte 11. januar.

Jeg bestilte den 29/12 og jeg fik mandag i sidste uge fortalt at de regnede med at den kommer i starten af marts og inden den 10. Personligt tror jeg at jeg skal være glad hvis jeg får den inden april. De lader til at være voldsomt presset og min erfaring (fra det private erhvervsliv) er at man altid overvurderer hvor hurtigt tingene kan gøres. 

jramskov
jramskov Feb 18 '19

Tak for at hive mig ned på jorden igen :-D

PatrickW
PatrickW Feb 18 '19

Hvordan er det lykkedes jer at komme i kontakt med Tesla?

de gange jeg har prøvet at ringe på det nummer på deres hjemmeside 33187668 kommer man i kø i ca 8 min og så ryger man på en telefonsvarer med en dum svensker3 18 76 68

Sider: «« « ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... » »»