Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
robserob
robserob Mar 1 '19

Har ledt lidt efter svar på det her men ikke rigtigt fundet nogle som har spurgt dem om det.
Os der afventer bilen og har bestilt med EAP. Kan vi afbestille EAP og derefter bare få basic AP med bilen? 

Er ikke interreseret i FSD da vi sandsynligvis nok ikke ser de funktioner her i EU/Danmark før om laaaang tid. Smider med glæde de 59k når det engang rent faktisk udkommer her :)

jrjensen
jrjensen Mar 1 '19

Kom endelig igennem, næsten 2 timers telefonkø.

For det første, det er tydeligt at ændringerne kom bag på medarbejderne, og umiddelbart er det eneste de kan gøre at tilbyde opgraderingerne på AP-siden.

Man kan godt ændre hvilket gammelt AP-niveau man får med, det gjorde jeg på kaldet, og det baseret på de "gamle" priser.

Som sagt, det sejler lidt, så jeg vil anbefale at man hvis det er relevant gør det med det samme, min delivery mand gjorde det mens jeg ventede, og han gjorde en dyd ud af at gennemføre det mens jeg var på kaldet, så han var sikker på at mulighederne stadig var der (kunne jo være det blev ændret i løbet af weekenden).

Jeg havde oprindeligt bestilt med EAP, og havde efterfølgende fravalgt det p.g.a. muligheden for billigere opgradering. Jeg valgte så at gå tilbage til min oprindelige ordre, der så nu vil indeholde FSD også til samme pris.

Jeg fik bekræftet  at jeg dermed også får den nye AP-HW 3 på et tidspunkt, det er en af grundene til at det giver mening for mig...

Jeg spurgte hvad der ville ske med deres tilbud på efterfølgende opgradering fra ingen AP til AP (som jeg indtil i dag havde tænkt mig at benytte mig af) og fik at vide den var skudt til hjørne indtil videre. Der er nok en masse edge-cases der skal tænkes igennem...

Jeg havde egentlig min finansiering på plads gennem Tesla/Jyske Finance, og der lovede de at følge op så hurtigt de kunne (det haster hvis jeg stadig skal modtage på onsdag).

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Mar 1 '19
vladmury
vladmury Mar 1 '19

Hvordan kom i igennem, jeg bliver kast til svenske telefonsvar efter 15 min

robserob
robserob Mar 1 '19

@jrjensen

Med andre ord er der også muligheden for at fjerne EAP og dermed blot få AP med i stedet for FSD?

jrjensen
jrjensen Mar 1 '19
Citat fra robserob

@jrjensen

Med andre ord er der også muligheden for at fjerne EAP og dermed blot få AP med i stedet for FSD?

Det skulle jeg mene, de tillader jo ændringer på AP-niveau indtil meget sent i processen. Jeg ville skynde mig at ringe.

jrjensen
jrjensen Mar 1 '19
Citat fra vladmury

Hvordan kom i igennem, jeg bliver kast til svenske telefonsvar efter 15 min

Jeg ringede 33187667, mener det var 2 for Model 3 leveringer. Og ventede tålmodigt næsten 2 timer. Jeg fik fat i en af danskerne i Amsterdam. 

jrjensen
jrjensen Mar 1 '19
Citat fra jeppec

@PatrickW Ved du om der en officiel udtalelse fra Tesla DK vedr dette?

Der har tidligere været snak om at man skal have Hardware 3.0 før FSD kunne blive en realitet. 

Er der nogen der ved om biler allerede leveret eller biler bestilt FØR i dag, reelt kan få FSD uden at det kræver hardware opgradering?

Citat fra PatrickW
Citat fra NicklasF

@kapsel og @PatrickW 
Hvor er har læst/hørt det? Hvis jeg ikke kan få nedslag, vil jeg helt klart hellere gå efter nogle 19" fælge med sommerdæk end FSD. Det nye FSD tilføjer kun stop ved stopskilte og trafiklys samt bykørsel, altså ikke meget mere ift. EAP. 

Nogle fra model 3 facebook gruppen som har haft kontaktet tesla DK i dag, og svaret var at leveret og ikke leverede biler vil få basic autopilot, og dem som havde bestilt EAP vil få FSD 

For at bruge alle features i FSD skal du have AP HW 3.0.

Du får gratis opgraderet din AP HW 2.5 til 3.0 på et indtil videre ikke nærmere beskrevet tidspunkt hvis du har købt eller opgraderet til FSD. Opgraderingen skulle være meget simpel/hurtig, og mon ikke de senere kan lade en Ranger gøre det hvor end din bil holder.

Det er så vidt vides indtil videre kun test-biler fra Tesla, der rent faktisk har AP HW 3.0 installeret.

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Mar 1 '19
Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Mar 1 '19

https://ekstrabladet.dk/...ikslukninger/7536598

Hmm sgu ikke ligefrem særligt venligt overfor Jer der har købt og bestilt nu.
Men nok ikke så store forskelle da eventuelt prisnedslag er før danske afgifter og de fleste næsten afgiftsfri i forvejen
Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Mar 1 '19
Eldrupdk
Eldrupdk Mar 1 '19
Så kom der en SMS fra Tesla. EAP bliver opgraderet til FSD. Jeg havde bestilt EAP.
jeppec
jeppec Mar 1 '19

Har lige modtaget en SMS fra Tesla om at de har opgraderet min Model 3 bestilling fra EAP til FSD uden ekstra omkostninger :-)

Citat fra jrjensen

Kom endelig igennem, næsten 2 timers telefonkø.

For det første, det er tydeligt at ændringerne kom bag på medarbejderne, og umiddelbart er det eneste de kan gøre at tilbyde opgraderingerne på AP-siden.

Man kan godt ændre hvilket gammelt AP-niveau man får med, det gjorde jeg på kaldet, og det baseret på de "gamle" priser.

Som sagt, det sejler lidt, så jeg vil anbefale at man hvis det er relevant gør det med det samme, min delivery mand gjorde det mens jeg ventede, og han gjorde en dyd ud af at gennemføre det mens jeg var på kaldet, så han var sikker på at mulighederne stadig var der (kunne jo være det blev ændret i løbet af weekenden).

Jeg havde oprindeligt bestilt med EAP, og havde efterfølgende fravalgt det p.g.a. muligheden for billigere opgradering. Jeg valgte så at gå tilbage til min oprindelige ordre, der så nu vil indeholde FSD også til samme pris.

Jeg fik bekræftet  at jeg dermed også får den nye AP-HW 3 på et tidspunkt, det er en af grundene til at det giver mening for mig...

Jeg spurgte hvad der ville ske med deres tilbud på efterfølgende opgradering fra ingen AP til AP (som jeg indtil i dag havde tænkt mig at benytte mig af) og fik at vide den var skudt til hjørne indtil videre. Der er nok en masse edge-cases der skal tænkes igennem...

Jeg havde egentlig min finansiering på plads gennem Tesla/Jyske Finance, og der lovede de at følge op så hurtigt de kunne (det haster hvis jeg stadig skal modtage på onsdag).

Forummets indlæg er redigeret af jeppec Mar 1 '19
sorenfriis
sorenfriis Mar 1 '19

Har også lige modtaget ovensnævnte SMS. Altså jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde, når jeg ikke har modtaget VIN og leveringsdato endnu :-D

Eldrupdk
Eldrupdk Mar 1 '19
Quote from sorenfriis

Har også lige modtaget ovensnævnte SMS. Altså jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde, når jeg ikke har modtaget VIN og leveringsdato endnu :-D

Det har jeg nu heller ikke ;-)
jrjensen
jrjensen Mar 1 '19
Citat fra Windwards

Jeg har lige fået ændret min konfiguration fra EAP til AP med medfølgende besparelse :) Tesla DK var meget imødekommende :) Takker.

Af nysgerrighed: Var det fra din "gamle pris" til den "gamle pris uden AP" eller "nye priser inkl AP"? 

NicklasF
NicklasF Mar 1 '19

Min delivery advisor ringede til mig som lovet i dag. Besparelse fra basis prisen, eller fx andre fælge var ikke muligt, som jeg nok tænkte. 

Jeg spurgte dog ind til om planen for FSD i eu. Han kunne fortælle de i forbindelse med det her havde fået oplyst at det funktionerne kommer i løbet af i år, nok allerede nogle måneder. Men nu må vi se det er jo tesla (elon) tid :) 

P85DK
P85DK Mar 1 '19
Citat fra NicklasF

Han kunne fortælle de i forbindelse med det her havde fået oplyst at det funktionerne kommer i løbet af i år, nok allerede nogle måneder. Men nu må vi se det er jo tesla (elon) tid :) 

De fjernede jo den option i sin tid fordi de havde sunget den sang i flere år og folk var ved at være godt trætte af den. Der var flere som havde tilkøbt den option, nydt bilen et par år og solgt den videre uden at få den option de havde betalt for.

soras
soras Mar 1 '19
Citat fra voersaa

Jeg talte lige med Tesla og han sagde at jeg får den ny auto pilot pakke gratis med. Altså ingen nedslag i prisen (som ville være omtrent 27k i mit tilfælde) men så får jeg auto pilot til omkring 32k med. Jeg havde ikke bestilt en EAP men tænker det sikkert er ok.

~~
Jeg har aldrig fået adaptive fartpilot,  lane assist til at køre tilnærmelsesvis som jeg gerne ville, og bruger det uendeligt lidt på min nuværende Passat, så det har meget lidt værdi for mig.
Er der virkelig ingen her der har prøvet at pushe tilbage mod Tesla for at få prisreduktionen med? Nu da der er flere eksempler fra US samt hvad FDM oplyser omkring listepris ændringer og allerede indgået købsaftaler m.m. så burde der være gode kort på hånden.?
vladmury
vladmury Mar 1 '19
Quote from soras
Citat fra voersaa

Jeg talte lige med Tesla og han sagde at jeg får den ny auto pilot pakke gratis med. Altså ingen nedslag i prisen (som ville være omtrent 27k i mit tilfælde) men så får jeg auto pilot til omkring 32k med. Jeg havde ikke bestilt en EAP men tænker det sikkert er ok.

~~
Jeg har aldrig fået adaptive fartpilot,  lane assist til at køre tilnærmelsesvis som jeg gerne ville, og bruger det uendeligt lidt på min nuværende Passat, så det har meget lidt værdi for mig.
Er der virkelig ingen her der har prøvet at pushe tilbage mod Tesla for at få prisreduktionen med? Nu da der er flere eksempler fra US samt hvad FDM oplyser omkring listepris ændringer og allerede indgået købsaftaler m.m. så burde der være gode kort på hånden.?

Ifølge danske lovgivning Tesla skal justere prisen på final invoice, selvfølgelig de har interresse at tjenner mer penge så tror ikke kommer til at ske medmindre får FDM at kontakte dem.

mbk
mbk Mar 1 '19

Jeg har fået af vide at dem der vil have reduceret pris skal annullere og bestille igen, ellers får man AP hvis man ikke har bestilt og FSD hvid man har bestilt med til bilen. Jeg har fået af vide at jeg skulle få AP, men ikke fået det bekræftet per SMS eller my Tesla siden. 

vladmury
vladmury Mar 1 '19
Ja, men det er hverken i Tesla’s eller min fordel hvis jeg afbestiller. Tesla skal sælge bilen efter til den ny pris til anden person og jeg skal vente efter ny bil.

mbk
mbk Mar 1 '19

Mon ikke Tesla er ligeglad så længe der er en kø.

Tror bare de laver reglerne fra oven og så må vi alle døje med det. 

Sider: «« « ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... » »»