Forskellige dæk er til forskellige behov. Forskellige mennesker har forskellige behov. Så heldigvis er der mange forskellige dæk at vælge imellem.
Men vi har alle brug for godt vejgreb i en uventet- / nød- situation...
Når det er sagt, så synes jeg faktisk, at Landsail dækkene er nogle rigtig gode all-round dæk. ...........
Vejgrebet i vådt føre er også lidt ringere end de originale Michelin. Men igen, så er forskellen ikke specielt stor....??......... jeg har ikke lavet nogen decideret måling, så det er min helt subjektive vurdering. Bremselængden mener jeg faktisk er vigtigere end vejgrebet i sving, da jeg oftere kører ligeud og pludselig bliver overrasket og får brug for en hård opbremsning, end jeg kører lidt for hurtigt i et sving og bliver overrasket eller skal foretage en pludselig undvigemanøvre.
.........Men jeg anerkender også, at folk har forskellige behov, så de af jer, der sætter vejgreb og sportslig kørestil i højsædet........
Eller som tidligere nævnt: bare godt vejgreb, når der er noget der rammer ventilatoren??
MOS du skriver generelt mange fornuftige ting. Men at gøre dækvalg op, ud fra om man skal køre sportsligt eller ej er helt skævt efter min mening. Dæk valg handler langt mere om sikkerhed som jeg ser det, også ved helt alm. kørsel. Gode dæk giver måske lige præcis det, man havde brug for (ved almindelige kørsel), når der uvarslet opstår en ualmindelig situation, hvor man har brug for max vejgreb....
Desuden har ingen af os nogen som helst mulighed for at bedømme vejgreb på forskellige dæk i vores hverdagskørsel....