Loading...
dk

Valg af sommerdæk | Tesla Forum

PL
PL Jun 29
Citat fra fmm1000

Kan ikke længere finde det her i tråden omtalte Landsail-dæk til salg i DK. Er der nogen som kan finde det. Kan dog finde dette, der dog skulle støje mere. Vil det passe til en Model S.https://wheelsshop.dk/rawsearch?SEOUrl-ignore=true&RimsAndWheels-type=tyre&RimsAndWheels-width=245&RimsAndWheels-height=45&RimsAndWheels-diameter=19&RimsAndWheels-season=SUMMER&RimsAndWheels-brand=LandSail&RimsAndWheels-vehicleType=Personvogn

Det er efterfølgeren til Landsail UHP 588, du har fundet der. Så du er på rette spor.

Det undrer mig dog at de støjer så meget. Jeg har kigget på dem til Model 3, og i den størrelse får de en rigtig god støj-score: https://wheelsshop.dk/...-personvognsd%C3%A6k

Ice2EV
Ice2EV Jun 29

Støjindex er vel udvendig støj.

Der måles såvidt jeg ved ikke indvendig støj.

Danbra56
Danbra56 Jun 29

Tankevækkende 
Især våd asfalt skiller skidt fra kanel og god gummi fra dårlig: Ved nedbremsninger fra 100 km/t på en regnvåd vejbane bruger det bedste dæk – Goodyear EfficientGrip Performance – 54,3 meter på at standse. Det dårligste – det kinesiske Landseil – stopper først efter 69,9 meter. En forskel på mere end 15 meter eller hvad der svarer til tre ministerbiler linet op kofanger ved kofanger.

MOS
MOS Jun 29
Citat fra Ice2EV

Støjindex er vel udvendig støj.

Der måles såvidt jeg ved ikke indvendig støj.

Korrekt. Fordi indvendig støj afhænger enormt meget af lyddæmpningen i bilen, som kan være meget forskellig og ikke siger noget om selve dækket. Men et støjsvagt dæk (målt udvendigt) vil alt andet lige også give tilsvarende lav støj inde i bilen. 

MOS
MOS Jun 29
Citat fra Danbra56

Tankevækkende 
Især våd asfalt skiller skidt fra kanel og god gummi fra dårlig: Ved nedbremsninger fra 100 km/t på en regnvåd vejbane bruger det bedste dæk – Goodyear EfficientGrip Performance – 54,3 meter på at standse. Det dårligste – det kinesiske Landseil – stopper først efter 69,9 meter. En forskel på mere end 15 meter eller hvad der svarer til tre ministerbiler linet op kofanger ved kofanger.

Hvor har du det fra?

Landsail dækket har vådgrebsklasse A (bedst), så det virker mærkeligt, at det skulle være så ringe sammenlignet med Goodyear. Det er da heller ikke min oplevelse, at der er nogen væsentlig forskel på vejgrebet med Landsail og så de originale Michelin, som bilen blev leveret med på våd vej. Men på tør vej oplever jeg marginalt mere kontant vejgreb med Michelin.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 29
Nikola
Nikola Jun 29
Citat fra MOS
Citat fra Danbra56

Tankevækkende 
Især våd asfalt skiller skidt fra kanel og god gummi fra dårlig

Hvor har du det fra?

Landsail dækket har vådgrebsklasse A (bedst), så det virker mærkeligt, at det skulle være så ringe sammenlignet med Goodyear. Det er da heller ikke min oplevelse, at der er nogen væsentlig forskel på vejgrebet med Landsail og så de originale Michelin, som bilen blev leveret med på våd vej. Men på tør vej oplever jeg marginalt mere kontant vejgreb med Michelin.

En søgning peger på denne artikel fra 2014. Så medmindre der er en nyere artikel, med en identisk formulering, må det nok siges at være en smule forældet? ;-): Sparedæk sparer også på sikkerheden - Hvilkenbil.dk   

Men jeg vil nok være forsigtig med at basere dæk test, på personlige hverdags "oplevelser" ;-)

MOS
MOS Jun 29

@Nikola

Ja, det er en ret gammel artikel.

Ud fra artiklen fremgår det, at det testede dæk er Landsail LS 388. Det dæk, jeg har erfaring med, er Landsail LS 588 UHP, som er et ultra high performance dæk. Det kan måske forklare forskellen.

Jeg baserer heller ikke dæktest på personlige "oplevelser". Jeg går primært efter de officielle EU-dækmærkninger. Og hvis noget ikke virker helt rigtigt, så bruger jeg også min sunde fornuft og skepsis kombineret med egne erfaringer. Jeg har alligevel kørt små 100.000 km på Landsail.

PL
PL Jun 30

Denne test er nyere og har Landsail Qirin 990 med. Det lyder til at passe meget godt med MOS' erfaringer, nemlig at dækket bremser godt, men hvis man vil have køredynamik, skal man gå efter noget andet. 

"Vi kan bekrefte at bremselengden på vått underlag matcher flere dyrere premiummerker". 

Interessant fra Kina (motor.no)

De har også tal med for treadwear, hvor Landsail har højeste værdi. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6