he he det er en videnskab.. men det er jo igen små ændringer som man vil se.. jeg vil bruge 100% de gange jeg skal se jeg skal vest på.. ellers max 90% det er nok til det meste.. men ved jeg kommer til at bruge SC rundt omkring en hel del.. og i guder hvor er jeg glad for de ikke koster 5.50 kr. pr KWH som ved Clever..
Jeg stoler nok 1000 gange mere på Tesla's folk i Palo Alto end på Teknologisk Institut i Danmark. Man vil kunne spare 1000 millioner på den kommende finanslov ved at nedlægge Teknologisk og vi vil som samfund ikke komme til at mangle noget som helst. Min baggrund for dette standpunkt er mine mangeårige tekniske og kommercielle erfaringer, der spænder vidt. Jeg hører naturligvis gerne modargumenterne.
Ja, det er rigtigt - jeg kender Niels fra JNF - ham der skaffer næsten alt ! Tak for supporten Brian, hvis det er den Brian med C5 og Axapta !
Læste på det norske forum hvor en citerede en professor at kunne man holde batteriets volt omkring de 4V ville batteriet holde længst, en opladning til 100% på en Tesla ville give en spænding på 4,2volt som kunne forkorte levetiden betragteligt, en opladning til 80% ville få den til at ligge omkring 4.0-4.1 som skulle gøre det holder længst, men han mente at vi snakkede 10+ år for at få batteriets levetid ned.
Prøver at finde tråden derovre, men kan ikke helt finde den...
/Martin
Der er ligeså mange meninger om dette som der er lithium batterier (og i en Tesla er der 7400!)
Lad som det passer dig er komklusionen.
Er i øvrigt 100% enig med PeterJ vedr. tekn. inst.