Hvor langt har du kørt? Har du selv lagt mærke til fejlen eller fandt de den til service eller via remote?
Har samme udsigt til driveunit udskiftning i september, dog ikke pga klonk-lyden som ikke er så udtalt, men pga "rumlen" mellem 110 og 125 og en høj "turbinelyd" ved lave hastigheder.
@32.000 km, lydene begyndte at komme efter nogle længere tungt lastede ture i Europa.
Hmm, den høje turbinelyd er jeg også begyndt at få ved lave hastigheder og ikke kun når jeg trykker ned for at komme op i høj fart, blev da mindre da jeg lysisolerede men kan godt fornemmes.
Tror da lige jeg skal nævne det for Tesla på fredag når bilen er til service alligevel. Der skal de også have kigget på mit soltag, det er begyndt at rasle...
/Martin
synes også vores siger mere nu. Men ikke så meget så jeg vil klage endnu. Men holder "øje"
Jeg tror dog også, man skal passe på med ikke, at "opfinde" lyde alle mulige mærkelige steder når man kører bare fordi man ikke kan høre en benzinmotor der larmer.
/Martin
Har samme oplevelse Klonk lyd når jeg slipper og giver gas igen, samt det lyder som om, der ligger en motorcykel bagved mig ved 110-130 Km/t har kørt 13.000 KM. Har meldt det ind for 14 dage siden og skal muligvis have ny drive-train 18/09
Jeg har turbinelyden fra ca. 125 til 135. Det, der undrer mig er, at lyden er der uanset om jeg træder på speederen eller slipper speederen og uanset om jeg accelererer fra 100 og op eller sætter den i "frigear" fra 145 og lader hastigheden falde, når den når intervallet, så kommer turbinelyden - Kan det være noget resonans.
Jeg har også haft lidt midlyde, men mere lidt rumlen ved bestemte lavere hastigheder. Det anførte jeg overfor Tesla ved service tidligere på måneden. De valgte at skifte DriveUnit. Jeg vil sige at den nu kører og lyder perfekt. Klonk har jeg ikke haft på S, men er mere udpræget på Roadsteren når man trykker/slipper speederen. Men den regenererer også kraftigere og har flere lyde og rystelser pga meget hård affjedring.
Synes da det lyder til at mange faktisk har problemer med deres Tesla, udaf de ca 400 der er solgt i DK, og formoder alle ikke er tilstede på dette forum.... bekymring nødvendig? Bliver da helt itvivl i forhold til at bestille....
Hej Michael gw. Vi har kørt knapt 12.000 km siden midt i marts uden problemer. Det er en fantastisk bil, som vi er yderst tilfredse med. Kun 2 små kosmetiske ting, som Tesla retter ved næste servicebesøg, når værkstedet åbner i Århus - forhåbentlig snart. Vi skal aldrig have en benzinbil igen.
@gw: Tja, det lader til at en meget stor procentdel af Tesla-ejerne (alle?) forinden de har kørt 10.000 km, har været forbi - eller planlægger at komme forbi - Tesla for at få fikset et-eller-anden.
Men da køreturen dertil i en Tesla S jo er en fornøjelse, og da man får verdens bedste kundeservice hos Tesla, finder man ikke mere tilfredse bilejere end dem med Tesla S ;-)
@gw: Jeg synes absolut ikke min 'rumlen' var i kategorien problem. Jeg har kørt mere end 31.000 før første service. Og det var ikke en stor klage over 'rumlen', men snarere en god service fra Tesla's side at de besluttede at skifte DriveUnit. Det er jo en 2013 model og der har været en større fejl% på de første. Jeg tror bestemt du kan være rolig - ikke mindst efter at garantien er udvidet til 8 år. Prøv at sammenligne det med den kontant udsendelse der kører nu kl. 21:00 om VW motorer der er så mange problemer med.
Sidder i Drammen lige nu, har i den sidste time oplevet en indtil videre fin service, også oplevelsen op til service har været rigtig god, den servicemedarbejder jeg har haft kontakt med har været superhurtig til at svare på e-mails og har taget i mod bilen hvor vi har aftalt hvad der skal kigges på.
En enkelt del mente han nok det var bedst at få skiftet i Danmark, det var venstre bagerste rude, som havde en ridse ved modtagelse af bilen, en udskiftning af ruden ville tage for lang tid i forhold til at det var fredag og den nok først ville være klar mandag så.
En anden detalje, har nu kørt rundt i Tønserg området, og det har været med et forbrug på 119wh/km... det er det laveste jeg nogensinde har prøvet at køre i bilen over så mange km (150) man kører bare langsommere i Norge...
Jeg bad dem også om at kigge på soltaget som er begyndt at komme med en raslen, jeg sagde at det oftest var på motorvej, hans spørgsmål var så om det var på dansk eller norsk motorvej lyden kom. :-)
/Martin
Dog noget træls da hastigheder over 130 ikke er til at holde ud i længere tid af gangen.
@Homer: Du skal jo bare sætte farten op over 140, så forsvinder lyden igen ;-)