Loading...
dk

Sjov statistik | Tesla Forum

Reklame
KimT
KimT Oct 4

Køre folk i Risskov 5x så meget i deres Tesla'er end folk fra Hellerup ?

Tesla har ifm. sidste mail der er sendt ud også lavet en oversigt over hvor mange kg CO2 Tesla ejere i div. danske byer har sparet miljøet for : https://www.tesla.com/da_DK/carbonimpact

Hvis man sammenholder det med hvor mange Teslaer der er reg. i DK- så må folk i Riskov køre 5x så meget (der er indreg. 39 i Risskov, og 98 Hellerup) : http://nrpla.de/tesla-kort

Og de kører åbenbart over 9x så meget i Risskov ift. Silkeborg......hm med mine ca. 43.000km årligt - passer det ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 4
P85DK
P85DK Oct 4

Ser underlig ud :-) Kan undre mig over hvorfor Vedbæk og Rungsted ikke er på den liste med hhv 47 og 33 registrerede biler mod fx Ballerup som er på listen med 16 registrerede Teslaer eller Lystrup og Hammel med hver 7 registrerede Teslaer eller Haarby og Tune med hver 2 registrerede Teslaer og hhv 77t CO2 og 125t CO2

MOS
MOS Oct 4

Antal indregistrerede Teslaer er et øjebliksbillede, mens sparet CO2 er akkumuleret over tid (går jeg ud fra). Måske kan det forklare noget af forskellen.

Når det er sagt, så undrer jeg mig over, at Odense helt mangler på listen...?!

TorbenS
TorbenS Oct 4

Troværdigheden er på niveau med en Tesla kalender

P85DK
P85DK Oct 4
Quote from MOS

Antal indregistrerede Teslaer er et øjebliksbillede, mens sparet CO2 er akkumuleret over tid (går jeg ud fra). Måske kan det forklare noget af forskellen.

Når det er sagt, så undrer jeg mig over, at Odense helt mangler på listen...?!

meeeeeen hvis et øjebliksbillede viser at der er 47 indregistreret Teslaer i Vedbæk og 33 i Rungsted, mens der kun er 2 i hhv Haarby og Tune på samme tid, så er det nok meget sandsynligt at det er et forhold som er gældende over tid og en meget lille sandsynlighed for at billedet er omvendt set over tid :-)

personligt ville jeg blive meget overrasket hvis der på noget tidspunkt er indregistreret 47 Teslaer i Haarby eller Tune

MOS
MOS Oct 4

@P85DK

Det kan være, at de 2 i Haarby og Tune har været indregistreret siden 1896 og gennem årene har sparet meget CO2, mens de 47 i Vedbæk er blevet indregistreret i går og måske kun lige har kørt de 20 km hjem fra Bredgade. ;-)

Der er også den mulighed, at en forholdsvis ny elbil slet ikke har tjent sit CO2-regnskab hjem endnu, da det koster en del CO2 at fremstille batterierne. Hvis CO2-belastningen ved produktion er regnet med, så bliver billedet noget mere kompliceret.

Men det kunne da være sjovt at prøve at spørge Tesla, hvordan de er kommet frem til tallene.

Jeg er altid skeptisk, når jeg ser den slags sammenligninger. "Sparet" - ift. hvad? Ift. hvis jeg havde valgt at cykle? Ift. hvis jeg havde brugt alle pengene på flybilletter? Ift. hvis jeg havde købt en anden bil? I givet fald hvilken? Jeg havde en Audi A2 1,2 TDi 3L før, som kørte 38 km/L på årsbasis, så jeg lå nok i forvejen lavt mht. CO2-udledning...

Det er lidt ligesom det gamle reklame med Duracel batterier, der "holder 6 gange længere"... end hvad? End en brændselscelle? End et Li-ion batteri? End en rulle toiletpapir? End en pose Matadormix? End en kanin i løbetid? ;-)

Reklame