Loading...
dk

Qi oplader i en Tesla S | Tesla Forum

Reklame
Kiefer
Kiefer Oct 6

Nu hvor det er ved at være tid til at skifte min iPhone 7 us med en Iphone 8 eller iPhone X (er endnu ikke helt sikker) tænkte jeg det måtte være muligt at få lavet noget trådløst opladning i bilen nu hvor Iphone 8/X understøtter Qi.

Jeg købte derfor en Qi oplader i Kina til 20 kroner og skilte den ad :-)

Første tænkte jeg, at jeg kunne monter den under udtrækket/lågerne på min midterkonsol, men den måde hvorpå de kører ind i hinanden på, fungerede ikke ret godt, modtagelsen var egentlig ok, men jeg kunne hurtigt se det ville blive flået i stykker.

Det næste er så i rummet lige over midterkonsollen, den er lige til at klikke ud og sætte ind igen. så ud med den og få den skilte ad:

Jeg demonterede de to USB stik og selve USB stikket med lednignen på, og monterede en USB ledning direkte på stikket, eneste problem var her, at det kabel jeg fandt, der var der byttet rundt på rød/sog og plus minus. Det gav en pænt varm chip da jeg testede...

Derefter var det bare at teste om man nu også kunne oplade igennem gummistykket:

Det skarpe øje vil jo nok lægge mærke til at det ikke en er iPhone 7 men en 6'er, jeg testede med en anden telefon for at kunne tage billedet. Den er monteret med en Qi adapter og det fungerer ganske fint på køkkenbordet.

Nu var det så bare at montere det hele igen, og et rigtig godt råd, hvis man vil spare en halv time, er IKKE at klippe kablet 5cm for kort når man måler ud...

Nu kan jeg lade telefonen trådløst ved at lægge den i rummet under skærmen. MEN MEN MEN her er det så Tesla fejler big-time. Når jeg lægger en telefon derinde, skaber det elektrisk støj i bilen højtalere, og det er uanset om jeg har monteret QI laderen eller ej. Det er godt nok en ommer Tesla, hvordan kan man stadig i 2017 have biler der bliver generet af elektrisk støj fra mobiltelefoner?

/Martin

KimT
KimT Oct 6

Så den her på reddit for nogle uger siden - bygget ind i klappen i midterkonsol'en : https://www.youtube.com/watch?v=8ijBtR_S5A8

Kiefer
Kiefer Oct 7

Interessant, jeg ved ikke helt om man kan skille en 2015 midterkonsol ad i låget på samme måde som en Late 2016 model. Midterkonsollerne er ikke helt ens på de to modeller.

Nå ja, og så den detalje, at denne løsning jo kræver at man rent faktisk HAR en midterkonsol :-)

Min beskrivelse vil fungere på alle udgaver af Model S.

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 8
Reklame