Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Jan 2 '18
Serviceaftale september 2015 punkt A Teslas forpligtelser
Serviceaftale inkluderer bla udskiftning på tidspunktet for eftersynene af almindelige vedligeholdelsesdele samt SLIDDELE med undtagelse af batteri og dæk, hvilket jo så må indbære alle sliddele i bremserne klosser, kaliber, skiver m.m.
P85DK
P85DK Jan 2 '18

Jeg tror du skal bede Tesla om at udspecificere hvad de mener med sliddele. Jeg tror ikke du får dækket bremse dele via en serviceaftale. Og slet ikke defekte dele uden for garanti. Kan tage fejl, men har endnu ikke hørt om at folk får skiftet bremser etc. over serviceaftalen.

larwar
larwar Jan 3 '18

DavidS90D: Jeg bruger X40 eller WD40 udelukkende med det formål at klodserne ikke sætter sig fast pga. rust. Når jeg ”sopper” dem i smørremiddel foregår det i åbningen på toppen af kalibren, hvor bremseklodserne er synlige. Dåsen er forsynet med en stiv plastslange som nemt bringes ind mellem egerne i fælgen og ned på kalibrens åbning ved klodserne. Der er som P85DK skriver ingen grund til at få for meget rustløsende smørremiddel på skiver og bremsesiden af klodserne. Dog er det fordampet ved første bremsning og har aldrig voldt problemer. Der findes andre midler som skulle være specielt egnet til formålet, men jeg har ikke opnået bedre resultater end med den billigere WD40/X40.

henrik_dk
henrik_dk Jan 4 '18

Så har jeg fået mine P-bremser skiftet på garantien :-). Jeg fik at vide, at de blev skiftet til en anden model, som ikke har samme problem.

Kan da kun anbefale at kontakte Tesla for udskiftning, hvis man stadigvæk har garanti.

Fik dem her på:

Part Quantity Unit Price
PARKING BRAKE CALIPERS AND PADS KIT (1021251-S0-A) 1.00 0.00 0.00
Total Parts 0.00

PEL: P-bremse fejl i sommers. Fik 2 nye bremser på garantien (under 80k km)
Doc211: P85D fra juli 2015, 120k km, 17330 kr hos Tesla
Jorgen: 2 år / 95.000 km, pris fra Tesla på 8000 kr
JCBX: 9000 kr hos Tesla
Captiva: S90D fra Nov 15, 50k km, 9000 kr hos Tesla
Fmm1000: 85D fra Sep. 15, 142k km, Hinnerup Auto 4000 kr
Silden: S70 fra Dec. 15, 123k km
Shh: 2 år, 22k km, udbedret på garantien
KimT:  70D sep '15 : Fik renoveret p-bremser hos Hinnerup okt. '17 ved 88.800km, kr4.000 hos Hinnerup
Michael84: 70D sep 15. Periodiske fejlmeldinger og tilbudt lavet for 9000 af Tesla. Vil få det lavet hos Hinnerup
Johannelund: 85d fra sep 15 med 58000 på tælleren, fik udskiftet p-bremser på garantien (har service aftale)
TSLA: Marts 15 med 140k. Ingen problemer endnu.
larwar: 85D fra juni 2015 og 130k km. Ingen problemer endnu.
henrik_dk: P85D fra august 2015, 67k km. Bremser udskiftet på garantien (ingen service aftale)

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 4 '18
Elnino
Elnino Jan 5 '18
70D dec 2015. 45000 km. Nye kalibre på garanti.
Mobileineurope
Mobileineurope Jan 5 '18
70D okt 2015. Nye kalibre på garanti efter 1 år og 27.000 km.
Forummets indlæg er redigeret af Mobileineurope Jan 5 '18
griffel
griffel Jan 5 '18
70RWD okt 2015 112.000 km - ingen problemer so far
MOS
MOS Jan 5 '18

85D fra dec. 2015, 61.000 km. Ingen P-bremse problemer - endnu... (krydser fingre) :-)

PeterE
PeterE Jan 5 '18

85D fra nov. 2015, 75000 km. Ingen P- eller andre bremse problemer endnu. Husker at bruge mine bremser - også efter vask...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 5 '18
P85DK
P85DK Jan 5 '18
P85D marts 2015 - ingen problemer med kopholderen endnu - knock on wood. Det er vel ikke så interessant med indlæg om at man ikke har haft problemet endnu ...
RobertJ
RobertJ Jan 5 '18

Statistik vejer sidste kvartal 2015 hårdt ned.

Dec. 2014 95tkm - 0 bremsefejl so far.

dec 2015 - P-bremse problemer - 50tkm

- R

P85DK - Det interesante er jo måske at få overblik over produktionsdatoer

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jan 5 '18
P85DK
P85DK Jan 5 '18

Nemlig - på dem som fejler. Man kan som udgangspunkt gå ud fra at dem som ikke melder ind med en fejl ikke har oplevet fejl :-)

Ser ud til at de måske har skiftet leverandør på et tidspunkt i 2015, måske omkring samme tidspunkt de kom med det nye soltag. Q1 2015 leveringerne ser ud til ikke at være ramt.

PeterE
PeterE Jan 5 '18
Citat fra P85DK P85D marts 2015 - ingen problemer med kopholderen endnu - knock on wood. Det er vel ikke så interessant med indlæg om at man ikke har haft problemet endnu ...

Jo da, det er da virkeligt relevant - hvis 1 bil ud af 1000 fejler, så kan det tilskrives en masse ting, inkl kvalitetsudfordringer på bremsedelene eller banalt vedligehold. Hvis 1000 ud af 1000 fejler, så er det måske noget med software eller den generelle produktionsbatch der skal kigges på. For et par måneder siden, gik vi jo alle amok (lidt overdrevet) og mente at alle bremser på alle biler begyndte af fejle... 

P85DK
P85DK Jan 5 '18

Vi ved at der er 4.000 Teslaer i DK. Vi ved at ca. 2.500 af dem er fra Q4 i 2015. Hvis dem der har fejlen melder ind med fejl, km og leveringstidspunkt så kan vi hurtigt se et mønster - som vi nu allerede kan. Vi ved at alle ikke har fejlen, men vi ved også at det primært er Q3 og Q4 2015 som har rapporteret den indtil nu. Så nej, det vil ikke være relevant at samtlige medlemmer på Teslaforum.dk fortalte om de har fejlen eller ej, da ej må forudsættes at være udgangspunktet.

KimT
KimT Jan 5 '18

Min 70D - som blev leveret 10/9 '15 blev produceret mellem 30/6 - 15/7

Jeg mener også Mugge som fik bilen omkring vores også for længst har fået skiftet kaliper til P-bremse

MOS
MOS Jan 5 '18

@P85DK

Måske, men hvis man ikke skriver om fejl på P-bremsen her i denne tråd, så kan det betyde to ting:

1. Man har ingen fejl på P-bremsen

2. Man har fejl på P-bremsen, men

a) er ikke medlem af Tesla forum,

b) læser ikke denne tråd eller

c) gider ikke ulejlige sig med at skrive her på tråden.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 5 '18
P85DK
P85DK Jan 5 '18

Det er almindeligt håndsoprækningsprincip - alle der har eller har haft en fejl, ræk hånden op :-) Man kan selvfølgelig godt række hånden op selvom man ikke har haft fejlen, men ...

Dine muligheder om at man ikke læser tråden eller ikke gider ulejlige sig med at skrive i tråden kommer man jo ikke til livs ved at folk også skriver hvis de ikke har fejlen. Hvis de ikke skriver så er der stadig to udfaldsmuligheder, hvoraf ingen fejl er den mest sandsynlige :-)

MOS
MOS Jan 5 '18

Jo, men det må da alligevel højne informationsniveauet, hvis man ved, at ud af totalt antal n, så har x fejl, y har ikke fejl og z har ikke svaret (her må det relle antal fejl være x <= fejl <= n - y = x + z). Fremfor x har fejl og y + z har ikke svaret (her må det relle antal fejl være x <= fejl <= n = x + y + z).

Med andre ord: Lad os antage, at 10% skriver, at de har fejl på P-bremsen, men de sidste 90% skriver ikke noget. Så ved man jo ikke, om der måske er flere end de 10%, der har fejlen. Det kunne jo lige så godt være 50% eller måske endda 100%, hvilket ville være relevant at vide.

Hvis man opfordrer folk til at svare, uanset om de har fejl eller ej, så kan man hurtigt få et nogenlunde skøn over, hvor mange %, der har fejlen. Også selvom det langt fra er alle, der svarer.

P85DK
P85DK Jan 5 '18

Men det forudsætter at det er samme forhold der svarer indenfor begge grupper for at du kan benytte den tilgang. Umiddelbart vil mit gæt være at blandt dem som ikke har fejlen, så vil andelen af svarmulighed b & c under dit eksempel 2 være markant højere end for dem som har haft eller har fejlen. Så for at holde det så simpelt som muligt, så vil simpel håndsoprækning give den bedste vurdering, da usikkerhedsfaktoren ved 'ikke oplevet fejl' vil være al for høj til at give et mere validt svar end at forudsætte manglende svar er lig ingen fejl.

Jabba
Jabba Jan 7 '18

85D fra Dec 2015. Kørt mindre end 25.000 km. Har netop fået fejlen i dag. Det var ikke bare en fejlmeddelelse. P-bremsen havde låst sig fast og krævede flere forsøg før den gav slip.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »