85 fra maj 2015, kørt 130.000 km. INGEN fejl på P-bremse.
P85+ fra januar 2015, 106.000km. Ingen fejl på bremser. Fik dog skiftet bremser (måske også p-bremse) ved 65.000 i august 2016 på garanti, da der manglede en ankerplade som alle biler i norden skulle have.
Efter at min P85D fik ny P-bremse i sidste uge, så har der ikke været problemer med at bremserne sidder fast efter, at det har regnet :-). Det havde den ellers gjort siden, at jeg fik den i august 2015.
Det er rigtig dejlig, at den ikke giver det "ryk", når jeg skal køre om morgenen.
Næ de bruger ikke tow mode til at bremse. De kan bruge tow mode til at henstille bilen uden at p-bremsen er aktiveret. Så kan bilen i stedet for læns sig op ad nogle klodser med dækkene.
Så opnår man det, at den ikke står med p-bremse klodserne trykket ind til skiven, (baghjulene), og at de så ikke enten ruster fast, eller laver rust mærker på skiverne.
Nogle bruger måske det at trykke ind på P knappen i længere tid, mens man kører. Så aktiverer man "nødbremsen" under kørsel, og bremser med P-bremse klodserne. Det menes at være godt for afrensning af klodserne for vejsnavs og salt. Og så siger de nok ikke "klonk", når man slipper bremsen igen under start næste dag.
Men det synes jeg ikke er en god ide på min bil.
Jeg er af den klare opfattelse, at softwaren lyver omkring p-bremsen
gælder IKKE for alle ... men for nogle, nogle har reele problemer med bremsen
min lyver , er jeg ganske sikker på
Det burde ikke være muligt at få denne meddelelse under kørsel
og ikke mindst kunne køre videre med auto pilot
Passer da meget godt, du har autopilot på 140 km/t men kører kun 89 km/t, det er det der sker når man kører med håndbremsen trukket :-)
Det var en software opdatering der fik P-bremsen til at stå af, mere end 50% af alle bilerne uanset alder eller Km fik denne fejl efter opdateringen i oktober 2017 eller får den, tesla udskifter dem til service på dem der er garenti på. ellers koster det ca. 8000,-
Det var en software opdatering der fik P-bremsen til at stå af, mere end 50% af alle bilerne uanset alder eller Km fik denne fejl efter opdateringen i oktober 2017 eller får den, tesla udskifter dem til service på dem der er garenti på. ellers koster det ca. 8000,-
Comeback, er det noget du ved eller bare noget du gætter på eller synes? Jeg tvivler på at det er halvdelen af ca 4000 biler.
Har fået skiftet min nu under garanti (50000km/dec '15). Det var ikke kun softwaren der løj - kørte rundt med fejlen periodisk i tre uger inden jeg fik en tid og oplevede et par gange at den ikke slap hjulet helt, Heldigvis strandede jeg aldrig.
Hvis ovenstående er rigtigt, at over 50% har haft fejlen og at det skyldes en sw update, så er der ingen som bør betale selv. Lyder dog ikke helt sandsynligt ...