Loading...
dk

To Creep or not to Creep | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Aug 28 '14

Hvad bruger I, og hvorfor?

Bianco
Bianco Aug 28 '14
Med creep, fordi parkeringsmanøvre er nemmere. Dog lidt træls v lyskrydsene.
Comeback
Comeback Aug 28 '14

Not to Creep: fordi så kan man køre uden bremser, mere generering af bremse strøm, 

Tue
Tue Aug 28 '14

Creep er en simulering af ICE bilernes automatgear, og alene for dem som ikke kan vende sig til nutidens smartere el-bil, hvor man kan nyde fordelen af stort set kun at bruger én pedal.

KS
KS Aug 28 '14

Not to creep - når man har vænnet sig til at bremse med regen - så holder bilen stille - når man kører med omtanke (yes, kan godt). Bremsen bruges næsten aldrig, skal dog huske at "lufte" den min en gang om ugen med en hård opbremsning for at være sikker på at den kan bruges i nødsituationer.

Kiefer
Kiefer Aug 29 '14

Jeg bruger creep og har været vant til det siden jeg fik automatgear første gang og kan godt lide at den triller når jeg slipper bremsen. Det har jo ikke den store betydning for regeneringen om man triller frem til et lyskryds i stedet for at gå i stå.

Har creep ikke også betydning for om bilen begynder at trille baglæns på en bakke?

/Martin

Raymond
Raymond Aug 29 '14

Not to Creep, ligesom Kenn. Jeg har været vant til Creep fra mine tidligere biler, så jeg startede også med creep, men har fundet ud af, at kørslen efter min mening virker mere flydende, når man slår creep fra.

Kiefer: Du har Hillholder på bakke, den er jeg dog ikke helt tilfreds med.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Aug 29 '14
Kiefer
Kiefer Aug 29 '14

Raymond: Men hillholder og creep, så er man vel sikret på at bilen ikke bakker?

/Martin

Raymond
Raymond Aug 29 '14

@Kiefer, nej, Hillholder "holder" bare bremsen 1 sekund efter du slipper bremsen, så du kan nå at flytte foden til speederen inden den begynder at bakke - jeg kunne godt tænke mig helt at slippe bremsen på en bakke og den så holdt bilen bremset, indtil jeg rørte speederen.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Aug 29 '14