Loading...
dk

+200.000 km erfaringer ift vedligehold og slid? | Tesla Forum

Reklame
Greven
Greven Nov 9

Hej Derude - har vovet skindet og købt en brugt 85S med 150.000 km siden midt '15. Fik skiftet motor ved 90.000. Fabelagtig bil.

Nuvel - jeg vil gerne høre fra nogle af jer som har erfaring med at køre rigtig langt - hvilket slid I ser og hvordan Tesla Service værksteder forholder sig når vi kommer op i km.. Håber ikke at spørgsmålet er for bredt - ønsker nok mest at få en fornemmelse af om Model s bliver en bil til 1 million km eller hvordan udsigten er og så hvad det koster i vedligehold når man er over 100.000 km :) og så måske værkstedsanbefaling i området Syd Sjælland (Bor i Vordingborg) eller Nord Sjælland (Bor i Hornbæk).. ? Tak..

Greven
Greven Nov 9

Hej Alle - fandt faktisk en fed artikel her : https://forums.teslarati.com/...y-life-remains.4455/

....men vil MEGET gerne høre fra jer andre som ikke holder igen med kilometerne :)

KimT
KimT Nov 10

Der er vel kun de 3 kendte værksteder der servicere Tesla'er - ud over Tesla selv. Og det er vel :

http://www.autohjoernet-koege.dk/ 

http://www.autoskadestuen.dk/

http://www.hinnerupauto.dk/

SuneH
SuneH Nov 10

Hej Greven. Tillykke med købet. Med 150.000 km og mere end 2 år, er du ude over garantien (med mindre du har købt den brugt fra Tesla?)

Jeg er personligt bekymret over reparationspriser. Jeg fik skiftet til vinterdæk hos Autoskadestuen i går, og her anbefalede han at jeg tilkøber Teslas udvidede garanti til 28.000 kr. Et stort beløb i min verden. Men han fortalte om én, som havde haft problemer med AC, hvilket Tesla sporede til en fejl ved inverteren (som sidder nede ved motoren). Det var en rep. til 60.000 som Tesla dog havde accepteret at tage på kulance. Men man kan ikke være sikker. Også dørhåndtag kan fejle, noget af det kan Autoskadestuen eller Hinnerup reparare, men nogle gange skyldes fejlen et knækket beslag inde i døren som holder dørhåndtagmotoren, og den del kan kun Tesla skaffe. Så taler vi 8000 pr. dørhåndtag.

Jeg tænker der er noget galt, når et uafhængigt værksted anbefaler at man tilkøber Teslas udvidede garanti til 28.000 i stedet for at sige "Den skal du ikke købe, vi kan fikse det meste for peanuts".

Men tillykke med bilen, de kører helt fantastisk og hver dag er fortsat en fornøjelse.

KimT
KimT Nov 10

Man kan ikke tegne den udvidede garanti når man er kommet ud over garantiperioden. Den skal tegnes inden den udløber : "De kan vælge mellem en dækning af 24 eller 48 måneders varighed, så længe De ikke har kørt mere end 80.000 km i løbet af de første fire år i Tesla producent garantiperioden."

webercarbmann
webercarbmann Nov 10

Greven. Også tillykke herfra.  Hvad måtte du give forbilen?  Købt privat / hos forhandler / hos Tesla? 

Jeg er også lidt bekymret for reperationsudgifter men vi har dog indtil videre ikke haft urimelige udgifter til vores bil.  Mest bekymrende er MCU enheden (angiveligt til 30K)  men der er også dørhåndtag, bagerste kalibre, 12v batteriet mm.  Man kan få meget på EBAY til rimelige priser da der der efterhånden er mange dele i omløb fra skrottede biler. Dele til døre er lette af finde men det tager lidt tid at få hjem. 

Sune, jeg deler din bekymring.  Vh Peter

P85DK
P85DK Nov 10
Citat fra SuneH

Jeg er personligt bekymret over reparationspriser. Jeg fik skiftet til vinterdæk hos Autoskadestuen i går, og her anbefalede han at jeg tilkøber Teslas udvidede garanti til 28.000 kr. Et stort beløb i min verden.

Prøv lige at læs betingelserne i aftalen, jeg giver ikke meget for den. Dyr og med relativ dårlig dækning. I det hele taget så må man stå ved at man har købt en 'luksus' bil og den type biler er dyre når ting går i stykker. Surt, men sådan er livet. Ellers må man købe en UP og så købe en ny UP når der skal skiftes olie.

Når det er sagt, så synes Tesla service center at være hurtige til at anbefale større reparationer end måske er nødvendigt, specielt i forhold til udskiftning af bremsedele.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 10
MadsAarup
MadsAarup Nov 10
Min S85 fra 2014 købt brugt i Tyskland for to år siden har lige rundet 221.000km. Drive Unit problemet ser ud til at være løst med "Revision Q", som jeg fik i for snart 70.000 km siden. Den spinder stadig fuldstændig som ny. Jeg har skiftet forhjulslejer for 2700kr, fordi det ene var slidt og begundte at rumle. Bremserne er er stadig de originale. Senest fornemmer jeg måske lidt slør og en svag klikkende lyd fra højre forhjul ved lav fart på ujævn vej og mistænker en bærekugle for at være slidt. Jeg synes også at vinduesviskermotoren giver en lille lyd (som nok kun kan høres i en elbil) og vil checke den ved lejlighed. Og så melder den Parking Brake fejlen af og til (men fungerer fint) som man kan læse meget om for tiden. Jeg tror og håber, at det er ret almindelige fejl for en bil med højt km-tal. Jeg er i hvert fald stadig top glad, og den kommer ikke til salg foreløbig ;)
Reklame