Hej Alle,
Jeg har en model S 90D fra sent 2015 som jeg er meget glad for. Mit problem er dog at batteriet ser ud til at miste kapacitet i en konstant nedadgående kurve. Det startede ca et halvt år efter jeg fik den.
Da bilen var ny havde jeg ca 402 KM typical range på en 90% opladning.
Idag efter 22.000 KM har jeg mellem 315-325 KM typical range på en 90% opladning.
Tesla service center siger at det skyldes at Typical range justeres efter kørselsmønster, men det kan jeg ikke se på skrift nogen steder, hverken i manual eller på nettet.
Hvis jeg skifter til Rated range får jeg dog samme tal: Idag er jeg nede på 392 KM rated range på en 90% opladning.
Jeg vil mene at dette batteritab er langt over hvad man kan forvente, og langt over hvad andre oplever. Det svarer til et batteritab på næsten 22%, og det har så vidt jeg kan se INGEN oplevet.
Det hollandsk-belgiske Tesla forum har lavet en database som inkluderer flere tusinde ejere, og i den ligger batteritabet typisk på 1-5%.
https://steinbuch.wordpress.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/
Jeg vil høre om andre Tesla model s 90D ejere kan skrive deres Typical range /rated range ved en 90% opladning her i tråden?
Og om i mener jeg skal insistere på et nyt batteri?