@Renedyhr.
Du skal være opmærksom på at det ikke kun er mere motor kraft du får ved at vælge Performance.
Du får også som standard "active air suspension", som ellers koster 17.700 kr, Du får lædersportssæder, i stedet for stof sæder. Du kan vælge normal læder sæder til 12.100 kr på ikke performance modellen.
Du får mulighed for carbon spoiler (unden beregning), samt mulighed for carbon decor.
Hvis man har det ekstra, synes jeg personligt man får rigtig meget for pengene. Men man kan hurtigt blive grådig med de tilvalg når der ikke er reg. afgift på :)
Ved ikke om det er muligt at prøve en version med, og en uden hos tesla dk.
Kunne forestille mig alle deres test biler har luftundervogn.
Syntes personligt det føltes rigtig godt med luftundervognen, men igen har ikke kunne sammenligne med tesla's standard undervogn.
Hvis du er i tvivl, prøv at søge lidt her: http://volkerize.com
Og læs lidt om hvad folk skriver for og imod.
Rene, jeg sad også på den sorte i laaang tid og kunne slet ikke få mig selv til at forliges med nogen af de andre farver. Men efter at have kigget en del på den blå valgte jeg den. Jeg var hos Tesla på Amager et par uger senere, og deres egen er netop den blå. Det var godt at få bekræftet valget, det er en fed farve (synes jeg).
Jeg svingede også længe mod en P85'er, men med en masse regneri + sund fornuft i forhold til mit kørselsbehov (jeg har ALDRIG ejet en bil der bare gik fra 0-100 på under 10 sek), så endte jeg i en S85 med det hele undt. lydanlæget. OG jeg sparede knap 100.000 i forhold til den P jeg ville have.
Der er kun én ting jeg er ked af, og det er at jeg ikke kan få en 19" "turbine" fælg som standard, men jeg har forespurgt om jeg kan få (eller tilkøbe) den nye Cyclone 19" fælg. Jeg er glad for at jeg ikke har valgt 21" lavprofil, den bliver alt for bumpy for mig, der hvor jeg kører, men jeg tror du vil fortryde det, hvis du ikke vælger luftaffjedringen, alene hæve sænke funktionen er genial i sig selv.
Jeg har bedt om at få min leveret i marts/2014, så det bliver en lang vinter (hvilket jeg efterfølgende har fortrudt - selvfølgelig) - imellemtiden læser jeg bl.a elbilforum.no - det er supergodt med masser af info fra vores Norske naboer.
Godt valgt. det kommer du ikke til at fortryde.
billeder her:
Har selv valgt den "bronze" brune. Som jeg har kunne vurdere det ud fra den lille farve prøve de har i udstillingen, er det (også) en flot farve - bedst med solskin på og lidt mindre glitter når den er i skygge.
Hvis du er til sort tror jeg du vil syntes den er flot både i solskin og i skygge.
genslags værdi og farve betyder nok mest hvis du ikke skal have den i mange år - jeg regner med at have min i +10 år (hvis den holder til det) og her tror jeg næppe farven vil spille en rolle for en salgs pris.
sælger du den efter 2-3 år kan det være en anden sag.
Jeg modtager min brune om ca. 30 dage :)
mht. luftundervogn er det vær at bemærke at der mig bekendt ikke er tale om "fuldt" luft affjedring/luft støddæmpere - noget med at selve fjedre er erstattet med luft, mens selve støddæmpere ikke er. mere en slags luft justering af højden mere en luft dæmpning. - Jeg har bestilt en P så får selv luftundervognen, men tror nok at jeg ville have valgt traditionel affjedring hvis jeg skulle have taget valget (og betalt for det). I USA siges det er den traditionelle er helt på samme højde ren komfort mæsigt.
Uanset hvad er mer prisen i danmark for luftundervogn yderst beskeden og måske ville det være dumt ikke at tage det med alene af den grund (gensalg).
endnu en gang tillykke med valget af din nye bil
Hej.
Jeg mener en Alm. Tesla S med det store bat. Så vidt jeg ved kan man ikke bestille Signature mere.
Tesla har i alt 900 liter plads til bagage heraf ca. 700 liter i bagagerum, så mon ikke der kan være en barnevogn i ;-)
Jeg har mit eget firma så det er en firmabil og derfor "gratis" set med private briller.
@120281
Jeg havde vores Emmaljunga barnevogn med til introduktionen i februar, og den passede uden problemer ind i bagagerummet. Der var ingen sure miner fra Teslas staff :)
@muller
Da vi var inde og få en prøvetur, tog sælgeren mobilen op af lommen og viste os et billed af en barnevogn bag i tesla'en og fortalte at det var en som havde taget den med for at overtale konen.. :)
Valg af farve, udstyr m.m
Det kan være svært at vurdere hvad man skal vælge af udstyr, farve m.m. også ifht. gensalgsværdi, så jeg har analyseret en EU-salgsstatistik baseret på 400 biler. Se vedhæftede fil
Jeg har netop bestilt S85 i sort. Synes det er vildt svært med farven - ville gerne have den i både brun, grøn, sort og hvid. Men man skal jo vælge :-)
Super statistik, kajakaj! Stort set alle vælger panorama roof, p-sensor og luft-affjedring - vildt!
Jeg har været meget i tvivl med luft-affjedring, men pga. mange rygter om stabilitets-issues generelt med luftaffjedring, har jeg valgt almindelig affjedring, som vist ikke skulle være væsentligt ringere alligevel.
Jeg har bestilt Sølv med mørke 21" fælge - synes det ser helt vildt lækkert ud - se vedhæftede billeder fra min scrensaver. Desuden har denne kombination følgende fordele:
1. Sølv holder prisen, da farven ikke er en mode farve.
2. Sølv er nok den mest praktiske farve mht. snavs.
3. De mørke fælge er de mest praktiske mht. snavs - check bare dine egne alufælge og se de mørke områder som sniger sig ind over tid :-)
Glæder mig til April, hvor "dyret" kommer....
ps. Har valgt P85+ samt en del extra.
@FrederikC - jeg har valgt hvid 'pearl'.
Jeg har haft mørke (også helt sorte) før, og hvide før. Om sommeren ser jeg ikke pollen støv på bilen som på en sort, som bliver særlig slemt med en kort byge, så bliver den ret plettet. Støv når det er tørt synes jeg også jeg så meget på en sort.
Om vinteren ser jeg salt fra vejen meget på en sort.
De hvide synes jeg har været ret nemme at holde pæne. Støv, pollen, salg ses meget lidt. Der er dog intet der slår en nyvasket sort...
I øvrigt har jeg også valgt luftundervogen og det har vist sig at være ret afgørende for at jeg kunne komme i garage som ligger noget forskudt i forhold til vejen. Udover det ved jeg ikke hvor væsentligt det er for komforten.
Efter nærmere overvejelse hælder jeg nu mere til Grå.
Nogle der har en grå eller har bestilt i grå?
Vil gerne se en IRL.