Loading...
dk

Bliver nye håndtag bedre | Tesla Forum

koden
koden Nov 23 '17

Vi ved jo efterhånden alle at vi ikke har en fejlfri bil.

 

Men er der nogen indikation på at når Tesla udskifter de ting der oftest går i stykker, at så er det med forbedrede dele?

 

F.eks. dør håndtag.

 

Hvis ikke så kan bilen jo blive lidt dyr efter garanti udløb.

Det hjælper selvfølgelig lidt at autoskadestuen med flere bliver bedre og bedre til at træde til :-)

jensk2
jensk2 Nov 24 '17
Citat fra koden

Vi ved jo efterhånden alle at vi ikke har en fejlfri bil.

 

Men er der nogen indikation på at når Tesla udskifter de ting der oftest går i stykker, at så er det med forbedrede dele?

 

F.eks. dør håndtag.

 

Hvis ikke så kan bilen jo blive lidt dyr efter garanti udløb.

Det hjælper selvfølgelig lidt at autoskadestuen med flere bliver bedre og bedre til at træde til :-)

 

Ja, det ville være rart hvis en tydelig fejl-konstruktion blev forbedret. Enten med en fjederløkke af ledning til at optage bevægelserne (ved ikke om mekanikken tillader) eller en ledning med flere tyndere corer til at understøtte bevægelsen. For selv om Autoskadestuen og andre kan udbedre, bliver dørene vel til sidst mindre gedigne efter gentagne adskillelser.

mbk
mbk Nov 25 '17

Der burde da være en rimelig nem løsning på dette, f. Eks ham her der klistrer ledningen til switchen ned så den ikke knækker ved lodningen. En klat lim fra en limpistol på kablet ved switchen vil sikkert også hjælpe. 

https://youtu.be/UZhDQkjPofA

 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 25 '17
mbk
mbk Nov 25 '17

Her er en der mener at han har fundet en løsning, han deler den vist bare ikke

https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Exterior-Door-Handle-Repair-Service-See-Item-Description/322868148299?fits=Make%3ATesla&hash=item4b2c70f84b:g:7ysAAOSwXrdZ7986&vxp=mtr

 

 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 25 '17
mbk
mbk Nov 25 '17

I can også gå old school træk selv mode

https://www.thingiverse.com/thing:2588009

burns
burns Nov 25 '17
En gut hos Tesla i Århus sagde at de nye håndtag ikke har den ledning der går i stykker. Men om de nye håndtag passer ind i vore gamle biler, ved jeg ikke.
KimT
KimT Jan 26 '18

Er det nogen der selv har prøvet at lave en rep. af håndtag ?

Tror måske der er problemer med højre bagdør (konen har bilen så har ikke fået kikket på det) - håndtaget kommer ud, men åbner ikke døren når man trækker.

fmm1000
fmm1000 Jan 26 '18
<p>Det er microswitchen inde i håndtaget som skal skiftes.</p>

<p>Sidder lige nu hos Tesla i Århus for at få det denne fixet på min.</p>

<p>Det koster 2000.</p>

<p>På facebook er der en dansk gruppe hvor der er lagt et dokument til selvfix.  </p>

<p> </p>
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jan 26 '18
KimT
KimT Jan 26 '18

hva' er facebook ;-)

Det er jo kun 1/4 af pris hvad folk tidligere er blevet opkrævet hos Tesla. Og samme pris som de tager hos Hinnerup og Autoskadestuen.

PS du skal da have en større mobil - du kan ikke ramme tasterne ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 26 '18
fmm1000
fmm1000 Jan 26 '18
Hvis hele håndtaget skal skiftes er det meget dyrere.
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 27 '18

Vores pris på standard rep. er 1200,- der er selvfølgelig ting der er dyrere men 99% kan klares for de 1200,-

mbk
mbk Jan 27 '18
Citat fra burns En gut hos Tesla i Århus sagde at de nye håndtag ikke har den ledning der går i stykker. Men om de nye håndtag passer ind i vore gamle biler, ved jeg ikke. 

Forskel på ny og gammel er at de satte en eksta switch ind, da håndtaget ikke altid kunne  mærke at man trak i det. Selve pasform etc er det samme og biler bliver opgraderet hvis de kommer forbi Tesla med fejlen. 

Det er sådan jeg har forstået det. Det kan godt være der er nogle forskellige små iterationer på ledningsnettet og microswitch type, som gør at ledningerne er mere robuste. Det er bare et lidt svagt design, som har fået lidt forberedringer over tid, jeg tror ledningsnettet skal skiftes i de håndtag flere gange over bilens levetid, her tænker jeg 15år, men de nye håndtag/switche/ledningsnet lever længere de første. Jeg tror også at der kan ske andre fejl i håndtag åbningsmekanisme over bilens levetid, men det er jo ikke den dyreste reparation, og den er heller ikke super kritisk.