Loading...
dk

Har Tesla ikke brugte til salg længere? | Tesla Forum

Reklame
Hilbert
Hilbert Dec 5 '17

Er der nogen på Teslaforum som ved, hvorfor man ikke længere kan se brugte Teslaer til salg hos Tesla?

koden
koden Dec 5 '17

Ja de er trukket tilbage...  men det er vist world wide.

Nogen solgt og nogen bruger de selv.

Måske for ikke at konkurrere med egne nye biler?

Forummets indlæg er redigeret af koden Dec 5 '17
KimT
KimT Dec 5 '17

Da jeg havde min bil forbi Aarhus for nogle uger siden sagde de at de stort set havde solgt alle deres biler (bl.a de 150 fik retur fra SIXT). Så det var ikke let at få en lånebil mere.

Men som koden skriver har det stået i en anden tråd at det vist er world wide har har fjernet biler fra siden.

mbk
mbk Dec 5 '17

@KimT

De havde pænt mange P90D til at stå, jeg tror ikke de bare er solgt.

Det er helt sikkert en politisk beslutning da de er fjernet eller kraftigt reduceret på verdens plan.

Jeg tror det er for at sulte markedet lidt, skabe lidt mere eklusivitet omkring brandet, istedet for at man kan sidde og sammenligne på en hver detalje på tværs.

Tidligere sagde Elon at service biler skulle være fully loaded P100D'ere, og hvis de nu bruger CPO'ere i stedet, så er det noget af bang-bang styring de har.

P85DK
P85DK Dec 5 '17
Citat fra mbk

så er det noget af bang-bang styring de har.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5392?page=4#post-79832 - det er præcis det de har og det der gør at de ikke er Apple

mbk
mbk Dec 6 '17
Quote from P85DK

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5392?page=4#post-79832 - det er præcis det de har og det der gør at de ikke er Apple

Jeg tror ikke helt jeg forstår om det er positivt eller negativt at de ikke er Apple, men selvfølgelig, de er meget mindre og kan ikke bare brænde cash af på en ide der ikke gav pote, som P100D som kundebil.

Jeg har det også fint med beslutningen, jeg tror mest det er for at gøre det lidt svære at shoppe på tværs af stat og landegrænser efter en CPO, det kan sagtens være det giver mening at få folk ind i butikken, man kan evt. sælge dem en anden bil end den de kommer for.

P85DK
P85DK Dec 6 '17

I den anden tråd var der tidligere henvist til at Tesla var en investeringscase a la Apple. Din kommentar om bang-bang styring er et af kernepunkterne hvorfor Tesla ikke er en investeringscase a la Apple, de mangler kvalitetskontrol/styring. 

mbk
mbk Dec 6 '17
Quote from P85DK

I den anden tråd var der tidligere henvist til at Tesla var en investeringscase a la Apple. Din kommentar om bang-bang styring er et af kernepunkterne hvorfor Tesla ikke er en investeringscase a la Apple, de mangler kvalitetskontrol/styring. 

Tesla er helt klart deres egen. Jeg ved godt at analytikere ser på om de kan finde noget der er 1:1, men jeg tror ikke på det. Tesla har helt klart masser af fejl og masser af områder hvor de ikke har erfaring nok. Men produkterne snakker for sig selv, det er helt vildt så meget der sker mellem deres biler. Model 3 bliver klart S/X overlegen i hvor færdig bilen er, selvfølgelig har den færre gimmicks, men det er en endnu bedre designet elbil, og der kommer stor efterspørgsel. Spørgsmålet er kun om de kan finde ud af at lave nok og til prisen. Jeg tror på begge dele. Og det fortsætter bare herfra, Model Y bliver en tand bedre osv. Tesla vil være flere år foran i nogle år endnu og de vil blive belønnet for det.

Jeg forventer ikke en 1/10 eller 10 udvikling indenfor kort tid, måske 1/2 eller 2 midt næste år :D

jensk2
jensk2 Dec 13 '17

Back to topic! Tesla har da sat alle de brugte til side, fordi de skal bruge dem som service bytte biler for at udbedre parkeringsbremser OGSÅ på alle Model S produceret før hjemkaldelsen for 2016 Modeller. Så på alle ældre modeller, som fortsat er under garanti. Min holder nu ude på vejen med låst venstre baghjul - S70D fra oktober 2015 med 32.000 km på tælleren. Blot en teori:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Dec 13 '17
Ice2EV
Ice2EV Jan 3

Så er der kommet enkelte brugte til salg hos Tesla igen.

mbk
mbk Jan 3
Quote from Ice2EV

Så er der kommet enkelte brugte til salg hos Tesla igen.

Det er så landets billigste P85D. Lidt spændende med den S85 med Vin 57xxx, det er lige omkring der man så AP for første gang, de har tidligere ikke fået det med i deres beskrivelser.

henrik_dk
henrik_dk Jan 3
Quote from mbk

Det er så landets billigste P85D. Lidt spændende med den S85 med Vin 57xxx, det er lige omkring der man så AP for første gang, de har tidligere ikke fået det med i deres beskrivelser.

Ja utroligt at Tesla DK forsøger at underminere brugtvognsmarkedet med landets billeste P85D.... 

Årgang 2015, 82183 km, pris 599.500 kr og 2 års ekstra garanti.  Det er 60.500 kr billigere end en tilsvarende bil på bilbasen.dk (privat salg, kørt 68.000 km og uden ekstra garanti).

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 3
mbk
mbk Jan 3
Quote from henrik_dk

Ja utroligt at Tesla DK forsøger at underminere brugtvognsmarkedet med landets billeste P85D.... 

Nu kan vi jo tjekke hvor længe den bliver hængende, hvis den er røget på under 24 timer var den jo nok for billig, hvis den stadig er der om en måned er det de private sælgere der er urealistisk.

Jeg synes også der er en tendens til at brugtmarkedet ikke umiddelbart ser P'et som en fordel, den har selvfølgelig også lavere effektivitet/kortere range, højere vægt og ~50% højere forsikringspræmie.

burns
burns Jan 4
'~50% højere forsikringspræmie.'... Er det godt nok så stor en merpris?
MOS
MOS Jan 4

Det lyder ikke usandsynligt. P-modellerne inspirerer nok til mere frisk kørsel og købes nok fortrinsvist af folk med fart i blodet og måske større kørselsbehov, hvilket alt andet lige giver forsikringsselskaberne en højere risiko. En standard Tesla accelerer rigeligt stærkt i forvejen, så der er ingen som helt rationel grund til at købe en P-model, med mindre man er typen, der vil udnytte P-modellens ekstra performance. Bilens erstatningspris er nok heller ikke den samme.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 4
henrik_dk
henrik_dk Jan 4
Quote from burns '~50% højere forsikringspræmie.'... Er det godt nok så stor en merpris?

Jeg giver 8000 kr i forsikring for min P85D og tror da ikke, at en 85D ejer kan nøjes med det halve....

P85DK
P85DK Jan 4
Citat fra henrik_dk
Quote from burns '~50% højere forsikringspræmie.'... Er det godt nok så stor en merpris?

Jeg giver 8000 kr i forsikring for min P85D og tror da ikke, at en 85D ejer kan nøjes med det halve....

Det vil jo så heller ikke være det halve da mbk jo siger at den er 50% dyrere. Så det bliver i dit tilfælde ca. 5.300 for en 85D. Nu lyder din forsikring på 8.000 også som meget lav. Realistisk er en P85D nok +/- 10.000 afhængigt af postnummer.

@mos - udgangspunkt er i dag nok kun nypris og accenitets status (som inkluderer om du kører over evne). En bule koster det samme på en 85D som en P85D :-)

mbk
mbk Jan 4

Bare fra hvad jeg har læst her og selv spurgt IDA om, så er min fornemmelse for forsikrings pris:

S70: 6500

S85D: 7500

P85D: 11000

Der er stor forskel på hvad folk betaler i forsikring, nogen betaler mindre via gode aftaler som virksomhedsejer, nogen har IDA og nogen betaler meget højere. Men tror at det er niveauet for en elitebilist uden ekstra god ordning. 

Det følger også nogenlunde nyværdi, hhv 600k, 800k, og 1 mio. 

MOS
MOS Jan 4
Citat fra henrik_dk

Prøv lige at regne lidt på det igen. Hvis en 85D ejer giver det halve, så betaler du jo ikke 50% mere, men 100% mere.

For 2017 gav jeg 4.927,- for ansvar/kasko på min 85D. Glas kostede 398,- oveni. Dertil kommer diverse statsafgifter, iljøbidrag, skadeforsikringsafgift, kontingent og opkrævningsgebyrer, så det løb op i 5.744,25 i alt. For 2017 fik jeg tilbagebetalt en bonus på 8%, så netto er vi nede i ca. 5.300,-

50% ekstra for en P85D lyder derfor ikke helt hen i skoven.

MOS
MOS Jan 4
Citat fra P85DK

@mos - udgangspunkt er i dag nok kun nypris og accenitets status (som inkluderer om du kører over evne). En bule koster det samme på en 85D som en P85D :-)

Jeg forestiller mig, at forsikringsselskaberne også vurderer risikoen for en skade. Selvom en bule koster det samme på en 85D som en P85D, så er risikoen for en bule på en P85D måske større.

Sider: 1 2 »
Reklame