Frekvensen er helt sikkert 1P. Jeg har talt 13 "kra...chunk"-lyde på de første 10 s i videoen, altså 1,3 Hz. Det passer perfekt med hjulets rotation, som også er 1,3 Hz ved 10-11 km/h.
Hvad det er for en lyd, ved jeg ikke. Det lyder meget underligt. Men lyden må helt sikkert stamme fra hjul/bremser/trækaksler el.lign. på det rotorende system, da det netop passer med frekvensen på hjulets rotation.
Det er svært at bedømme på videoen, om det er en meget kraftig lyd eller bare en lille irriterende lyd. Kan du mærke nogle unormale vibrationer eller rystelser, der passer med lyden? Er lyden opstået pludseligt? Kom den efter en særlig hændelse (hård belastning, opbremsning, kurvekørsel, kørt over/imod noget)? Eller er den opstået gradvist?
Jeg er ikke mekaniker (men ingeniør), så jeg tør ikke rådgive dig om, hvorvidt det er fornuftigt eller ej at køre i bilen med den lyd.
Jeg ville nok prøve at kigge under bilen for at se, om der er noget, der ser åbenlyst forkert ud, er knækket eller kunne skrabe eller banke imod et sted. Evt. ved at løfte bilen op. Hvis du har en hjælper, som kan lunte ved siden af bilen, mens du kører, så er det måske nemmere at afgøre hvilket/hvilke hjul, lyden kommer fra. Hvis du har mulighed for at løfte bilen, så kan du prøve at rotere hjulene med hånden for måske at blive klogere på lyden.
Er du stadig i tvivl, så ville jeg nok spørge Tesla, om ikke de vil prøve at se/høre din video og spørg så, om de mener, du kan køre en længere tur i bilen, inden du skal have den på værksted.